DAW i jego brzmienie...
Re: DAW i jego brzmienie...
...NO "szacun", a powiedz bracie, jakich kabli sieciowych używasz?s
Niezbyt drogich, staram sie nie przekraczac 500PLN za sztuke. Chyba, ze do specjalnego sprzetu, to wtedy strojone pierscieniem ferrytowym i na podstawkach z drewna tekowego oczywiscie ...
**********************
To byłoby śmieszne, gdyby nie to, że ludzie rzeczywiście używają takich kabli... denon ma półtora metra za 500 dolców...
Od siebie dodam, że problem brzmienia programów jest poważny. Diabeł tkwi w szczegółach. Mamy kilka śladów - dla komputera to ciągi liczb. Miksowanie to dodawanie. Niby proste jak dwa plus dwa... ALE NIE DLA KOMPUTERA! Mamy błędy zaokrągleń, błędy denormalizacji, błędy programistów, błędy systemu operacyjnego, błędy procesora, etc. etc. Jeżeli liczba błędów jest parzysta, jest mała szansa, że się wyzerują, w przeciwnym wypadku sygnał jest nieodwracalnie zmieniony. Wpływa to na brzmienie - w sposób nieraz trudny do zdefiniowania, ale jednak wyraźny dla wrażliwego ucha.
Oczywiście, wszystko jest dla ludzi. Nie należy traktować takiego zniekształcenia jako wady - można wykorzystać to jako celowy zabieg. Doświadczeni realizatorzy dźwięku dysponują całymi zestawami DAWów i dobierają starannie odpowiedni do każdego miksu.
Jeżeli jednak cenisz wierność brzmienia, zwłaszcza jeśli nagrywasz muzykę klasyczną, jakiekolwiek podbarwienie brzmienia jest niedopuszczalne. Ja z tego względu używam wyłącznie otwartego oprogramowania. Sprawdzam ze szczególną starannością algorytmy sumujące i używam DAW tylko wtedy, gdy jestem pewien poprawnego rezultatu.
Niezbyt drogich, staram sie nie przekraczac 500PLN za sztuke. Chyba, ze do specjalnego sprzetu, to wtedy strojone pierscieniem ferrytowym i na podstawkach z drewna tekowego oczywiscie ...
**********************
To byłoby śmieszne, gdyby nie to, że ludzie rzeczywiście używają takich kabli... denon ma półtora metra za 500 dolców...
Od siebie dodam, że problem brzmienia programów jest poważny. Diabeł tkwi w szczegółach. Mamy kilka śladów - dla komputera to ciągi liczb. Miksowanie to dodawanie. Niby proste jak dwa plus dwa... ALE NIE DLA KOMPUTERA! Mamy błędy zaokrągleń, błędy denormalizacji, błędy programistów, błędy systemu operacyjnego, błędy procesora, etc. etc. Jeżeli liczba błędów jest parzysta, jest mała szansa, że się wyzerują, w przeciwnym wypadku sygnał jest nieodwracalnie zmieniony. Wpływa to na brzmienie - w sposób nieraz trudny do zdefiniowania, ale jednak wyraźny dla wrażliwego ucha.
Oczywiście, wszystko jest dla ludzi. Nie należy traktować takiego zniekształcenia jako wady - można wykorzystać to jako celowy zabieg. Doświadczeni realizatorzy dźwięku dysponują całymi zestawami DAWów i dobierają starannie odpowiedni do każdego miksu.
Jeżeli jednak cenisz wierność brzmienia, zwłaszcza jeśli nagrywasz muzykę klasyczną, jakiekolwiek podbarwienie brzmienia jest niedopuszczalne. Ja z tego względu używam wyłącznie otwartego oprogramowania. Sprawdzam ze szczególną starannością algorytmy sumujące i używam DAW tylko wtedy, gdy jestem pewien poprawnego rezultatu.
Re: DAW i jego brzmienie...
Wpływa to na brzmienie - w sposób nieraz trudny do zdefiniowania, ale jednak wyraźny dla wrażliwego ucha.
Oczywiście, wszystko jest dla ludzi. Nie należy traktować takiego zniekształcenia jako wady - można wykorzystać to jako celowy zabieg. Doświadczeni realizatorzy dźwięku dysponują całymi zestawami DAWów i dobierają starannie odpowiedni do każdego miksu.
------------------------------------------------------------------
Jest to prawda senjin - słyszę owe i w większości przypadków pokusiłbym się o wskazanie w oparciu o "brzmienie" Sonar,Logic (ten na PC) i FL'a ( którego swego czasu używałem jako wtyczkę VST w Logic) ,gdzie ukończono mix *( o ile mix jest wykończony w powyższych środowiskach) .Nie mam doświadczeń w dłuższym przedziale czasu z innymi DAWs,ale z mixami na powyższych mógłbym zagrać w wskazywankę.
Co do głośności - oczywiście - różnica "final wave" śladu odtwarzanego w np. SoundForge a w Logic jest drastyczna - natomiast ciągle słychać mix "logicowy".
Oczywiście, wszystko jest dla ludzi. Nie należy traktować takiego zniekształcenia jako wady - można wykorzystać to jako celowy zabieg. Doświadczeni realizatorzy dźwięku dysponują całymi zestawami DAWów i dobierają starannie odpowiedni do każdego miksu.
------------------------------------------------------------------
Jest to prawda senjin - słyszę owe i w większości przypadków pokusiłbym się o wskazanie w oparciu o "brzmienie" Sonar,Logic (ten na PC) i FL'a ( którego swego czasu używałem jako wtyczkę VST w Logic) ,gdzie ukończono mix *( o ile mix jest wykończony w powyższych środowiskach) .Nie mam doświadczeń w dłuższym przedziale czasu z innymi DAWs,ale z mixami na powyższych mógłbym zagrać w wskazywankę.
Co do głośności - oczywiście - różnica "final wave" śladu odtwarzanego w np. SoundForge a w Logic jest drastyczna - natomiast ciągle słychać mix "logicowy".
Re: DAW i jego brzmienie...
... Wpływa to na brzmienie - w sposób nieraz trudny do zdefiniowania, ale jednak wyraźny dla wrażliwego ucha.
------------------------------------------------------------------
Jest to prawda senjin - słyszę owe i
**********************
...a de facto jak już zostało sprawdzone przez redakcję, mixy z różnych DAW odejmują się co do najmłodszego bitu.
------------------------------------------------------------------
Jest to prawda senjin - słyszę owe i
**********************
...a de facto jak już zostało sprawdzone przez redakcję, mixy z różnych DAW odejmują się co do najmłodszego bitu.
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: DAW i jego brzmienie...
Od siebie dodam, że problem brzmienia programów jest poważny. Diabeł tkwi w szczegółach. Mamy kilka śladów - dla komputera to ciągi liczb. Miksowanie to dodawanie. Niby proste jak dwa plus dwa... ALE NIE DLA KOMPUTERA! Mamy błędy zaokrągleń, błędy denormalizacji, błędy programistów, błędy systemu operacyjnego, błędy procesora, etc. etc.
Całkowicie poważnie uważasz, że komputery błędnie dodają???
Sprawdzam ze szczególną starannością algorytmy sumujące
Całkowicie poważnie twierdzisz, że sumowanie wymaga algorytmu???
Całkowicie poważnie uważasz, że komputery błędnie dodają???
Sprawdzam ze szczególną starannością algorytmy sumujące
Całkowicie poważnie twierdzisz, że sumowanie wymaga algorytmu???
Re: DAW i jego brzmienie...
...Od siebie dodam, że problem brzmienia programów jest poważny. Diabeł tkwi w szczegółach. Mamy kilka śladów - dla komputera to ciągi liczb. Miksowanie to dodawanie. Niby proste jak dwa plus dwa... ALE NIE DLA KOMPUTERA! Mamy błędy zaokrągleń, błędy denormalizacji, błędy programistów, błędy systemu operacyjnego, błędy procesora, etc. etc.
Całkowicie poważnie uważasz, że komputery błędnie dodają???
Sprawdzam ze szczególną starannością algorytmy sumujące
Całkowicie poważnie twierdzisz, że sumowanie wymaga algorytmu???
...
**********************
Przy zmiennym przecinku występuje błąd wynikający z takiej a nie innej reprezentacji liczby. Na dodawaniu są błędy. Dlatego też zmiennyprzecinek, nie nadaje się do liczenia pieniędzy .
Całkowicie poważnie uważasz, że komputery błędnie dodają???
Sprawdzam ze szczególną starannością algorytmy sumujące
Całkowicie poważnie twierdzisz, że sumowanie wymaga algorytmu???
...
**********************
Przy zmiennym przecinku występuje błąd wynikający z takiej a nie innej reprezentacji liczby. Na dodawaniu są błędy. Dlatego też zmiennyprzecinek, nie nadaje się do liczenia pieniędzy .
Re: DAW i jego brzmienie...
Przy zmiennym przecinku występuje błąd wynikający z takiej a nie innej reprezentacji liczby. Na dodawaniu są błędy. Dlatego też zmiennyprzecinek, nie nadaje się do liczenia pieniędzy .
**********************
A muzyka jest przecież warta więcej od każdych pieniędzy!
**********************
A muzyka jest przecież warta więcej od każdych pieniędzy!
Re: DAW i jego brzmienie...
wiadomo z wielkiego wora "daw'ow"... mikrofonow... preampow staramy sie wybrac to co najlepsze (oczywiscie w granicach nasszego budżetu). jednak nie zapominajmy o tym co najwazniejsze...
dobry utwor zrobiony na slabym sprzecie obroni sie... jednak slaby utwor zrobiony na sprzecie "bardzo pro" nie zawsze sie obroni...
przestańmy dywagować który daw brzmi lepiej, a zajmijmy sie muzyka...
wybierajac jakiegos dawa, patrzyl bym raczej na jego funkcjonalność, przejrzysty interface, to jak sie z nim pracuje, czy jest stabilny...
ps. oczywiscie, wiem, nie powiedzialem nic nowego ;]
ps2. REAPER
dobry utwor zrobiony na slabym sprzecie obroni sie... jednak slaby utwor zrobiony na sprzecie "bardzo pro" nie zawsze sie obroni...
przestańmy dywagować który daw brzmi lepiej, a zajmijmy sie muzyka...
wybierajac jakiegos dawa, patrzyl bym raczej na jego funkcjonalność, przejrzysty interface, to jak sie z nim pracuje, czy jest stabilny...
ps. oczywiscie, wiem, nie powiedzialem nic nowego ;]
ps2. REAPER
www.klub.agaton.pl
Re: DAW i jego brzmienie...
Przy zmiennym przecinku występuje błąd wynikający z takiej a nie innej reprezentacji liczby. Na dodawaniu są błędy. Dlatego też zmiennyprzecinek, nie nadaje się do liczenia pieniędzy .
**********************
Czy coś się ostatnio zmieniło na świecie, o czym nie wiem?
Jaki zmienny przecinek? Przecież pliki dźwiękowe to liczby całkowite...
Przecież napisał powyżej szkudlik, a dodatkowo wcześniej wielu innych dziesiątki razy na tym forum (matiz podał nawet link do jednej z takich dyskusji): zostało _udowodnione_, że miksy z różnych DAW-ów są identyczne.
**********************
Czy coś się ostatnio zmieniło na świecie, o czym nie wiem?
Jaki zmienny przecinek? Przecież pliki dźwiękowe to liczby całkowite...
Przecież napisał powyżej szkudlik, a dodatkowo wcześniej wielu innych dziesiątki razy na tym forum (matiz podał nawet link do jednej z takich dyskusji): zostało _udowodnione_, że miksy z różnych DAW-ów są identyczne.
Re: DAW i jego brzmienie...
Panie_Jabu, masz zły dzień chyba dzisiaj
A mówiąc na poważnie, to dźwięk może się różnić ze względu na inny algorytm ditheringu, albo zmiany częstotliwości próbkowania... ja tam się nie mam czym przejmować, i tak wszystko ginie w szumie mojego behringerka
A mówiąc na poważnie, to dźwięk może się różnić ze względu na inny algorytm ditheringu, albo zmiany częstotliwości próbkowania... ja tam się nie mam czym przejmować, i tak wszystko ginie w szumie mojego behringerka
Re: DAW i jego brzmienie...
Przy zmiennym przecinku występuje błąd wynikający z takiej a nie innej reprezentacji liczby. Na dodawaniu są błędy.
Wlasnie. Potem sa problemy, ze polska muzyka nie brzmi - a przeciez cala jest z kubusia! Tu trzeba od podstaw sie zajac edukacja. Bije sie w piers i cofam wszystko, co zacytowalem powyzej w swoim poscie ze starej dyskusji. Tylko krowa itd... COFAM! Jest dokladnie odwrotnie, niz napisalem! Tylko arytmetyka staloprzecinkowa! Zmienny przecinek przy sumowaniu daje slyszalne artefakty na poziomie -180dBFS, jak ja moglem tego dotychczas nie slyszec! Ale to trzeba miec monitory conajmniej studyjne typu alesis, albo studyjne sluchawki...
Wlasnie. Potem sa problemy, ze polska muzyka nie brzmi - a przeciez cala jest z kubusia! Tu trzeba od podstaw sie zajac edukacja. Bije sie w piers i cofam wszystko, co zacytowalem powyzej w swoim poscie ze starej dyskusji. Tylko krowa itd... COFAM! Jest dokladnie odwrotnie, niz napisalem! Tylko arytmetyka staloprzecinkowa! Zmienny przecinek przy sumowaniu daje slyszalne artefakty na poziomie -180dBFS, jak ja moglem tego dotychczas nie slyszec! Ale to trzeba miec monitory conajmniej studyjne typu alesis, albo studyjne sluchawki...