NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?

Jeśli chcesz zasięgnąć rady, podzielić się doświadczeniem w trudnej sztuce samodzielnego programowania - to tu jest miejsce, aby tego dokonać.
Awatar użytkownika
chantizstudio
Posty: 419
Rejestracja: sobota 26 maja 2007, 00:00

Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?

Post autor: chantizstudio » piątek 15 sty 2016, 17:43

......Jeżeli ktoś nie ma Omnisphere, to może tak, ale jestem przekonany, że na pewno
masz to cudeńko :)...



Przymierzam się już od wielu lat do zakupu Omnisphere ale ciągle wypada mi coś innego.
Ale faktycznie jest to genialny instrument. I też ma w sumie fajne brzmienia
orkiestralne. Mój znajomy z którym czasem coś tworzę, ma Omni - dlatego znam mniej
więcej jego brzmienia.
A Absyntha lubię dlatego, iż można na nim ukręcić od podstaw fajne brzmienia. Czasem
także jak nie mam pomysłu na jakiś ''dziwaczny sound'' to sobie ''mutuje'' presety w
nim - i zawsze coś ciekawego wychodzi. I mimo, że nie jestem ''preseciarzem'' to muszę
przyznać, że jego presety- fx i brzmienia organiczne są bardzo inspirujące.
''po to są gały w syntezatorach , zeby kręcić aż uzyska się to czego się szuka'' AdamZ

Awatar użytkownika
Pytajny
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek 26 paź 2015, 00:00

Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?

Post autor: Pytajny » sobota 16 sty 2016, 09:53

.........Jeżeli ktoś nie ma Omnisphere, to może tak, ale jestem przekonany, że na pewno
masz to cudeńko :)...


Przymierzam się już od wielu lat do zakupu Omnisphere ale ciągle wypada mi coś innego.
Ale faktycznie jest to genialny instrument. I też ma w sumie fajne brzmienia
orkiestralne. Mój znajomy z którym czasem coś tworzę, ma Omni - dlatego znam mniej
więcej jego brzmienia.
A Absyntha lubię dlatego, iż można na nim ukręcić od podstaw fajne brzmienia. Czasem
także jak nie mam pomysłu na jakiś ''dziwaczny sound'' to sobie ''mutuje'' presety w
nim - i zawsze coś ciekawego wychodzi. I mimo, że nie jestem ''preseciarzem'' to muszę
przyznać, że jego presety- fx i brzmienia organiczne są bardzo inspirujące....



Mam Komplete 10 i Omni. I szczerze mówiąc Kontakt ma prawie wszystko z tego co ma Omni. Raczej powiedziałbym, że Omni jest dopełnieniem i urozmaiceniem (potężnym, to fakt) z kilkoma niepowtarzalnymi kategoriami brzmieniowymi.

Zastanawia mnie o których orkiestrowych soundach Omni mówisz? Smyki i chóry?

Awatar użytkownika
chantizstudio
Posty: 419
Rejestracja: sobota 26 maja 2007, 00:00

Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?

Post autor: chantizstudio » poniedziałek 18 sty 2016, 19:19

Można powiedzieć, że autor tematu już chyba otrzymał swoją odpowiedz ;)

Chociaż, może kogoś zaskoczę, ale ja mam słabość do produktów IK Multimedia. W sumie kiedyś Sonik Synh 2 czy Miroslav Philharmonik bywał nierzadko wykorzystywany np. w TV - choć trzeba przyznać, że trzeba się trochę namęczyć, by oba te instrumenty fajnie zabrzmiały,, ale ja lubię grzebać w dźwięku.
''po to są gały w syntezatorach , zeby kręcić aż uzyska się to czego się szuka'' AdamZ

Awatar użytkownika
Akton
Posty: 710
Rejestracja: piątek 21 gru 2007, 00:00

Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?

Post autor: Akton » wtorek 19 sty 2016, 07:49

...Można powiedzieć, że autor tematu już chyba otrzymał swoją odpowiedz ;)

Chociaż, może kogoś zaskoczę, ale ja mam słabość do produktów IK Multimedia. W sumie kiedyś Sonik Synh 2 czy Miroslav Philharmonik bywał nierzadko wykorzystywany np. w TV - choć trzeba przyznać, że trzeba się trochę namęczyć, by oba te instrumenty fajnie zabrzmiały,, ale ja lubię grzebać w dźwięku. ...
 




Mam Miroslava i mam do niego wielki sentyment, a poza tym jednym z jego ogromnych plusów jest to, że jest bez porównania mniej wymagający w kontekście zasobożernym :)


[addsig]
NI Komplete 12, EWQL Symphonic Gold Orchestra,Spectrasonics Omnisphere, NI Alicia's Keys, EWQL Ministry of Rock, IK Philharmonik Miroslav, BFD ECO

Awatar użytkownika
chantizstudio
Posty: 419
Rejestracja: sobota 26 maja 2007, 00:00

Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?

Post autor: chantizstudio » wtorek 19 sty 2016, 08:54

Szkoda tylko, że Mirolav Philharmonik 2 jest tylko na 64 bitowy daw, by bym sobie kupił update z 1 na 2.
''po to są gały w syntezatorach , zeby kręcić aż uzyska się to czego się szuka'' AdamZ

Awatar użytkownika
Mariusz1333
Posty: 169
Rejestracja: środa 16 kwie 2008, 00:00

Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?

Post autor: Mariusz1333 » piątek 22 sty 2016, 13:33

80% 


http://www.soundsonline.com/Hollywood-Orchestra?utm_source=EastWest&utm_medium=newsletter&utm_campaign=NAMM-2016




Paweł
Posty: 864
Rejestracja: piątek 29 mar 2002, 00:00

Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?

Post autor: Paweł » piątek 22 sty 2016, 15:43

.........I też ma w sumie fajne brzmienia orkiestralne.....

? Kurde, jakoś nie znalazłem.

Czy tu tylko ja mam odczucie że wszystkie smyki od NI brzmią plastikowo i bez życia?

Kontakt - oczywiście. To podstawa. Ale biblioteki innych producentów. Wybór jest conajmniej duży. I niestety trzeba mieć przynajmniej dwa: do forte i piano, bo dotychczas nie trafiłem na jeden, który spełniłby te dwie role jednocześnie.

Awatar użytkownika
chantizstudio
Posty: 419
Rejestracja: sobota 26 maja 2007, 00:00

Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?

Post autor: chantizstudio » piątek 22 sty 2016, 20:28

? Kurde, jakoś nie znalazłem.


Kurde, może źle szukasz.
Zapewne smyki które są w Omni i chórki, są brzmieniami syntezatorowymi.. Pewnie także
zaraz napiszesz jak w przypadku Kontakta, że są one ''plastikowe''.


Czy tu tylko ja mam odczucie że wszystkie smyki od NI brzmią plastikowo i bez życia?




Być może tak...
''po to są gały w syntezatorach , zeby kręcić aż uzyska się to czego się szuka'' AdamZ

Awatar użytkownika
Mariusz1333
Posty: 169
Rejestracja: środa 16 kwie 2008, 00:00

Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?

Post autor: Mariusz1333 » poniedziałek 25 sty 2016, 14:01

[b]Czy tu tylko ja mam odczucie że wszystkie smyki od NI brzmią plastikowo i bez życia?


Generalnie to trudno znaleźć i przede wszystkim zrobić sample w rozsądnej wielkości (B) takiej grupy instrumentów jak smyczkowe, mówię tu o partii skrzypiec, altówek wiolonczel, itd...


A niemozliwe wręcz aby ująć wszystkiw artykulacje(smyczkowania) pojedyńczych skrzypiec, gdzie solista pracuje nad każdą frazą i każdym (czyt. znaczącym) dzwiękiem a takze brzmieniem (mocno przykleja, słabo , przy gryfie , przy podstawku, , poza tym ten sam dzwięk brzmi inaczej na sąsiadujących strunach a wiele jest takich przejść gdzie gra się właśnie zmieniając strunę mimo tej samej notacji, poza tym flażolety(nie spotkałem w bibliotekach), rodzaj wibracji (szeroka, wolna, szybke,..).


Nawet jak słucha się próbek "z życiem", to ten efekt mimo jego "efektowności" przy pierwszym słuchaniu nie może być wykorzystywany w całym utworze, czasami słychać w całym utworze takie "brzuchy" (zgłośnienie - ściszenie) - nie do wytrzymania.


 Czasami jeden kluczowy dźwięk (zaesól dźwięków) który zakończa frazę lub utwór, jeżeli tak samo brzmi jak poprzednie, ten sam sample - "violin legato,,...itd"nici z całego wyrazu -psuje cały utwór. 


Sorry za taką długą dygresję, trzeba sobie uświadomić, że ale próbka rzeczywistych istniejących instrumentów, zwłaszcza smyczkowych, nigdy nie sprosta wymaganiom twórcy komputerowego.




Awatar użytkownika
chantizstudio
Posty: 419
Rejestracja: sobota 26 maja 2007, 00:00

Re: NI Kontakt 10 czy EWQL Symphonic Orchestra?

Post autor: chantizstudio » poniedziałek 25 sty 2016, 14:05

Sorry za taką długą dygresję, trzeba sobie uświadomić, że ale próbka rzeczywistych
istniejących instrumentów, zwłaszcza smyczkowych, nigdy nie sprosta wymaganiom twórcy
komputerowego.''

...
.

Dokładnie masz 100 procent racji. To jest kwestia technologii, której obecnie w pewnym
momencie nie da się przeskoczyć. Co najwyżej, można się ośmieszyć,żądając niemożliwego.
Brawo Mariusz1333 za ten rozsądny post.
''po to są gały w syntezatorach , zeby kręcić aż uzyska się to czego się szuka'' AdamZ

ODPOWIEDZ