Interfejs audio dla dużych projektów

Jeśli masz problem związany z komputerem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
tfanatic
Posty: 271
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 00:00

Re: Interfejs audio dla dużych projektów

Post autor: tfanatic » niedziela 09 mar 2014, 05:37

Porownania znajdziesz tu
Wolfson WM8776 kodek który jest na kartach Asus Xonar zawiera go i Maya44 i nowa Maya XTe oraz ESP1010e wszystkie są karty bardzo dobrej jakości ostatnia esp to tez maya tylko ze podwojona
zawierają kodek wolfsona WM8776 o odstępie od szumow 100-102db sporo czyli db jakość
https://www.wolfsonmicro.com/documents/uploads/data_sheets/en/WM8776.pdf
Joemeek SIXQ i SIXQ2 preampy po 2tys złotych
na pewno nie ma takich parametrow kodeka jak karty ESI maya bo to jest starszy kodek wolfson
o odstępie od szumow 90db tylko
http://joemeek.com/sixq.html
https://www.wolfsonmicro.com/documents/uploads/data_sheets/en/WM8738.pdf
roznica miedzy przetwornikami AKM w systemie pro tools
jest na pewno jakas na plus ale w nagraniu i odsłuchu
jak ktoś dobry mix zrobi to ciężko będzie nie melomanowi ocenic
kto na czym robil nagranie .
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo

tfanatic
Posty: 271
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 00:00

Re: Interfejs audio dla dużych projektów

Post autor: tfanatic » niedziela 09 mar 2014, 05:40

Prawda odnosnie sprzetu dzisiaj jest taka ze tak naprawde w obliczu taniego sprzetu liczy sie nie sprzet a umiejetnosci bo dobry mix mozna juz na wzglednie tanim sprzecie zrobic jak ktos tylko ma o tym troche jakiegos zawodowego pojecia .

Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo

tfanatic
Posty: 271
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 00:00

Re: Interfejs audio dla dużych projektów

Post autor: tfanatic » niedziela 09 mar 2014, 05:45

Na pewno zewnętrzny preamp klasy joeemek sixq jest lepszy
bo ma kompresor equalizer do mikrofonu no i to brzmienie
transformatorowe toroidale bo to przecież jest preamp
transformatorowy którego nie da się zasymulować jeszcze
wtyczkamiw komputerze po nagraniu ze standardowego
preampa Maya44 , wiec warto pomyslec o czyms takim na pewno
bo to ci poprawi ogolna jakość i czytelność nagrania wokalu ,
jednak to czy go podepniesz pod maya44 analogowo czy cyfrowo
nie będzie miało wielkiego znaczenia gdyż konwertery
SIXQ i SXIQ2 joeemek tez nie błyszczą niewiadomo
jakim odstępem od szumow na pewno nie jest to
jakość wejścia z konwersji z pro toolsa i po podlaczeniu
do maya44 możesz mieć tylko jeden problem
jak ustawić panoramę z wejścia mono w oprogramowaniu
bo z tego co slyszalem to żadna karta ESI tego nie ma
co się nazywa regulacją panoramy na poszczególnych kanalach mono ,
być może ludzie dlatego uwazaja te karty za mało profesjonalne i stad
niska cena .
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo

tfanatic
Posty: 271
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 00:00

Re: Interfejs audio dla dużych projektów

Post autor: tfanatic » niedziela 09 mar 2014, 05:52

Reasumując karty ESI typu Maya44 czy ESP1010e
to są tanie produkty o bardzo ubogich sterownikach
o umiarkowanie ale jednak dość dobrej jakości dzwieku
jednak nie porównywalnej z interfejsami klasy pro tools
bo tu jest jeszcze jednak troszeczkę lepsza jakość
która slychac jak ktoś ma lepsze warunki odsłuchu
pomieszczenia wytłumione czy specjalnie zaprojektowana
rezyserka należy pamietac dostajesz za niską
cene dosyć dobrą jakość nagrywania i odtwarzania
w produktach kart ESI za cene funkcjonalności
w maya44
to będą :
-brak wejść zbalasowanych czyli popularnie rzecz ujmując symetrycznych często używanych w studio
wlasnie do podlaczenia preampow zewnętrznych jednokanałowych
- brak wejścia cyfrowego SPDIF ( w ESP1010e jest) aby można było podpiac zewnętrzne preampy jednokanalowe z własnym przetwornikiem AD
- i ostatni minus to jak podlaczysz już preamp jednokanałowy typu joeemek sixq sixq2 oneq oneq2
presonus eureka presonus studio channel czy track master focusrite lub jakikolwiek inny
np. lampowy ART Tube do wejścia mono to zapomnij na kartach ESI o odsłuchach w obu
słuchawkach czy na obu monitorach bo producent zapomnial o regulacji panoramy
i balansu w sterownikach i mysle ze stąd niska cena tego interfejsu który tak naprawdę
nie jest dopracowany .
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo

tfanatic
Posty: 271
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 00:00

Re: Interfejs audio dla dużych projektów

Post autor: tfanatic » niedziela 09 mar 2014, 05:59

Karty Maxio 032e firmy ESI opisywane na łamach estrady i studia
w testach które ktoś opisywal jako pro karty
tez chyba był domorosłym fachowcem od testowania
albo studentem który w zyciu nie widział studia
nagran ani w nim nie pracowal bo jakby siedział
w studio to by podlaczyl pierwszy lepszy preamp
analogowo lub cyfrowo i by zauwazyl
ze mimo ze cena kilka razy wyzsza
to nie ma możliwości ustawienia panoramy
na pojedynczym kanale mono , i serwuje
odsłuch wokaliście w stylu na jedną sluchawke
jak w czołgu na monitorach w reżyserce
mialby to samo dopiero po nagraniu jakby
sobie busami ustawil np. w cubase to by
odsluchiwal tak jak się należy .
Miedzy innymi dlatego ten producent ESI
nie uchodzi za profesjonalną stajnie kart do studia .
Już RME i M-Audio nawet w starych kartach typu
delta 1010 mają ustawienie nie tylko panoramy
na pojedynczych kanalach ale i balansu
i wejścia tez maja symetryczne przełączane na niesymetryczne .
Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo

tfanatic
Posty: 271
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 00:00

Re: Interfejs audio dla dużych projektów

Post autor: tfanatic » niedziela 09 mar 2014, 06:02

Bo co do samej jakosci na kartach ESI to nie ma sie naprawde


az tak bardzo do czego przyczepic ale daj to komus zeby nagrywal


na tym w studio jak sterownik nawet w ich kartach pro


typu maxio 032e opisywanych jako konkurencja dla RME nie ma najpotrzebniejszych


regulatorow jak chocby regulacja panoramy czy balansu .

Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo

tfanatic
Posty: 271
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 00:00

Re: Interfejs audio dla dużych projektów

Post autor: tfanatic » niedziela 09 mar 2014, 06:07

Ja nie wiem tak naprawde czy producent Lexicon Omega ma regulacje


w sterownikach tej karty Panoramy na pojedynczych kanalach mono


i balansu ale tak naprawde w studio to jest podstawowa sprawa


ze jak korzystasz chocby z gitary podlaczonej do preampu mono


to nie mozesz klientowi zafundowac odsluchu w jednej sluchawce .

Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo

tfanatic
Posty: 271
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 00:00

Re: Interfejs audio dla dużych projektów

Post autor: tfanatic » niedziela 09 mar 2014, 06:12

Widzisz i tu sie schodzi sprawa interfejsow klasy pro z tymi polprofesjonalnymi zabawkami


ze jak masz nawet taki fajny preamp jak joemeek sixq czy sixq2 i masz


nawet lepsze konwertery analogowo cyfrowe na takiej karcie taniej maya44


niz na samym preampie ale nie mozesz go w pelni wykorzystac z tym


tanim sprzetem klasy ESI tak jak na RME i Pro tools


bo nawet jak analogowo go podepniesz i mimo ze maya44


ma lepszą jakosc konwersji to nie bedziesz w pelni mogl


z takiego preampa skorzystac bo bedzie cie wku...


odsluch na jednej sluchawce w studio czy kabinie


jak nie mozesz sobie tak jak na sprzecie pro swobodnie


w sterownikach karty ustawic panoramy ani balansu w odsluchu i monitorowaniu


przy nagraniu w mono , tylko bedziesz sie wku.. i sie ciagle pytal


dlaczego producent o tym nie pomyslal jak kazdy w kolo to wie


kto prowadzi jakies studio .

Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo

tfanatic
Posty: 271
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 00:00

Re: Interfejs audio dla dużych projektów

Post autor: tfanatic » niedziela 09 mar 2014, 06:16

Bo taki tani producent interfejsow audio jak ESI


to on mysli kategoriami chyba takimi ze kazdy w studio


ma tylko same klawisze i uzywa ich gniazd mikrofonowych


tych ktore są na stale w interfejsie a zaden z nich nie pomysli


ze dzisiaj wiekszosc ludzi chce swoje studio z czasem rozbudowac


o dodatkowe preampy w mono czy zrobic wysylke w mono do efektu


i tu wlasnie są schody ze nie da sie ze nie mozna bo nie ma wszystkich


potrzebnych regulacji typu panorama balans w podstawowych sterownikach


takiej taniej karty to co ma klasa pro .

Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo

tfanatic
Posty: 271
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 00:00

Re: Interfejs audio dla dużych projektów

Post autor: tfanatic » niedziela 09 mar 2014, 06:23

Nastepny problem jaki mi sie nasuwa to taki ze producent tanich kart


typu ESI nie pisze dokladnie w intstrukcji czasami celowo jakie gniazda


ma karta dokladnie i co mozna do nich podłączyc to powinno


byc jasno napisane w instrukcji ze czy taka maya ma


wejscia zbalasowane czyli symetryczne a jesli nie to


czy akceptuje sygnaly symetryczne z symetrycznego kabla


inaczej mowiac czy ma chocby jakies rezystory na wejsciach


symetryzujace ze nie bedzie klopotow przy podlaczeniu


zewnetrznych wyzszej jakosci preampow dopiero


po buszowaniu po internecie mozna cos tam wykopac


a w klasie pro jest to jasne w instrukcji napisane


i producent tego nie ukrywa co dokladnie mamy


za wejscia i wyjscia i co mozna do nich podlaczyc .


Na samych syntezatorach podlaczonych niesymetrycznie


gniazdami jack mono i stereo sie w studio materialu


tylko nie nagrywa . Czasami sie przydaje wlasnie


rozdzielenie wejsc po to zeby do jednego mono


podpiac preamp jednokanalowy mikrofonowy


klasy art tube a do drugiego gitare na mono


i niech ktos powie jak tu ustawic panoramą


odsluch w tych tanich kartach zeby bylo slychac


normalnie w obu sluchawkach czy odsluchach ?


Bo ja jak widze karty klasy RME czy PRo tools


i ESI nad tym wlasnie nie PANuje .

Realizator dźwięku, aranżer muzyki disco polo

ODPOWIEDZ