Regulator napięcia sterowany DMX
Re: Regulator napięcia sterowany DMX
czesc,
sam szukalem i ... poniżej 3 000 trudno coś znaleźć. Spróbuj w firmie Teatrum: (22)625 18 83. www. chyba jeszcze nie mają :( Wiem natomiast, ze handlują tanimi reflektorami.
Swoją drogą nie radze kupować "byle czego". Aha, no i jeszcze jedno- zanim kupisz dimmer, radze przejzec instalację elektryczną w objekcie, gdzie zamierzasz "swiecic". MUSISZ miec osobną faze na dzwiek i osobna na swiatła. Uwiez mi...
----------------------
Pozdrawiam,
Darek
Re: Regulator napięcia sterowany DMX
MUSISZ miec osobną faze na dzwiek i osobna na swiatła. Uwiez mi...
**********************
Z tym nie tak do końca. Lepiej przy tak ogromnych obciążeniach (40A przy 230V to ponad 8kW - a to chyba tylko jeden kanał, nie?) dobrze zaprojektować rozłożenie mocy trójfazowej.
Po pierwsze dużo większa wydajność zasilania, zwykle też dostęne większe prądy, niż z "gniazdka", no i przewód zerowy się nie gotuje :)
Dla dobrego efektu niezakłócania światłem dźwięku, największe znaczenie ma solidnie uziemiony piąty przewód - żółto zielony - ochronny, bo z nim są połączone wszystkie masy sygnałowe i obudowy urządzeń.
Moja aparatura nagłośnieniowa ma odgałęzienie dla świateł w tej samej skrzynce rozdzielającej 3 fazy na 3x220, co dźwięk. Pierwsze podniesienie hebli od świateł na 20%, i bez mierzenia oporności uziemienia wiem, co ono jest warte.
Nawet przy zasilaniu czteroprzewodowym, z zerowanym przewodem ochronnym, da się zagrać ze światłami, ale tylko przy symetrycznym rozłożeniu obciązenia oświetlenia. Wtedy na przewodzie zerowym powstają najmniejsze spadki napięć, i da się grać. Tak niestety jeszcze bardzo często trzeba się podłączać w warunkach naszych polowych estrad...
BiaWoj
**********************
Z tym nie tak do końca. Lepiej przy tak ogromnych obciążeniach (40A przy 230V to ponad 8kW - a to chyba tylko jeden kanał, nie?) dobrze zaprojektować rozłożenie mocy trójfazowej.
Po pierwsze dużo większa wydajność zasilania, zwykle też dostęne większe prądy, niż z "gniazdka", no i przewód zerowy się nie gotuje :)
Dla dobrego efektu niezakłócania światłem dźwięku, największe znaczenie ma solidnie uziemiony piąty przewód - żółto zielony - ochronny, bo z nim są połączone wszystkie masy sygnałowe i obudowy urządzeń.
Moja aparatura nagłośnieniowa ma odgałęzienie dla świateł w tej samej skrzynce rozdzielającej 3 fazy na 3x220, co dźwięk. Pierwsze podniesienie hebli od świateł na 20%, i bez mierzenia oporności uziemienia wiem, co ono jest warte.
Nawet przy zasilaniu czteroprzewodowym, z zerowanym przewodem ochronnym, da się zagrać ze światłami, ale tylko przy symetrycznym rozłożeniu obciązenia oświetlenia. Wtedy na przewodzie zerowym powstają najmniejsze spadki napięć, i da się grać. Tak niestety jeszcze bardzo często trzeba się podłączać w warunkach naszych polowych estrad...
BiaWoj
Jestem realizatorem dźwięku live, posiadam własną aparaturę nagłośnieniową 2x5kW TriAmp z 64 kanałami w miksie i 12 torami monitorowymi, oraz możliwością nagrywania do 72 kanałów na 3x Alesis HD24. Lubię czasem zatopić się w przestrzeniach wydobywanych z
Re: Regulator napięcia sterowany DMX
... regulatorów napięcia sterowanych sygnałem DMX, **********************
Takie regulatory, bardzo zawodowe robi firma PROXIMA z Krakowa. Są w obudowach typu szyna, do zabudowy w typowych szafach energetycznych.
Układ taki składa się z odbiornika - demultipleksera DMX na 8 lub 16 wyjść napięciowych 0-10V, którymi steruje się dimmery, o różnych mocach.
Wiem, że firma jest w internecie, nie pamiętam adresu.
W każdym razie jej produkty są bardzo solidnie zaprojektowane i wykonane. Szczerze polecam!
BiaWoj
Takie regulatory, bardzo zawodowe robi firma PROXIMA z Krakowa. Są w obudowach typu szyna, do zabudowy w typowych szafach energetycznych.
Układ taki składa się z odbiornika - demultipleksera DMX na 8 lub 16 wyjść napięciowych 0-10V, którymi steruje się dimmery, o różnych mocach.
Wiem, że firma jest w internecie, nie pamiętam adresu.
W każdym razie jej produkty są bardzo solidnie zaprojektowane i wykonane. Szczerze polecam!
BiaWoj
Jestem realizatorem dźwięku live, posiadam własną aparaturę nagłośnieniową 2x5kW TriAmp z 64 kanałami w miksie i 12 torami monitorowymi, oraz możliwością nagrywania do 72 kanałów na 3x Alesis HD24. Lubię czasem zatopić się w przestrzeniach wydobywanych z