NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?
- Andrzej_89
- Posty: 3
- Rejestracja: poniedziałek 11 sty 2016, 00:00
NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?
Mam duży dylemat. Zwracam się z prośbą do Was, liczę na to że uda nam się wspólnie rozwikłać ten problem.
Od lat tułam się z zamiarem poważnego zaangażowania się w produkcję muzyki orkiestrowej, a co za tym idzie z zakupem profesjonalnych wtyczek w tym celu. Miałem okazję korzystać już z różnych darmowych odpowiedników vst odwzorowujących brzmienia sekcji smyczkowej, drewna, blaszaków czy też perkusji. Niestety nie była to zadowalająca i profesjonalna jakość jakiej dziś oczekuję.
W związku z tym, że nie chcę wydać pieniędzy w błoto proszę Was- ekspertów w tej dziedzinie- o pomoc w wyborze odpowiednich komponentów. Zastanawiam się nad zakupem Native Instruments Komplete 10 (normalnej, nie Ultimate) oraz ew. dokupem innych jeszcze wtyczek. Wiem, że wiele z nich korzysta z platformy Kontakt 5 jaka jest zawarta w Komplete 10.
Moim celem jest uzyskanie naturalnego i żywego brzmienia sekcji smyczkowej, intrumentów dętych drewnianych i blaszanych oraz dobrego piana i perkusji (i nie mowa tu o zestawie perkusyjnym).
Czy ktoś z Was miał okazję korzystać z wtyczek zawartych w NI Komplete 10 w celach podobnych do moich? Mam na myśli: Session Strings PRO, Action Strings, Session Horns itp.
Czy EWQL Symphonic Orchestra lub NI Komplete 10 pozwoli na uzyskanie brzmienia chociaż "zbliżonego" do brzmień jakie ma w swoich kompozycjach np.: Jeremy Soule, albo Jesper Kyd? Jeśli nie, to co pozwoli?
Zastanawiam się także nad dokupieniem następnie wtyczek firmy Heavocity: Gravity Pack (Natural Forces oraz Vocalise) i Ensemble Drums, które również korzystają z Kontakt 5.
Ograniczenia funduszy nie mają znaczenia.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?
...Cześć!
Mam duży dylemat. Zwracam się z prośbą do Was, liczę na to że uda nam się wspólnie rozwikłać ten problem.
Od lat tułam się z zamiarem poważnego zaangażowania się w produkcję muzyki orkiestrowej, a co za tym idzie z zakupem profesjonalnych wtyczek w tym celu. Miałem okazję korzystać już z różnych darmowych odpowiedników vst odwzorowujących brzmienia sekcji smyczkowej, drewna, blaszaków czy też perkusji. Niestety nie była to zadowalająca i profesjonalna jakość jakiej dziś oczekuję.
W związku z tym, że nie chcę wydać pieniędzy w błoto proszę Was- ekspertów w tej dziedzinie- o pomoc w wyborze odpowiednich komponentów. Zastanawiam się nad zakupem Native Instruments Komplete 10 (normalnej, nie Ultimate) oraz ew. dokupem innych jeszcze wtyczek. Wiem, że wiele z nich korzysta z platformy Kontakt 5 jaka jest zawarta w Komplete 10.
Moim celem jest uzyskanie naturalnego i żywego brzmienia sekcji smyczkowej, intrumentów dętych drewnianych i blaszanych oraz dobrego piana i perkusji (i nie mowa tu o zestawie perkusyjnym).
Czy ktoś z Was miał okazję korzystać z wtyczek zawartych w NI Komplete 10 w celach podobnych do moich? Mam na myśli: Session Strings PRO, Action Strings, Session Horns itp.
Czy EWQL Symphonic Orchestra lub NI Komplete 10 pozwoli na uzyskanie brzmienia chociaż "zbliżonego" do brzmień jakie ma w swoich kompozycjach np.: Jeremy Soule, albo Jesper Kyd? Jeśli nie, to co pozwoli?
Zastanawiam się także nad dokupieniem następnie wtyczek firmy Heavocity: Gravity Pack (Natural Forces oraz Vocalise) i Ensemble Drums, które również korzystają z Kontakt 5.
Ograniczenia funduszy nie mają znaczenia.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam ...
Co do brzmień orkiestroych, to zainteresuje się też:
https://www.projectsam.com/Home
http://www.eis.com.pl/pl/article.php?sid=2660
Ja używam EWQL Symphonic Orchestra platinium i jestem ogólnie zadowolony. Trochę te brzmienia są takie ciemne, posiadają nieraz zbyt duży naturalny pogłos - tym bardziej polecam wersję Platinium, gdzie można sobie ustawiać głośność mikrofonów.
Ale East West chyba teraz promuje zestaw Hollywood? Może to być coś lepszego, nie miałem możliwośc przetestować.
Co do zestawów z Komplete, to Action Strings nie używam w ogóle, a Session Strings brzmi dość przyjemnie - ale wykorzystałem tylko raz.
Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?
Do tego jest opcja skorzystania z Composer Cloud.
Jak na poważnie, to kup oba :)
Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?
Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?
Odwieczny dylemat :) Z pewnością Komplete jest dużo wszechstronniejszy w porównaniu do EWQL. Ja również mam zarówno Gold'a, jak i Komplete, ale choruję też na inne biblioteki, np. na taki drobiazg, jak MAJESTICA :) Posłuchaj - warto.
http://8dio.com/?mc_cid=d586b20f1d&mc_eid=1ee1a7ec2a#instrument/majestica/
[addsig]
- chantizstudio
- Posty: 419
- Rejestracja: sobota 26 maja 2007, 00:00
Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?
że niestety zaczyna się pod wątkiem robić to, co zwykle robi się w takich tematach.
cyt''Moim celem jest uzyskanie naturalnego i żywego brzmienia sekcji smyczkowej,
intrumentów dętych drewnianych i blaszanych oraz dobrego piana i perkusji (i nie mowa
tu o zestawie perkusyjnym).''
Niestety ale będziesz potrzebował prawdziwej orkiestry, skoro potrzebujesz coś w 100
procentach realistycznego i naturalnego. W przypadku takich czy innych bibliotek,
zawsze mówimy o pewnych kompromisach.
cyt'' Czy EWQL Symphonic Orchestra lub NI Komplete 10 pozwoli na uzyskanie brzmienia
chociaż "zbliżonego" do brzmień jakie ma w swoich kompozycjach np.: Jeremy Soule, albo
Jesper Kyd? Jeśli nie, to co pozwoli?''
Niewłaściwe podchodzisz do sprawy. Sama biblioteka to zaledwie 40 procent sukcesu.
Reszta to umiejętności kompozytorskie plus dobra jakość czyli miks wszystkiego itp.
---------------------------
Jeśli chodzi o East West, to mam z tymi bibliotekami jeden drobny problem. Moim zdaniem
są one niesamowicie ograne. Kontakt natomiast ma ten plus, że jest rozwojowy i zawsze w
przyszłości możesz sobie dokupić jakąś nową ciekawą bibliotekę. Dlatego ja bym brał NI
Komplete, a w East West bym się nie pchał. Odradzałbym także od razu ''zakupywanie''
''jak leci'' kilku rzeczy na raz.
Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?
...
Postaram się odpowiedzieć dwa pytania osoby, która założyła ten wątek. Ponieważ widzę, że niestety zaczyna się pod wątkiem robić to, co zwykle robi się w takich tematach. cyt''Moim celem jest uzyskanie naturalnego i żywego brzmienia sekcji smyczkowej, intrumentów dętych drewnianych i blaszanych oraz dobrego piana i perkusji (i nie mowa tu o zestawie perkusyjnym).'' Niestety ale będziesz potrzebował prawdziwej orkiestry, skoro potrzebujesz coś w 100 procentach realistycznego i naturalnego. W przypadku takich czy innych bibliotek, zawsze mówimy o pewnych kompromisach. cyt'' Czy EWQL Symphonic Orchestra lub NI Komplete 10 pozwoli na uzyskanie brzmienia chociaż "zbliżonego" do brzmień jakie ma w swoich kompozycjach np.: Jeremy Soule, albo Jesper Kyd? Jeśli nie, to co pozwoli? '' Niewłaściwe podchodzisz do sprawy. Sama biblioteka to zaledwie 40 procent sukcesu. Reszta to umiejętności kompozytorskie plus dobra jakość czyli miks wszystkiego itp. --------------------------- Jeśli chodzi o East West, to mam z tymi bibliotekami jeden drobny problem. Moim zdaniem są one niesowicie ograne. Kontakt natomiast ma ten plus, że jest rozwojowy i zawsze w przyszłości możesz sobie dokupić jakąś nową ciekawą bibliotekę. Dlatego ja bym brał NI Komplete, a w East West bym się nie pchał. Odradzałbym także od razu ''zakupywanie'' ''jak leci'' kilku rzeczy na raz....
Chantizstudio jak zwykle dobrze doradza :) Ja osobiście nie wyobrażam sobie pracy na VSTi bez posiadania podstawy takich działań, czyli Kontakta. Większość bibliotek otwieramy właśnie w nim. Przy okazji - Pan Tomasz Wróblewski wydał poradnik "Kontaktowy". Polecam każdemu. Kolejna sprawa - inne wtyczki Komplete'a. Jest tam baaaardzo dużo ciekawych rzeczy. Reasumując - Kontakta mieć musisz, natomiast inne VSTi - zależy to wyłącznie od Twoich upodobań i potrzeb. I jeszcze jedno - brzmienia realistyczne. Tu można by podyskutować. Żadna orkiestra "żywa" nie zrobi takich efektów, jak softy - i odwrotnie :)
[addsig]
Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?
Seria Hollywood to są dosyć trudne instrumenty do opanowania i wymagają mocnego sprzętu. Niemniej, jeśli macie możliwość, to brałbym Composers Cloud w ciemno. Można zawsze zrezygnować.
W każdym razie Komplete nie jest aż takim cudem świata - niektóre instrumenty są świetne i mają nieskończone możliwości (synthy), ale o porządne brzmienie orkiestry, ale nie z loopów, trzeba by było ostro powalczyć (bo nie będzie out of the box). Kontakt jest absolutnie niezbędnym narzędziem dla kompozytora (ze względów przytoczonych przez kolegów powyżej), ale reszta pakietu już niekoniecznie. Zależy też co tam chcecie smażyć. Mnie te wszystkie Reaktory i Absynthy nigdy nie wkręciły.
- Piotr
- chantizstudio
- Posty: 419
- Rejestracja: sobota 26 maja 2007, 00:00
Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?
Akurat Absynth czy Reaktor to bardzo przydatne rzeczy w muzyce filmowej do atmosfer...
Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?
...cyt''Mnie te wszystkie Reaktory i Absynthy nigdy nie wkręciły''
Akurat Absynth czy Reaktor to bardzo przydatne rzeczy w muzyce filmowej do atmosfer...
...
Jeżeli ktoś nie ma Omnisphere, to może tak, ale jestem przekonany, że na pewno masz to cudeńko :)
[addsig]