Prawo do własnych zdjęć na koncertach

Tutaj można podyskutować na tematy związane z prawami autorskimi, produkcją i rozpowszechnianiem oraz wszelkie inne wymagające wiedzy prawniczej.
Awatar użytkownika
omdB
Posty: 29
Rejestracja: wtorek 16 sty 2007, 00:00

Prawo do własnych zdjęć na koncertach

Post autor: omdB » wtorek 16 sty 2007, 13:45

Witam wszystkich,

Zacznę od tego, że nie jestem prawnikiem.

Ostatnio na koncercie pewien człowiek robił nam zdjęcia. Po wszystkim skontaktowałem się z nim z prośbą o przesłanie nam tych zdjęć. Dowiedziałem się, że nie mam praw do tych zdjęć i nie może mi ich udostępnić.

Nie znam się na tych rzeczach, ale byłem pewien, że jako artysta mam prawo do własnego wizerunku.

Jak to jest?
Gdzie mogę o tym więcej poczytać?

Awatar użytkownika
oneman
Posty: 523
Rejestracja: środa 01 maja 2002, 00:00

Re: Prawo do własnych zdjęć na koncertach

Post autor: oneman » wtorek 16 sty 2007, 14:20

...Witam wszystkich,

Zacznę od tego, że nie jestem prawnikiem.

Ostatnio na koncercie pewien człowiek robił nam zdjęcia. Po wszystkim skontaktowałem się z nim z prośbą o przesłanie nam tych zdjęć. Dowiedziałem się, że nie mam praw do tych zdjęć i nie może mi ich udostępnić.

Nie znam się na tych rzeczach, ale byłem pewien, że jako artysta mam prawo do własnego wizerunku.

Jak to jest?
Gdzie mogę o tym więcej poczytać?...
**********************
Racja - nie masz praw do zdjec. Autorskie prawa osobiste do zdjec sa po stronie fotografa a autorskie prawa majatkowe do zdjec naleza prawdopodobnie takze do fotografa (prawdopodobnie bo moga nalezec do kogokolwiek, komu zostaly sprzedane - prawa, nie zdjecia!).

Teraz nalezy sobie odpowiedziec na pytanie jaki to byl koncert - czy menago od koncertu zezwolil na robienie zdjec? Czy w umowie o honorarium z koncertu zawarto punkt mowiacy o dopuszczeniu prasy, fotoreporterow itp. Czy to byl koncert otwarty, niebiletowany i darmowy dla publiki?