muzyka i dźwięk do gry internetowej 3D

Tutaj można podyskutować na tematy związane z prawami autorskimi, produkcją i rozpowszechnianiem oraz wszelkie inne wymagające wiedzy prawniczej.
Awatar użytkownika
Bubbel
Posty: 44
Rejestracja: wtorek 30 mar 2004, 00:00

muzyka i dźwięk do gry internetowej 3D

Post autor: Bubbel » sobota 27 mar 2010, 22:48

Witam


Dostałem propozycję udźwiękowienia gry internetowej 3D. Dowiedziałem się jaki jest budżet całego projektu - do 500k zł. Projekt jest na etapie przemyśleń ile co będzie kosztowało i biznes plan jeszcze nie został przekazany do inwestora, więc jeszcze mogę negocjować. Zleceniodawcą jest mój znajomy, który dokładnie wie jaką muzykę tworzę. Uważa on, że klimat dokładnie pasuje to wymogów.


Moim problemem jest to, ile powinienem wziąć za zlecenie. Z jednej strony chcę wziąć za to godziwą sumą, z drugiej - robię to dla znajomego, a dla mnie to będzie bardzo dobra okazja do rozreklamowania się (tak na prawdę jeszcze nie mam dobrego portfolio). Tu oczywiście są dwa warianty:


1. Sprzedaję wszystkie prawa do muzyki i dźwięków. Tak właśnie to sobie wyobrażał znajomy. Daje mi z góry pieniądze, za które kupię niezbędny sprzęt i robię muzykę.


2. Dostaję kasę na odpowiedni sprzęt, a później dostaję pewien % z zysków. Dla mnie to jest bardziej opłacalne, ale na to znajomy nie bardzo chce się zgodzić.


 


Pytanie pierwsze - ile powinienem zażądać w obu przypadkach? A może jest jeszcze lepszy sposób?


 


Druga sprawa, to to jakiego sprzętu potrzebuję. Do tej pory zajmowałem się nagrywaniem ścieżek dźwiękowych do filmów amatorskich i korzystałem głównie z Ableton Live i Komplete. Teraz będzie mi potrzebne tego znacznie więcej. Kolejne programy, bblioteki i przede wszystkim sprzęt do nagrywania. Wiem, że ten znajomy jest w stanie dac mi 10k zł na sam start. Nie mam nawet dobrej karty dźwiękowej, miktofonu, ani monitorów. Stary sprzęt mi do tej pory wystarczał, ale tutaj będę potrzebował sporo więcej.


A więc drugie pytanie - na co na sam początek powinienem przeznaczyć 10k zł?


MrExplosion
Posty: 471
Rejestracja: piątek 15 wrz 2006, 00:00

Re: muzyka i dźwięk do gry internetowej 3D

Post autor: MrExplosion » sobota 27 mar 2010, 23:12

robisz tylko muzykę czy np trzeba też nagrać lektorów? mastering też ma się zmieścić w tym budżecie?

Awatar użytkownika
mytnik
Posty: 1308
Rejestracja: czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: muzyka i dźwięk do gry internetowej 3D

Post autor: mytnik » sobota 27 mar 2010, 23:16

to o co ty tak wlasciwie pytasz?

drummer

Awatar użytkownika
Bubbel
Posty: 44
Rejestracja: wtorek 30 mar 2004, 00:00

Re: muzyka i dźwięk do gry internetowej 3D

Post autor: Bubbel » sobota 27 mar 2010, 23:28

w tym budżecie mają się zmieścić lektorzy, mastering i muzyka. Innymi słowy cała oprawa dźwiękowa gry.

Pytanie dotyczy szacunkowej ceny takiego zlecenia.
Niepotrzebnie zacząłem się pytać o sprzęt. Na razie sprawy sprzętowe/programowe pomijam.

Awatar użytkownika
Bubbel
Posty: 44
Rejestracja: wtorek 30 mar 2004, 00:00

Re: muzyka i dźwięk do gry internetowej 3D

Post autor: Bubbel » sobota 27 mar 2010, 23:40

Może źle został zrozumiany budżet całej gry. 500k to wszystko łącznie z grafiką, dźwiękiem i programowaniem. tą kwote podałem tylko dla wyorażenia sobie jaka jest wielkość projektu.


MrExplosion
Posty: 471
Rejestracja: piątek 15 wrz 2006, 00:00

Re: muzyka i dźwięk do gry internetowej 3D

Post autor: MrExplosion » niedziela 28 mar 2010, 00:16

Musiałbyś określić wszystko dokładnie. Ile minut/godzin tej muzyki będzie i to samo jeśli chodzi o lektorów, ilu lektorów, jakiej klasy lektorzy, czy dostaniesz gotowe teksty, czy dostaniesz szczegółowe wytyczne w których momentach jaka muzyka itd. Ja się na stawkach za tego typu zlecenia nie znam, ale ciężko mi sobie wyobrazić, że ktoś ci coś odpowie jeśli nie podasz bardzo dokładnych informacji

ODPOWIEDZ