Witam!
Od jakiegoś czasu próbuję swoich sił w programowaniu wtyczek audio. Pomimo, że sprawia mi to dużo satysfakcji, to nie przekłada się to koniecznie na końcowe produkty. :p Tak się nad tym zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że wynika to z jednej strony z tego, że uważam, że to co zrobiłem nie jest wystarczające, żeby się chwalić, a z drugiej strony chciałbym, żeby to ktoś ocenił "z boku". Jak tak dalej dumałem, to pomyślałem, że może nie tylko ja tak mam.
Dlatego pomyślałem, że jeżeli też się bawisz w programowanie wtyczek lub innego oprogramowania związanego z muzyką i chciałbyś/chciałabyś, żeby ktoś rzucił na to okiem, to ja chętnie wymienię trochę swojego czasu, w zamian za trochę Twojego czasu.
Jeśli na przykład, nurtuje Cię pytanie, czy to co zrobiłeś / zrobiłaś w ogóle działa na innym kompie, to napisz mi prywatną wiadomość lub odpowiedz w tym wątku. Ja odwzajemnię się podobnym pytaniem i postaram się odpowiedzieć na Twoje.
Jeśli masz pytania dotyczące szczegółów implementacji czegoś, to też postaram się pomóc. Chociaż ekspertem nie jestem.
A jak jeszcze nie programujesz i zastanawiasz się gdzie zacząć, to polecam bibliotekę JUCE (można używać z free, jeśli nie przeszkadza Ci spash screen), pozwala nie tracić czasu na pisanie "szablonu biblioteki" i przejść prawie od razu do manipulacji dźwięku i MIDI.
P.S.
Może uda się zgrać jakąś grupę polsko języcznych osób zainteresowanych tematem. A może już jest, tylko ja słabo szukam, to nie wahajcie się mi tego wytknąć.
pozdrawiam
Mateusz
Programiści audio - współpraca
Re: Programiści audio - współpraca
Temat przetwarzania dźwięku bardzo mnie interesuje, aczkolwiek dotychczas używałem do tego celu mikrokontrolerów i mikroprocesorów DSP.
Czy programujesz w C/C++? Ja na razie pisuję w Visual C programy nazwijmy to inżynierskie. Zaczynam jednak mieć ochotę na zabawę z dźwiękiem. Interesowałyby mnie dwie rzeczy:
- dostęp do portu MIDI (MIDISport 1x1) poprzez jego sterownik Windows,
- generowanie dźwięku w czasie rzeczywistym (a nie przez funkcję PlaySound).
Czy mógłbyś rzucić trochę światła na te tematy: słowa kluczowe, gdzie szukać przykładów itp. Z góry dziękuję .
Czy programujesz w C/C++? Ja na razie pisuję w Visual C programy nazwijmy to inżynierskie. Zaczynam jednak mieć ochotę na zabawę z dźwiękiem. Interesowałyby mnie dwie rzeczy:
- dostęp do portu MIDI (MIDISport 1x1) poprzez jego sterownik Windows,
- generowanie dźwięku w czasie rzeczywistym (a nie przez funkcję PlaySound).
Czy mógłbyś rzucić trochę światła na te tematy: słowa kluczowe, gdzie szukać przykładów itp. Z góry dziękuję .
Re: Programiści audio - współpraca
Cześć!
Tak jak pisałem ja korzystam z biblioteki https://juce.com i na jej podstawie spróbuję Ci coś podpowiedzieć. Biblioteka jest napisana w C++. Nie próbowałem innych rozwiązań, bo nie miałem takiej potrzeby. :p Tzn. dawno temu napisałem coś tam korzystając tylko z VST2 SDK.
JUCE polecam, bo zapewnia warstwę abstrakcji, dzięki której nie musisz się przejmować implementacją dostępu do interfejsów MIDI i audio. Dodatkowo jest wieloplatformowa: Windows, macOS i Linux. Jest też prężne forum https://forum.juce.com.
Możesz pobrać darmową wersję Personal z https://shop.juce.com/get-juce. Na początku trochę dziwne jest, że mają aplikację do generowania projektów Projucer i to w niej powinno się np. dodawać pliki do projektu. Ale można się do tego przyzwyczaić. A jak się chce zbudować aplikację/plugin na więcej niż jedną platformę, to okazuje się, że ma ona większy sens.
Mają bardzo fajne tutoriale. Warto zacząć od początku: https://docs.juce.com/master/tutorial_n ... oject.html
Jak zbudować przykładowy syntezator opisują tutaj: https://docs.juce.com/master/tutorial_s ... input.html
Czy to będzie real time, to już zależy tylko od opóźnień interfejsu audio.
I cała reszta kursów: https://juce.com/learn/tutorials
Ja jak piszę coś swojego, to wybieram projekt typu plugin, bo można w nim wybrać, żeby skompilował z niego aplikację standalone. Jak się wybierze projekt typu aplikacja, to już tak łatwo nie przerobi się jej na pluginy.
Niestety ja przystopowałem trochę, bo musiałem poświęcić czas na pracę.
Powodzenia.
I chwal się śmiało co tam udało Ci się zrobić.
P.S.
Na wszelki wypadek zaznaczam, że nie jestem przedstawicielem handlowym Roli/JUCE.
Tak jak pisałem ja korzystam z biblioteki https://juce.com i na jej podstawie spróbuję Ci coś podpowiedzieć. Biblioteka jest napisana w C++. Nie próbowałem innych rozwiązań, bo nie miałem takiej potrzeby. :p Tzn. dawno temu napisałem coś tam korzystając tylko z VST2 SDK.
JUCE polecam, bo zapewnia warstwę abstrakcji, dzięki której nie musisz się przejmować implementacją dostępu do interfejsów MIDI i audio. Dodatkowo jest wieloplatformowa: Windows, macOS i Linux. Jest też prężne forum https://forum.juce.com.
Możesz pobrać darmową wersję Personal z https://shop.juce.com/get-juce. Na początku trochę dziwne jest, że mają aplikację do generowania projektów Projucer i to w niej powinno się np. dodawać pliki do projektu. Ale można się do tego przyzwyczaić. A jak się chce zbudować aplikację/plugin na więcej niż jedną platformę, to okazuje się, że ma ona większy sens.
Mają bardzo fajne tutoriale. Warto zacząć od początku: https://docs.juce.com/master/tutorial_n ... oject.html
Jak zbudować przykładowy syntezator opisują tutaj: https://docs.juce.com/master/tutorial_s ... input.html
Czy to będzie real time, to już zależy tylko od opóźnień interfejsu audio.
I cała reszta kursów: https://juce.com/learn/tutorials
Ja jak piszę coś swojego, to wybieram projekt typu plugin, bo można w nim wybrać, żeby skompilował z niego aplikację standalone. Jak się wybierze projekt typu aplikacja, to już tak łatwo nie przerobi się jej na pluginy.
Niestety ja przystopowałem trochę, bo musiałem poświęcić czas na pracę.
Powodzenia.
I chwal się śmiało co tam udało Ci się zrobić.
P.S.
Na wszelki wypadek zaznaczam, że nie jestem przedstawicielem handlowym Roli/JUCE.
Re: Programiści audio - współpraca
Dziękuję bardzo za te wskazówki!
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czwartek 20 lut 2020, 12:41
Re: Programiści audio - współpraca
W razie czego jestem chętny do potestowania jakiś nowatorskich rozwiązań, służę rzetelnym feedbackiem .
Re: Programiści audio - współpraca
Super!
Ja akurat nic nowatorskiego nie mam (na razie :p). To co zdecydowałem się upublicznić to wtyczka do mierzenia czasu spędzonego nad projektem i prosty delay. Jakby ktoś mimo to chciał zerknąć to zapraszam: https://digitalsteam.pl.
A jakby ktoś chciał feedback nawet jeśli nie czuje, że ma coś nowatorskiego albo nawet skończonego, to też piszcie tutaj śmiało.
Ja akurat nic nowatorskiego nie mam (na razie :p). To co zdecydowałem się upublicznić to wtyczka do mierzenia czasu spędzonego nad projektem i prosty delay. Jakby ktoś mimo to chciał zerknąć to zapraszam: https://digitalsteam.pl.
A jakby ktoś chciał feedback nawet jeśli nie czuje, że ma coś nowatorskiego albo nawet skończonego, to też piszcie tutaj śmiało.