Re: Prawne regulacje opublicznienia wlasnej muzyki.
: sobota 22 sty 2005, 03:26
Śmiem twierdzić, a jeśli się mylę, to pokaż mi praktyczny przypadek, choćby incydentalny, że użycie zastrzeżonego prawnie materiału nie chronionego przez polskie organizacje zarządzania prawami autorskimi będzie ścigane na terenie Polski.
--------------------------
Praktyka jest bardzo prosta i wyglada mniej wiecej tak: polska kancelaria prawna wynajeta przez strone poszkodowana zaklada sprawe w imieniu swego klienta (moze nim byc ktokolwiek i skadkolwiek) o naruszenie autorskich praw majatkowych (i/badz osobistych) na terenie RP.
============================================
Polska nie ratyfikowała postanowień o ochronie własności intelektualnej artystów zagranicznych na terenie naszego kraju.
-------------------------
Och, co za nieznajomosc przepisow.
1) Traktat O Stosunkach Handlowych I Gospodarczych Miedzy Rzeczapospolita Polska A Stanami Zjednoczonymi Ameryki (szczegolnie artykul I, artykul II, artykul IV) ratyfikowany 26 lipca 1991r. (Dz. U. Nr 77, poz.336) - tyczy zapewnienia stosonej ochrony wlasnosci intelektualnej.
2) Akt Paryski Konwencji Bernenskiej o ochronie dziel literackich i artystycznych - Polska przystapila 4 sierpnia 1990r.
3) Międzynarodowa konwencja o ochronie wykonawców, producentow fonogramow i organizacji nadawczych = tzw. Konwencja Rzymska ratyfikowana 31 grudnia 1996r (Dz. U. z 1997 r. Nr 125, poz. 800)
============================================
Błąd w twoim rozumowaniu polega na tym, że autor postu nie jest w stanie odpowiadać w Polsce za to, że użył sampla utworu nie chronionego na terenie Polski.
------------------------------------
Na terenie Polski obecnie chronione jest kazde dzielo niezaleznie od spelnienia jakichkolwiek formalnosci - wynika to z Ustawy O Prawie Autorskim gdzie powiedziane jest: przepisy ustawy stosuje sie do utworow, ktorych ochrona wynika z umow miedzynarodowych (art.5 p.4)
Wyzej podalem jakie to umowy miedzynarodowe Polska ratyfikowala. Sa to podstawowe umowy stanowiace o ochronie wlasnosci intelektualnej w swiecie.
Znow musze sprostowac pewna informacje - To, ze dzielo jest zarejestrowane w jakiejs organizacji zbiorowego zarzadzania prawami autorskimi nie ma zadnego znaczenia prawnego.
Kazde dzielo chronione jest w identyczny sposob - te niezarejestrowane tak samo chroni prawo jak i te zarejestrowane.
NIE MOZNA mowic, ze dzielo jest niechronione poniewaz nie wystepuje ono w ewidencji organizacji zbiorowego zarzadzania prawami autorskimi!!!
--------------------------
Praktyka jest bardzo prosta i wyglada mniej wiecej tak: polska kancelaria prawna wynajeta przez strone poszkodowana zaklada sprawe w imieniu swego klienta (moze nim byc ktokolwiek i skadkolwiek) o naruszenie autorskich praw majatkowych (i/badz osobistych) na terenie RP.
============================================
Polska nie ratyfikowała postanowień o ochronie własności intelektualnej artystów zagranicznych na terenie naszego kraju.
-------------------------
Och, co za nieznajomosc przepisow.
1) Traktat O Stosunkach Handlowych I Gospodarczych Miedzy Rzeczapospolita Polska A Stanami Zjednoczonymi Ameryki (szczegolnie artykul I, artykul II, artykul IV) ratyfikowany 26 lipca 1991r. (Dz. U. Nr 77, poz.336) - tyczy zapewnienia stosonej ochrony wlasnosci intelektualnej.
2) Akt Paryski Konwencji Bernenskiej o ochronie dziel literackich i artystycznych - Polska przystapila 4 sierpnia 1990r.
3) Międzynarodowa konwencja o ochronie wykonawców, producentow fonogramow i organizacji nadawczych = tzw. Konwencja Rzymska ratyfikowana 31 grudnia 1996r (Dz. U. z 1997 r. Nr 125, poz. 800)
============================================
Błąd w twoim rozumowaniu polega na tym, że autor postu nie jest w stanie odpowiadać w Polsce za to, że użył sampla utworu nie chronionego na terenie Polski.
------------------------------------
Na terenie Polski obecnie chronione jest kazde dzielo niezaleznie od spelnienia jakichkolwiek formalnosci - wynika to z Ustawy O Prawie Autorskim gdzie powiedziane jest: przepisy ustawy stosuje sie do utworow, ktorych ochrona wynika z umow miedzynarodowych (art.5 p.4)
Wyzej podalem jakie to umowy miedzynarodowe Polska ratyfikowala. Sa to podstawowe umowy stanowiace o ochronie wlasnosci intelektualnej w swiecie.
Znow musze sprostowac pewna informacje - To, ze dzielo jest zarejestrowane w jakiejs organizacji zbiorowego zarzadzania prawami autorskimi nie ma zadnego znaczenia prawnego.
Kazde dzielo chronione jest w identyczny sposob - te niezarejestrowane tak samo chroni prawo jak i te zarejestrowane.
NIE MOZNA mowic, ze dzielo jest niechronione poniewaz nie wystepuje ono w ewidencji organizacji zbiorowego zarzadzania prawami autorskimi!!!