Roland Polska - zmowa cenowa i kara od UOKIK

Tutaj można podyskutować na tematy związane z prawami autorskimi, produkcją i rozpowszechnianiem oraz wszelkie inne wymagające wiedzy prawniczej.
Awatar użytkownika
antekk
Posty: 63
Rejestracja: poniedziałek 17 wrz 2007, 00:00

Roland Polska - zmowa cenowa i kara od UOKIK

Post autor: antekk » środa 11 sty 2012, 15:22

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10945323,UOKiK__kary_za_zmowy_w_branzach_spozywczej_i_muzycznej.html


 


"(...) spółka Roland Polska - dystrybutor sprzętu muzycznego japońskiego producenta Roland Corporation pod markami: Roland, Boss, Rodgers i Cakewalk. Urząd stwierdził, że Roland Polska co najmniej od maja 2008 r. ustalał z dystrybutorami minimalne ceny odsprzedaży swoich produktów w internecie i aktywnie kontrolował stosowanie przez dystrybutorów ustalonych cen.

Kara dla Roland Polska za stosowanie tych praktyk ograniczających konkurencje to prawie 220 tys. zł. Ponadto Prezes UOKiK nakazała zaprzestanie niedozwolonych działań."


Awatar użytkownika
AkselPL
Posty: 1147
Rejestracja: niedziela 31 sie 2008, 00:00

Re: Roland Polska - zmowa cenowa i kara od UOKIK

Post autor: AkselPL » środa 11 sty 2012, 19:52

...
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10945323,UOKiK__kary_za_zmowy_w_branzach_spozywczej_i_muzycznej.html

 

"(...) spółka Roland Polska - dystrybutor sprzętu muzycznego japońskiego producenta Roland Corporation pod markami: Roland, Boss, Rodgers i Cakewalk. Urząd stwierdził, że Roland Polska co najmniej od maja 2008 r. ustalał z dystrybutorami minimalne ceny odsprzedaży swoich produktów w internecie i aktywnie kontrolował stosowanie przez dystrybutorów ustalonych cen.

Kara dla Roland Polska za stosowanie tych praktyk ograniczających konkurencje to prawie 220 tys. zł. Ponadto Prezes UOKiK nakazała zaprzestanie niedozwolonych działań."...
 


Żeby tylko byli wyjatkiem w tym działaniu...


[addsig]
Korg M3-73, Korg Radias-R, Korg EXB-Radias, Korg Electribe MX-1, Korg Kaoss Pad 3, Kawaii KC-10, Waldorf Blofeld KB, Ibanez GiO, Fender Mustang III, Behringer XD80USB, Fostex PM1MKII, Behringer K10s, Creative ZXR, E-mu Midi, Reloop RHP-20, FL Studio

Awatar użytkownika
yaniki
Posty: 488
Rejestracja: niedziela 03 sie 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Roland Polska - zmowa cenowa i kara od UOKIK

Post autor: yaniki » środa 11 sty 2012, 21:52

"Kary za zmowy w branżach spożywczej i muzycznej" - zastanawiająca fraza, potwierdzająca organiczny związek muzyki i gastronomii, nieprawdaż?

Awatar użytkownika
Robix
Posty: 634
Rejestracja: środa 14 sty 2009, 00:00

Re: Roland Polska - zmowa cenowa i kara od UOKIK

Post autor: Robix » środa 11 sty 2012, 23:08

..."Kary za zmowy w branżach spożywczej i muzycznej" - zastanawiająca fraza, potwierdzająca organiczny związek muzyki i gastronomii, nieprawdaż?... 


W końcu gastronomia to też jest sztuka twórcza :).

Początkujący muzyk.

Awatar użytkownika
spiker
Posty: 1211
Rejestracja: czwartek 17 paź 2002, 00:00

Re: Roland Polska - zmowa cenowa i kara od UOKIK

Post autor: spiker » czwartek 12 sty 2012, 11:55

Ja nie rozumiem, dlaczego nazwano ten "proceder" zmową cenową. W jaki sposób uderza to w konsumenta? To za ile sprzedawca sprzedaje towar zależy od niego. Jak ma się ochotę z kimś umówić niech się umawia. Co komu do tego i komu to przeszkadza? Właściciel marki, zwłaszcza dobrej marki, ma prawo dbać o renomę swoich produktów. Nie po to zawiera umowy z dystrybutorami, żeby każdy z nich robił co chce, a już zwłaszcza takie rzeczy, które szkodzą marce. MARKA to wartość finansowa. Określa się ją w walucie w każdym sprawozdaniu finansowym. Nie dziwię się więc firmom znanym, że nie pozwalają sprzedawać swojego towaru opatrzonego marką za dowolne pieniądze. Szkodzi marce, jeśli znany, dobry towar, wart konkretne pieniądze, nagle sprzedawany jest za niższe ceny. Zwłaszcza jeśli dany dystrybutor obniża ceny za te towary tylko dlatego, że w ogóle idzie mu kiepsko i nie umie sobie poradzić w branży. Niech sprzeda za cenę objętą umową, nie łamiąc umowy a potem niech udzieli rabatu jak ma ochotę, albo upustu, albo skonta....ma olbrzymie pole manewru, żeby być fair wobec klienta i dostawcy.

A jak w tym pejzażu wygląda Państwo ustalające ceny urzędowe np. za papierosy? To już nie jest zmowa cenowa? Jeśli jednio coś mogą a drudzy nie to nie ma wolnego rynku.
Pozdrawiam
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...

dwoogaz
Posty: 73
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 00:00

Re: Roland Polska - zmowa cenowa i kara od UOKIK

Post autor: dwoogaz » czwartek 12 sty 2012, 16:14

Z cukrem nie byli tacy mądrzy, w tym temacie nikt nie widział zmowy cenowej :))) Gdzie w Biedronce cukier był w cenie 3,6 ;)))

Awatar użytkownika
psysutra
Posty: 596
Rejestracja: czwartek 01 sty 2009, 00:00

Re: Roland Polska - zmowa cenowa i kara od UOKIK

Post autor: psysutra » czwartek 12 sty 2012, 16:19

...Ja nie rozumiem, dlaczego nazwano ten "proceder" zmową cenową. W jaki sposób uderza to w konsumenta? To za ile sprzedawca sprzedaje towar zależy od niego. Jak ma się ochotę z kimś umówić niech się umawia. Co komu do tego i komu to przeszkadza? Właściciel marki, zwłaszcza dobrej marki, ma prawo dbać o renomę swoich produktów. Nie po to zawiera umowy z dystrybutorami, żeby każdy z nich robił co chce, a już zwłaszcza takie rzeczy, które szkodzą marce. MARKA to wartość finansowa. Określa się ją w walucie w każdym sprawozdaniu finansowym. Nie dziwię się więc firmom znanym, że nie pozwalają sprzedawać swojego towaru opatrzonego marką za dowolne pieniądze. Szkodzi marce, jeśli znany, dobry towar, wart konkretne pieniądze, nagle sprzedawany jest za niższe ceny. Zwłaszcza jeśli dany dystrybutor obniża ceny za te towary tylko dlatego, że w ogóle idzie mu kiepsko i nie umie sobie poradzić w branży. Niech sprzeda za cenę objętą umową, nie łamiąc umowy a potem niech udzieli rabatu jak ma ochotę, albo upustu, albo skonta....ma olbrzymie pole manewru, żeby być fair wobec klienta i dostawcy.

A jak w tym pejzażu wygląda Państwo ustalające ceny urzędowe np. za papierosy? To już nie jest zmowa cenowa? Jeśli jednio coś mogą a drudzy nie to nie ma wolnego rynku.
Pozdrawiam...
 


Ja to widzę trochę inaczej. Niska cena specjalnie marce nie szkodzi- takie słowa można zatem moim zadniem włożyć między bajki :) A jeśli chcesz storpedować moją opinię, podaj konkretny przykład.


Mówienie sprzedawcom z różnych sklepów (dystrybutorom), za ile ma co sprzedawać, jest jawnym uderzeniem w konkurencję wolnorynkową, a przede wszystkim w konsumentów. Producent chyba daje cenę PRODUCENTA (nie bez powodu się to raczej nazywa), sprzedaje towar dystrybutorom, a oni z kolei dokładają swoją marżę, VAT i koszty- wychodzi z tego cena detaliczna. Finalna cena detaliczna to brocha DYSTRYBUTORA, nie producenta. Jak da za wysoką w stosunku do konkurencji, nie oferując nic w zamian, to wypadnie z branży.


Nie rozumiem kompletnie Twojego sprzeciwu.

Stay Psychedelic People!

Zbynia
Posty: 7665
Rejestracja: sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Roland Polska - zmowa cenowa i kara od UOKIK

Post autor: Zbynia » czwartek 12 sty 2012, 16:24

Papierosy to kiepski przykład jak i cała reszta gdzie państwo nakłada akcyzę - w tym wypadku panuje jawne złodziejstwo i nic wiecej :)




Ale co do Rolanda to poprostu ewidentne ograniczanie konkurencji - towar kupuję przecież od dystrybutora za ustaloną cene i to moja brocha jaką marżę dam a dystrybutorowi nic do tego czy to będzie 100% czy tylko 1...I tu jest pies pogrzebany


Awatar użytkownika
spiker
Posty: 1211
Rejestracja: czwartek 17 paź 2002, 00:00

Re: Roland Polska - zmowa cenowa i kara od UOKIK

Post autor: spiker » czwartek 12 sty 2012, 16:51

...Papierosy to kiepski przykład jak i cała reszta gdzie państwo nakłada akcyzę - w tym wypadku panuje jawne złodziejstwo i nic wiecej :)

Ale co do Rolanda to poprostu ewidentne ograniczanie konkurencji - towar kupuję przecież od dystrybutora za ustaloną cene i to moja brocha jaką marżę dam a dystrybutorowi nic do tego czy to będzie 100% czy tylko 1...I tu jest pies pogrzebany...

Co do zasady zgoda. Nie widzę tu sprzeczności. Jednak jeśli między producentem a dystrybutorem dochodzi do zawarcia umowy (a nikt przecież do niej nie zmusza) np. że dostanie towar za stałą cenę X, z gwarancją, że nic tego nie ruszy, żaden kurs USD, czy żadna plotka giełdowa, a w zamian producent życzy sobie, żeby nie sprzedawać poniżej pewnej wartości i dystrybutor się zgadza, to idą tym samym tropem : co komu do tego. Skoro to obu stronom pasuje.
Zaniżona cena może marce szkodzić. Ja bym podejrzliwie patrzył na kostkę gitarową znanej firmy, sprzedawaną raptem np, 20% taniej , jeśli od lat obecna jest na rynku w stałej cenie, nie pojawia się żaden "następca" modelu (co tłumaczyłoby obniżkę ceny). Wyczułbym po prostu "oszczędności" jakie poczyniono w produkcji i taniochę jaką to powoduje. W przypadku znanych i uznanych marek nawet duperela potrafi wpłynąć na wartość i renomę producenta. Ja opowiadam się za całkowitą wolnością gospodarczą. Jeśli producent z dystrybutorem mają ochotę się o coś umówić, niech się umawiają.

Przykład Państwa to doskonały przykład. Narzucenie ceny minimalnej jest zmową cenową. Wolny rynek wymaga takich samych praw dla wszystkich uczestników rynku. Państwo jako uczestnik rynku, nie dość że ma inne prawa (im wolno ustalać ceny minimalne, a nam nie), to na dodatek innym tego zabrania tłumacząc że to wbrew konkurencji. Bzdura.
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...

MrExplosion
Posty: 471
Rejestracja: piątek 15 wrz 2006, 00:00

Re: Roland Polska - zmowa cenowa i kara od UOKIK

Post autor: MrExplosion » czwartek 12 sty 2012, 17:02

Przecież państwo nie ustala cen minimalnych na papierosy

ODPOWIEDZ