Inserty na sendach efektów przestrzennych

Jeśli chcesz zasięgnąć rady, podzielić się doświadczeniem w trudnej sztuce samodzielnego programowania - to tu jest miejsce, aby tego dokonać.
Awatar użytkownika
PieTras!
Posty: 375
Rejestracja: piątek 07 cze 2013, 00:00

Inserty na sendach efektów przestrzennych

Post autor: PieTras! » czwartek 06 mar 2014, 21:05

Używacie tego? Jakie efekty wrzucacie na busy reverbu i delaya? Kompresujecie busy?

Klawisze, kompozycja, produkcja... :)

marcinek2
Posty: 160
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 00:00

Re: Inserty na sendach efektów przestrzennych

Post autor: marcinek2 » piątek 07 mar 2014, 11:47

...
Używacie tego? Jakie efekty wrzucacie na busy reverbu i delaya? Kompresujecie busy?...


 




ja na delay zawsze jakis kompresor zapinam by nie wyskoczylo cos

Motu 828 mk3,avantone cv 12,aps classic,uad 2 solo,Duo,tc helicon,rnc fmr 1773........????

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Inserty na sendach efektów przestrzennych

Post autor: DJOZD » piątek 07 mar 2014, 12:37

Kompresujemy BUSy, robimy wysyłki. To są standardowe czynności.

Awatar użytkownika
PieTras!
Posty: 375
Rejestracja: piątek 07 cze 2013, 00:00

Re: Inserty na sendach efektów przestrzennych

Post autor: PieTras! » piątek 07 mar 2014, 12:41

...Kompresujemy BUSy, robimy wysyłki. To są standardowe czynności. ... 


A np. jak jest delay, czy reverb (załóżmy głównie nakładany na wokal), to dodajecie do niego doublera, flanger, chorus czy cokolwiek?

Klawisze, kompozycja, produkcja... :)

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Inserty na sendach efektów przestrzennych

Post autor: DJOZD » piątek 07 mar 2014, 18:47

......Kompresujemy BUSy, robimy wysyłki. To są standardowe czynności. ... 
A np. jak jest delay, czy reverb (załóżmy głównie nakładany na wokal), to dodajecie do niego doublera, flanger, chorus czy cokolwiek?...

Cokolwiek. W zależności co chcesz osiągnąć. Poprostu musisz realizować zadania zgodne z wizją artystyczną. Jeżeli taką jest pogłos na szynie równoległej z kompresją i flangerem to taki właśnie ma być. Pełna dowolność, a wyznacznikiem tego czy warto jest to czy efekt finalny realizuje twoją wizję. Sory za ogólniki, ale inaczej nie da rady.

Jak będziesz rozumiał co dzieje się z pogłosem po kompresji, jak brzmi pogłos liniowy bez kompresji, jak sterowany kluczowaniem itp. to będziesz wiedział czy potrzeba ci szyny czy nie.

MEGafon
Posty: 185
Rejestracja: sobota 13 sie 2011, 00:00

Re: Inserty na sendach efektów przestrzennych

Post autor: MEGafon » piątek 07 mar 2014, 20:13

.........Kompresujemy BUSy, robimy wysyłki. To są standardowe czynności. ... 
A np. jak jest delay, czy reverb (załóżmy głównie nakładany na wokal), to dodajecie do niego doublera, flanger, chorus czy cokolwiek?...

Cokolwiek. W zależności co chcesz osiągnąć. Poprostu musisz realizować zadania zgodne z wizją artystyczną. Jeżeli taką jest pogłos na szynie równoległej z kompresją i flangerem to taki właśnie ma być. Pełna dowolność, a wyznacznikiem tego czy warto jest to czy efekt finalny realizuje twoją wizję. Sory za ogólniki, ale inaczej nie da rady.


****


"Pierwsza regula akustyki: nie ma zadnych regul"


  -- z wywiadu z Tomkiem Bonarowskim, "Estrada i Studio", 2002/11


http://www.eis.com.pl/virtual/modules.php?name=Sections&sop=viewarticle&artid=468


:-)


 


[addsig]
pozdrowienia
MEGafon

Awatar użytkownika
PieTras!
Posty: 375
Rejestracja: piątek 07 cze 2013, 00:00

Re: Inserty na sendach efektów przestrzennych

Post autor: PieTras! » sobota 08 mar 2014, 00:57

:)

Nie pytałem się "jak się robi", tylko jak często stosujecie, ew. co i kiedy. Oczekiwałem bardziej konkretnych i praktycznych porad zaczerpnietych z konkretnych przykładów, których przecież macie na pęczki.


Dla mnie oczywiste jest, że nie ma reguł, więc tym bardziej dziwię się, że świetni realizatorowie marnują czas na pisanie ogólników, które przecież w oderwaniu od przykładów nic dadzą :)

Klawisze, kompozycja, produkcja... :)

Awatar użytkownika
funkofil1
Posty: 146
Rejestracja: piątek 14 cze 2013, 00:00

Re: Inserty na sendach efektów przestrzennych

Post autor: funkofil1 » sobota 08 mar 2014, 04:10

...:)Nie pytałem się "jak się robi", tylko jak często stosujecie, ew. co i kiedy. Oczekiwałem bardziej konkretnych i praktycznych porad zaczerpnietych z konkretnych przykładów, których przecież macie na pęczki.
Dla mnie oczywiste jest, że nie ma reguł, więc tym bardziej dziwię się, że świetni realizatorowie marnują czas na pisanie ogólników, które przecież w oderwaniu od przykładów nic dadzą :)...



Jak często?
Ja np. kompresuję reverb na szynie trzy razy w tygodniu, a delay tylko w pierwszy piątek miesiąca:)

O co tak naprawdę chcesz zapytać?


Narzędzia dobiera się indywidualnie do projektu i tyle. A jeśli nie wiem co chcę osiągnąć to na nic kręcenie gałami.

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Inserty na sendach efektów przestrzennych

Post autor: DJOZD » sobota 08 mar 2014, 08:34

Pietras zainteresuj się tematami 'przetwarzanie równolegle' 'kompresja rownolegla'. Było nawet nie dawno w EIS. Tego rodzaju czynności robi w konkretnym celu (bebny, vocal, mastering). I jest to bardzo ważny element współczesnego sposobu miksowania.

Awatar użytkownika
PieTras!
Posty: 375
Rejestracja: piątek 07 cze 2013, 00:00

Re: Inserty na sendach efektów przestrzennych

Post autor: PieTras! » sobota 08 mar 2014, 11:32

Dzięki DJOZD. Te sztuczki nowo yorskie znam i używam, chociaż nie używałem na wokalu (trzeba sprawdzić!).


Funkofil: Chodziło o to, w jaki sposób efekty na sendach mogą jeszcze bardziej uprzestrzennić, pogłębić np. wokal. (tak, najważniejsze są dobre tracki, aranż i mix do tego każdy projekt jest inny...)

Klawisze, kompozycja, produkcja... :)

ODPOWIEDZ