Zabezpieczenie przed wykorzystaniem, ZAIKS,

Tutaj można podyskutować na tematy związane z prawami autorskimi, produkcją i rozpowszechnianiem oraz wszelkie inne wymagające wiedzy prawniczej.
Awatar użytkownika
MartinMcMusic
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 27 lis 2016, 00:00

Zabezpieczenie przed wykorzystaniem, ZAIKS,

Post autor: MartinMcMusic » niedziela 27 lis 2016, 18:51

Witam!


Jestem początkującym "producentem" ( Tongue out) hucznie nazwanej popularnej muzyki tanecznej. Nie znalazłem w internecie informacji, które móglbym wykorzystać w mojej konkretnej sytuacji. Otóż powoli zgłaszają się do mnie pierwsze osoby chętne do współpracy. Jako, że w tym biznesie dopiero zaczynam, nie chciałbym zostać wystrykany na dudka spowodu nieznajomości procedur, praw, sposobów zabeczpieczenia, etc. Czyniac długą historię krótką, podejmuję internetową współpracę z wokalistą. Tworzę dla niego od podstaw piosenkę (aranż, wykonanie podkładu, test, wokalna linia melodyczna). Zakładam, że piosenka jest skończona, wokal został dograny a całość jest wyłącznie mojego pomysłu. Chcemy wypuścić piosenkę w eter pod nazwą konkretnego projektu bądź pod imieniem i nazwiskiem wokalisty (nie chcę być "osobą publiczną" tylko autorem/producentem) Czyli konkretnie:


1. Zgłaszając piosenkę do ZAIKSu  w częściach udziałowych wpisuję sobie po 100% - prawa wykonań publicznych i prawa mechaniczne?


2. Należy podpisać stosowną umowę, w której zarówna prawa osobiste, majątkowe jak i pokrewne należą tylko do mnie (zakładając, że nie brał udziału w procesie komponowania)?