Chciałbym prosić o poradę w kwestii: co należy kupić do komputera PC, aby utwory midi brzmiały jak z profesjonalnych syntezatorów, np. wbudowanych w dobre keyboardy.
Dysponuję starszym kompem, dzięki czemu mogłem kupić kartę muzyczną na PCI Yamaha serii XG (XG YMF724E-V). Ustawiłem ją w vanBasco's Karaoke jako syntezator. Jest lepiej, ale wciąż to nie to.
Słyszałem pochlebne opinie o karcie Yamaha SW1000XG, ale bardzo ciężko ją nabyć. Czy różnica względem posiadanej przeze mnie będzie kolosalna, czy może dla laika ledwo postrzegalna?
Czy bylibyście w stanie polecić inne interfejsy audio? Oczywiście mogą być w standardzie USB, nawet lepiej.
Przepraszam jeśli pytanie jest lamerskie, ale nie znam się na tym, inaczej bym nie pytał;).
Dzięki!
MIDI w PC, profesjonalnie
Re: MIDI w PC, profesjonalnie
Yamaha SW1000X to zdecydowanie inna półka w stosunku do YMF724E-V. Ma dodatkowo wyj/wej MIDI, więc można podłączyć zewnętrzny instrument/moduł brzmieniowy i odtwarzać plik MIDI. Nie jestem tego pewien na 100%, ale standard XG jest właściwy dla Yamahy i wydaje mi się, że aby wykorzystać w pełni sterowanie zewnętrznym instrumentem, instrument ten również powinien obsługiwać standard XG... może się mylę i ktoś mnie poprawi
. Tak czy siak sama karta brzmi znacznie lepiej.
Widziałem ją ostatnio na Amazonie za ok. 100 funtów... używaną oczywiście

Widziałem ją ostatnio na Amazonie za ok. 100 funtów... używaną oczywiście

Ale moim zdaniem to nadal droga donikąd. Lepiej zainwestować choćby w najtańszego Cubase, czy inny DAW z pokładowym instrumentem, który będzie miał wszystkie brzmienia GM, "przepuszczać" te pliki MIDI przez niego, zgrać je do audio i z tego audio później odtwarzać. Z czasem pewnie nauczysz się również poprawiać to i owo w brzmieniu. To niewątpliwie trudniejsza droga, ale przynajmniej wniesie konkretny postęp, a nie różnicę kosmetyczną.