Strona 1 z 1
PAR 64 z Raylight Reflektor
: piątek 14 kwie 2006, 12:50
autor: szkudlik
Witam,
znalazłem takie cóś:
http://www.conrad.de/script/raylight_refektor_fur-36.sap
czyli zamiast typowej żarówki PAR stosowany jest osobno odbłyśnik i żarówka "bańka" o mocach 500 lub 1000W. Jest to znacznie tańsze od zwykłych PARów i masa tego się pojawiła na Allegro (ale nie tylko, sprzedaje to też
ProLighting)
Jest co cokolwiek warte? Nie widzę żeby ktokolwiek określał kąt rozproszenia światła (WFL? NSP?) dla tego typu wynalazku co wróży raczej kiepsko, ale może się mylę...
[addsig]
Re: PAR 64 z Raylight Reflektor
: piątek 14 kwie 2006, 15:28
autor: AlfonsoRodeo
...Witam,
znalazłem takie cóś:
http://www.conrad.de/script/raylight_refektor_fur-36.sap
czyli zamiast typowej żarówki PAR stosowany jest osobno odbłyśnik i żarówka "bańka" o mocach 500 lub 1000W. Jest to znacznie tańsze od zwykłych PARów i masa tego się pojawiła na Allegro (ale nie tylko, sprzedaje to też
ProLighting)
Jest co cokolwiek warte? Nie widzę żeby ktokolwiek określał kąt rozproszenia światła (WFL? NSP?) dla tego typu wynalazku co wróży raczej kiepsko, ale może się mylę...
...
**********************
W zyciu tego nie bierz! Lampy pala sie na potege, uszkadzaja sie - po prostu nie sa odporne na transport, montaz itp. Poza tym lustro lubi zajsc mgielka badz zupelnie zmatowiec. Niby tanie, ale nie nadaje sie kompletnie do mrugania, bo po pierwszej imprezie popali ci sie przynajmniej 1/4 zarowek. Pewnego razu uzylismy tego typu lamp do oswietlenia zawodow w tancu towarzyskim i pod koniec imprezy swiecila juz tylko polowa. Zatem ta 'taniosc' jest dosc zludnym argumentem za zakupem. CHYTRY TRACI 2 RAZY!!
[addsig]
Re: PAR 64 z Raylight Reflektor
: niedziela 16 kwie 2006, 22:48
autor: szkudlik
W zyciu tego nie bierz! Lampy pala sie na potege, uszkadzaja sie - po prostu nie sa odporne na transport, montaz itp. Poza tym lustro lubi zajsc mgielka badz zupelnie zmatowiec. Niby tanie, ale nie nadaje sie kompletnie do mrugania, bo po pierwszej imprezie popali ci sie przynajmniej 1/4 zarowek. Pewnego razu uzylismy tego typu lamp do oswietlenia zawodow w tancu towarzyskim i pod koniec imprezy swiecila juz tylko polowa. Zatem ta 'taniosc' jest dosc zludnym argumentem za zakupem. CHYTRY TRACI 2 RAZY!!
**********************
Wow, w zasadzie spodziewałem się badziewia, ale nie aż takiego. Dzieki za ostrzeżenie, będe szukał zwykłych żarówek.
A przy okazji, bo nikt mi tego nie potrafi jednoznacznie wyjaśnić, jaka jest różnica między krótkim a długim PARem? Zakładam oczywiście że w obu siedzi taka sama żarówka.
Spodziewam się że ma to związek z kątem promieniowania, ale to już chyba załatwiają własnie żarówki? (WFL, MFL, NSP?)
[addsig]
Re: PAR 64 z Raylight Reflektor
: niedziela 16 kwie 2006, 23:46
autor: AlfonsoRodeo
Wow, w zasadzie spodziewałem się badziewia, ale nie aż takiego. Dzieki za ostrzeżenie, będe szukał zwykłych żarówek.
A przy okazji, bo nikt mi tego nie potrafi jednoznacznie wyjaśnić, jaka jest różnica między krótkim a długim PARem? Zakładam oczywiście że w obu siedzi taka sama żarówka.
Spodziewam się że ma to związek z kątem promieniowania, ale to już chyba załatwiają własnie żarówki? (WFL, MFL, NSP?)
...
**********************
WFL = wide flood light - żarówka o szerokim kącie świecenia (taka z kratkowanym szklem zewnetrznym, snop o szerokosci do 40').
MFL = medium flood light - żarówka o szerokim kącie świecenia, mniejszym od WFL, tez z kratkowana soczewka/szklem.
NSP = narrow spot - żarówka o wąskim kącie świecenia, najczesciej chyba uzywana, ma matowane szklo zewnetrzne.
VNSP = very narrow spot - żarówka o bardzo wąskim kącie świecenia, uzywana do tworzenia waziutkich smug przy pomocy wiekszej ilosci lamp.
Generalnie zywotnosc dobrej zarowki PAR to ok. 300h.
Dlugosc tubusa PARa takze decyduje o szerokosci snopa swiatla. te krociutkie pozwalaja na zaswiecenie bardzo szeroka wiazka, ok. 150' przy odpowiednio dobranej zarowce.
[addsig]
Re: PAR 64 z Raylight Reflektor
: niedziela 16 kwie 2006, 23:48
autor: AlfonsoRodeo
P.S. Jesli potrzeba, mamy u siebie w firmie cala sterte luster (Raylight relfector)... Oczywiscie leza juz bezuzyteczne.
Re: PAR 64 z Raylight Reflektor
: piątek 21 kwie 2006, 11:17
autor: szkudlik
WFL = wide flood light
MFL = medium flood light
NSP = narrow spot
VNSP = very narrow spot
Generalnie zywotnosc dobrej zarowki PAR to ok. 300h.
Dlugosc tubusa PARa takze decyduje o szerokosci snopa swiatla. te krociutkie pozwalaja na zaswiecenie bardzo szeroka wiazka, ok. 150' przy odpowiednio dobranej zarowce.
**********************
No właśnie, z tego co mówisz wynika że nie ma specjalnego znaczenia czy kupie długiego czy krótkiego PARa - szerokość świecenia (poza przypadkiem extremalnie szerokiego) określa żarówka i tylko żarówka. Jaki jest sens - teoretyczny i co ważniejsze praktyczny - kupowania długich - droższych?
I co do trwałości - żeczywiście 1KW PAR64 mają zwykle po 300h. Może więc lepiej będzie 2x PAR56 po 500W? można dostać nawet takie z deklarowaną żywotnością do
2000h Instalacja o ktorej myślę ma być stacjonarna więc problemy z przewozem większej ilości gratów nie mają znaczenia.
Dzieki za odpowiedz, chyba jestes tutaj jedynym ktorey ma jakies praktyczne informacje o swiatelkach.
[addsig]
Re: PAR 64 z Raylight Reflektor
: piątek 21 kwie 2006, 14:14
autor: AlfonsoRodeo
No właśnie, z tego co mówisz wynika że nie ma specjalnego znaczenia czy kupie długiego czy krótkiego PARa - szerokość świecenia (poza przypadkiem extremalnie szerokiego) określa żarówka i tylko żarówka. Jaki jest sens - teoretyczny i co ważniejsze praktyczny - kupowania długich - droższych?
I co do trwałości - żeczywiście 1KW PAR64 mają zwykle po 300h. Może więc lepiej będzie 2x PAR56 po 500W? można dostać nawet takie z deklarowaną żywotnością do
2000h Instalacja o ktorej myślę ma być stacjonarna więc problemy z przewozem większej ilości gratów nie mają znaczenia.
Dzieki za odpowiedz, chyba jestes tutaj jedynym ktorey ma jakies praktyczne informacje o swiatelkach.
...
**********************
Z tymi dlugimi Parami to jest tak, jak z dzwiekiem - majac krotka tube badz jej brak swiecisz niepotrzebnie tu i tam kosztem zasiegu. Na wiekszysch scenach dlugi tubus jest raczej wskazany, bo odleglosci jakie sa pomiedzy lampa a zalozmy jakims obiektem na scenie sa dosc duze. Na front sceny, do oswietlania twarzy czy calych postaci krotki tubus jest jak najbardziej wskazany, o ile nie jest to tak wysoka scena jak na Woodstock'u czy innych scenicznych gigantach. Zreszta, wszystko zalezy od efektu jaki chcesz osiagnac. Potrzeba troche dobrego rozumowania, by oswietlic postaci oraz troszke zmyslu estetycznego, by zrobic jakis nastroj na tej scenie np. przecinajacymi sie waskimi wiazkami swiatel. PAR56 z zarowka 500W jak najbardziej jest OK - wszystko zalezy od zastosowania. A gdzez ta instalacja ma byc? W teatrze, domu kultury czy knajpie?
[addsig]
Re: PAR 64 z Raylight Reflektor
: piątek 21 kwie 2006, 14:16
autor: AlfonsoRodeo
P.S.
Co do zarowek Omnilux nie jestem przekonany a srednia zywotnosc wydaje sie byc nieco przesadzona. No, ale byc moze sie myle...