Zaczynam w branży

Tutaj można podyskutować na tematy związane z prawami autorskimi, produkcją i rozpowszechnianiem oraz wszelkie inne wymagające wiedzy prawniczej.
Awatar użytkownika
arnoldzik1998
Posty: 1
Rejestracja: piątek 08 sie 2014, 00:00

Zaczynam w branży

Post autor: arnoldzik1998 » sobota 09 sie 2014, 00:04

Witam wszystkich użytkowników,
Jestem początkującym producentem muzycznym. Siedzę w rapie jednak staram się aby moje utwory miały zarazem oryginalne brzmienie, ale i były dobre jakościowo i trzymały się jakiś tam ram muzycznych tego gatunku. Tworze przy pomocy Logica Pro dziewiątki. Ostatnio stworzyłem swój własny kanał na YT wstawiając mocno średni, jednak dosyć dawny podkład muzyczny. Ostatnio liczba zmixowanych i czekających na mastering( nie opanowałem jeszcze tej sztuki więc chodzę do studia) rośnie, więc mam zamiar je wrzucić do sieci, pokazać się. Mam zamiar nawiązywać współpracę z zagranicznymi początkującymi raperami/piosenkarzami i sprzedawać mi swoje utwory.
Jednak zauważyłem, że nie jest to taka prosta sprawa. I tu pojawiają się moje pytania...
Jak wygląda sprawna sprzedaż klientowi bitu? O co chodzi (że tak nieumiejętnie zapytam) ze sprzedażą licensju lub też praw wyłącznych? Czy są to skomplikowane procesy?
Czy jest jakiś prostszy sposób na to żeby klient dostał bit (jednak żeby było wiadomo, że ja jestem jego twórcą) a ja miał z tego zysk?
Za wszelką pomoc z góry dziękuję! :) Szukałem troche po ostatnich tematach, ale nie znalazłem tematu w którym byłyby odpowiedzi na moje pytania, także jeśli takowy istnieje to prosiłbym o przekierowanie mnie do niego. :)
Pozdrawiam wszystkich użytkowników!

smirnoff
Posty: 239
Rejestracja: poniedziałek 19 sie 2013, 00:00

Re: Zaczynam w branży

Post autor: smirnoff » sobota 09 sie 2014, 01:39

Na krajowym rynku najprosciej:


- zakładasz działalność gospodarczą (firmę)


- tworzysz utwor, znajdujesz klienta