mi chodzilo o te ochrone na niekorzysc personalnych preferencji autora (jak w pytaniu), kiedy autor powierza utowor instytucji ktora ma na nim zarobic, to w jej interesie jest zeby kazdy gral to na koncertach, wiec udostepnia pola eksploatacji w pewnych zakresach z gory ustalonych z autorem w umowie, czyz nie? wszystko zalezy jak utowor jest chroniony to po pierwsze... jesli nie jest, to definie autor ma wszystkie prawa do niego i nikt nie moze zrobic z nim nic bez zgody autora.
Zgadza się. Jeśli autor zaznaczył, że organizcja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi (np. ZAiKS) może działać w jego imieniu na wszystkich polach eksploatacji* to zgoda na cover będzie wydana, a autor dostanie tantiemy.
*
Pola eksploatacji to: utrwalenie, zwielokrotnienie określoną techniką, wprowadzenie do obrotu, wprowadzenie do pamięci komputera, publiczne wykonanie/odtworzenie, wystawienie, wyświetlenie, najem, dzierźawa, nadanie za pomocą wizi lub foni drogą naziemną/drogą satelitarna, równoczesne i integralne nadanie utworu nadawanego przez inną organizację radiową lub telewizyjną