Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Panowie, przecież długość fali jest odwrotnie proporcjonalna do częstotliwości i przy określonej różnicy odległości mikrofonów przesunięcie fazowe nie jest stałe. Co z tego, że rozwiążecie problem dla jednej częstotliwości odwracając fazę, skoro dla innej częstotliwości popsujecie sytuację. Jedynym sensownym sposobem kompensacji tych różnic fazowych jest wprowadzenie odwrotnego opóźnienia na tej ścieżce, która odpowiada bliższemu mikrofonowi. Są do tego dedykowane wtyczki gdzie można wprowadzić precyzyjne opóźnienie z dokładnością do 1 próbki czyli około 22mikrosekund, a to odpowiada 0,68cm (zakładając próbkowanie 44,1kHz). Np. jest taka darmowa wtyczka na stronie Voxengo.
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
...Np. jest taka darmowa wtyczka na stronie Voxengo....
**********************
Chyba wyraźnie napisałem, że dotyczy to jednej długości fali i odpowiadającej jej częstotliwości. Wprowadzenie opóźnienia spowoduje zmienę tej częstotliwości, np.: do wartości nieobecnej w nagraniu
**********************
Chyba wyraźnie napisałem, że dotyczy to jednej długości fali i odpowiadającej jej częstotliwości. Wprowadzenie opóźnienia spowoduje zmienę tej częstotliwości, np.: do wartości nieobecnej w nagraniu
reżyser dźwięku, rencista
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Chyba wyraźnie napisałem, że dotyczy to jednej długości fali i odpowiadającej jej częstotliwości. Wprowadzenie opóźnienia spowoduje zmienę tej częstotliwości, np.: do wartości nieobecnej w nagraniu...
**********************
wprowadzenie (stałego) opóźnienia nie zmieni częstotliwości, bo opóźnienie jest operacją liniową. Co to jest "wartość nieobecna w nagraniu"? Dążymy do możliwie nieprzekłamanego zapisu tego, co wychodzi z pieca, prawda? Mieszanie dwóch przesuniętych w czasie sygnałów z 2 mikrofonów wprowadza przekłamanie i właśnie skompensowanie tego opóźnienia to przekłamanie likwiduje. Czy uważasz, że jest inaczej?
**********************
wprowadzenie (stałego) opóźnienia nie zmieni częstotliwości, bo opóźnienie jest operacją liniową. Co to jest "wartość nieobecna w nagraniu"? Dążymy do możliwie nieprzekłamanego zapisu tego, co wychodzi z pieca, prawda? Mieszanie dwóch przesuniętych w czasie sygnałów z 2 mikrofonów wprowadza przekłamanie i właśnie skompensowanie tego opóźnienia to przekłamanie likwiduje. Czy uważasz, że jest inaczej?
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Jak to powiedzieć. Przy odległości D1znosi się częstotliwość f1, przy odległości D2 znosi się częstotliwość f2. Nie pisałem, że częstotliwość sygnału się zmienia, ale żeby dobrać taką odległość Dx aby częstotliwość fx wypadała poza częstotliwościami obecnymi w nagraniu. Wtedy nie będzie miało co się znosić
Wydaje mi się, że różnice fazowe między głośnikami wynikają różnic charakterystyk częstotliwościowych głośników, a nie z czasów dojścia.
Być może opóźnienia mikrosekundowe mogą mieć wpływ na fazę sygnału
Trzeba by to policzyć
reżyser dźwięku, rencista
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
obawiam się, że nie rozumiesz najprostszej rzeczy: jeśli przesunięcie powoduje, że coś się znosi, to przesunięcie w drugą stronę spowoduje, że przestanie się znosić. To jest najbardziej elementarny logiczny wniosek i nie rozumiem, jak można mieć z tym TAKIE problemy.
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Trzeba by to policzyć...
A moze po prostu zajac sie tym, co podpowiada ucho? Czy naprawde myslicie, ze podczas nagrania realizator siedzi z kalkulatorem, albo co wiecej z wyspecjalizowanym oprogramowaniem obliczajacym takze odbicia w pomieszczeniu i na tej podstawie ustawia mikrofony?
A moze po prostu zajac sie tym, co podpowiada ucho? Czy naprawde myslicie, ze podczas nagrania realizator siedzi z kalkulatorem, albo co wiecej z wyspecjalizowanym oprogramowaniem obliczajacym takze odbicia w pomieszczeniu i na tej podstawie ustawia mikrofony?
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
...obawiam się, że nie rozumiesz najprostszej rzeczy: jeśli przesunięcie powoduje, że coś się znosi, to przesunięcie w drugą stronę spowoduje, że przestanie się znosić. To jest najbardziej elementarny logiczny wniosek i nie rozumiem, jak można mieć z tym TAKIE problemy....
**********************
Jedno przestaje ,ale inne zaczyna się znosić.
**********************
Jedno przestaje ,ale inne zaczyna się znosić.
reżyser dźwięku, rencista
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
...Trzeba by to policzyć...
A moze po prostu zajac sie tym, co podpowiada ucho? Czy naprawde myslicie, ze podczas nagrania realizator siedzi z kalkulatorem, albo co wiecej z wyspecjalizowanym oprogramowaniem obliczajacym takze odbicia w pomieszczeniu i na tej podstawie ustawia mikrofony?...
**********************
Ktoś już to zrobił wcześniej i ustalił zasady o których warto pamiętać, żeby później nie musieć kombinować, jak kolega który zadał ten temat.
A moze po prostu zajac sie tym, co podpowiada ucho? Czy naprawde myslicie, ze podczas nagrania realizator siedzi z kalkulatorem, albo co wiecej z wyspecjalizowanym oprogramowaniem obliczajacym takze odbicia w pomieszczeniu i na tej podstawie ustawia mikrofony?...
**********************
Ktoś już to zrobił wcześniej i ustalił zasady o których warto pamiętać, żeby później nie musieć kombinować, jak kolega który zadał ten temat.
reżyser dźwięku, rencista
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Trzeba by to policzyć...
A moze po prostu zajac sie tym, co podpowiada ucho?
Ktoś już to zrobił wcześniej i ustalił zasady o których warto pamiętać, żeby później nie musieć kombinować, jak kolega który zadał ten temat....
1. Skoro sa zasady, wiec po co liczyc?
2. Zapewniam Cie, ze z tymi zasadami jest gorzej, niz myslisz.
Dla pierwszego lepszego przykladu - tutaj opisywalem pewna moja prace. O ile sobie przypominam, robilem dzwiek na dwanascie mikrofonow, i to takich, z ktorych kazdy z nich slyszal dokladnie kazdy szmer z sali (w tym kilka mikrofonow o charakterystyce dookolnej, a wiec zbierajacych wszystko jak leci). Gdybym mial myslec matematyka, po dwoch miesiacach braku jakichkolwiek osiagniec zrezygnowal bym z pracy...
A moze po prostu zajac sie tym, co podpowiada ucho?
Ktoś już to zrobił wcześniej i ustalił zasady o których warto pamiętać, żeby później nie musieć kombinować, jak kolega który zadał ten temat....
1. Skoro sa zasady, wiec po co liczyc?

2. Zapewniam Cie, ze z tymi zasadami jest gorzej, niz myslisz.
Dla pierwszego lepszego przykladu - tutaj opisywalem pewna moja prace. O ile sobie przypominam, robilem dzwiek na dwanascie mikrofonow, i to takich, z ktorych kazdy z nich slyszal dokladnie kazdy szmer z sali (w tym kilka mikrofonow o charakterystyce dookolnej, a wiec zbierajacych wszystko jak leci). Gdybym mial myslec matematyka, po dwoch miesiacach braku jakichkolwiek osiagniec zrezygnowal bym z pracy...

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Jedno przestaje ,ale inne zaczyna się znosić....
**********************
niby dlaczego, skoro przesunięcie pomiędzy sygnałami będzie ZERO?
do licha, czy tak ciężko pojąć, że A+B-B=A ??
**********************
niby dlaczego, skoro przesunięcie pomiędzy sygnałami będzie ZERO?
do licha, czy tak ciężko pojąć, że A+B-B=A ??