Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
...Mamy skompensować fi2 nieprawdaż?
fi2=omega *t2
Jeżeli mamy stałe t2, to fi2 będzie się zmieniało wraz z omega czyli z częstotliwocią - prawda?
Czyli opóźniając przebieg o czas t2, przesuniemy fazę o inną wartość dla poszczególnych częstotliwości.
**********************
no właśnie, a ponieważ dobieramy t2 = t1, zatem to samo przesuniecie fazowe będzie w sygnale obu mikrofonów fi1=fi2, zatem różnica fazy będzie wynikała wyłącznie z różnic charakterystyki głośników i efekt flangera zniknie.
fi2=omega *t2
Jeżeli mamy stałe t2, to fi2 będzie się zmieniało wraz z omega czyli z częstotliwocią - prawda?
Czyli opóźniając przebieg o czas t2, przesuniemy fazę o inną wartość dla poszczególnych częstotliwości.
**********************
no właśnie, a ponieważ dobieramy t2 = t1, zatem to samo przesuniecie fazowe będzie w sygnale obu mikrofonów fi1=fi2, zatem różnica fazy będzie wynikała wyłącznie z różnic charakterystyki głośników i efekt flangera zniknie.
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Charakterystyka fazowa jest ściśle powiązana z charakterystyką częstotliwościową
Wartość prądu płynącego przez głośniki jest zależna od napięcia na wyjściu wzmacniacza i od impedancji głośników. Impedancja głośników bardzo się zmienia, zwłąszcza w dolnym zakresie częstotliwości i może nie być taka w każdym egzemplarzu głośnika.
**********************
dokładnie, co daje potem opłakane efekty odsłuchowe. Dla uniknięcia więc takich własnie spraw w gitarowych paczkach głośniki często łączy się w szereg. Z prawa Kirchoffa prąd jest stały i głośniki są zfazowane w zasadzie idealnie.
Identyczną sztuczkę stosuje się w kolumnach (w prawdziwym tego słowa znaczeniu, czyli zestawie głośnikowym składającym się z od kilku do kilkudziesięciu nawet małych głośniczków jeden nad drugim). Stosuje się głośniki niskoomowe i łączy je w szereg. Bose w swoich 802 (może nie kolumna, ale zestaw 8miu głośników w jednej obudowie) użył nawet przetworników własnej konstrukcji o cewce 1ohm.
[addsig]
Wartość prądu płynącego przez głośniki jest zależna od napięcia na wyjściu wzmacniacza i od impedancji głośników. Impedancja głośników bardzo się zmienia, zwłąszcza w dolnym zakresie częstotliwości i może nie być taka w każdym egzemplarzu głośnika.
**********************
dokładnie, co daje potem opłakane efekty odsłuchowe. Dla uniknięcia więc takich własnie spraw w gitarowych paczkach głośniki często łączy się w szereg. Z prawa Kirchoffa prąd jest stały i głośniki są zfazowane w zasadzie idealnie.
Identyczną sztuczkę stosuje się w kolumnach (w prawdziwym tego słowa znaczeniu, czyli zestawie głośnikowym składającym się z od kilku do kilkudziesięciu nawet małych głośniczków jeden nad drugim). Stosuje się głośniki niskoomowe i łączy je w szereg. Bose w swoich 802 (może nie kolumna, ale zestaw 8miu głośników w jednej obudowie) użył nawet przetworników własnej konstrukcji o cewce 1ohm.
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Rozumiem,że stawiasz mikrofony i idziesz słuchać, potem korygujesz ustawienie i idziesz słuchać, potem znó korygujesz i idziesz słuchać itd....
Dokladnie, tak kilka razy, by poznac pomieszczenie. W koncu na to sa proby techniczne. A myslales ze jak jest?
a potem już nikomu się nic niechce
NIe chce sie co?
Przyyklad pierwszy lepszy z brzegu i konkretny: Tutaj tu masz plyte z kilkoma muzykami (maly kameralny sklad). Nagranie realizowane jako CD i jako pierwsze w Polsce nagranie SACD. Ustawienie muzykow i _kilku_ mikrofonow w obiekcie trwalo 3 (slownie trzy) dni. Co w tym dziwnego, ze tyle to trwa?
Dokladnie, tak kilka razy, by poznac pomieszczenie. W koncu na to sa proby techniczne. A myslales ze jak jest?
a potem już nikomu się nic niechce
NIe chce sie co?
Przyyklad pierwszy lepszy z brzegu i konkretny: Tutaj tu masz plyte z kilkoma muzykami (maly kameralny sklad). Nagranie realizowane jako CD i jako pierwsze w Polsce nagranie SACD. Ustawienie muzykow i _kilku_ mikrofonow w obiekcie trwalo 3 (slownie trzy) dni. Co w tym dziwnego, ze tyle to trwa?
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
...Rozumiem,że stawiasz mikrofony i idziesz słuchać, potem korygujesz ustawienie i idziesz słuchać, potem znó korygujesz i idziesz słuchać itd....
Dokladnie, tak kilka razy, by poznac pomieszczenie. W koncu na to sa proby techniczne. A myslales ze jak jest?
a potem już nikomu się nic niechce
NIe chce sie co?
Przyyklad pierwszy lepszy z brzegu i konkretny: Tutaj tu masz plyte z kilkoma muzykami (maly kameralny sklad). Nagranie realizowane jako CD i jako pierwsze w Polsce nagranie SACD. Ustawienie muzykow i _kilku_ mikrofonow w obiekcie trwalo 3 (slownie trzy) dni. Co w tym dziwnego, ze tyle to trwa?...
**********************
Niestety nie da się odsłuchać tych mp3ojek. Tutaj
Po paru próba chustawiania i odsłuchiwania zatraca się zdolnośc oceny i nie wiadomo kiedy jest dobrze. Muzycy przez 3 dni grali na próbę i co? nie mieli dosyć?
Jakie to wykonanie przez zakatowanych ludzi?
Gratulacje.
Dokladnie, tak kilka razy, by poznac pomieszczenie. W koncu na to sa proby techniczne. A myslales ze jak jest?
a potem już nikomu się nic niechce
NIe chce sie co?
Przyyklad pierwszy lepszy z brzegu i konkretny: Tutaj tu masz plyte z kilkoma muzykami (maly kameralny sklad). Nagranie realizowane jako CD i jako pierwsze w Polsce nagranie SACD. Ustawienie muzykow i _kilku_ mikrofonow w obiekcie trwalo 3 (slownie trzy) dni. Co w tym dziwnego, ze tyle to trwa?...
**********************
Niestety nie da się odsłuchać tych mp3ojek. Tutaj
Po paru próba chustawiania i odsłuchiwania zatraca się zdolnośc oceny i nie wiadomo kiedy jest dobrze. Muzycy przez 3 dni grali na próbę i co? nie mieli dosyć?
Jakie to wykonanie przez zakatowanych ludzi?
Gratulacje.
reżyser dźwięku, rencista
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Po paru próba chustawiania i odsłuchiwania zatraca się zdolnośc oceny i nie wiadomo kiedy jest dobrze. Muzycy przez 3 dni grali na próbę i co? nie mieli dosyć?
Nie mieli.
Jakie to wykonanie przez zakatowanych ludzi?
Zakatowanych? No popatrz, nic nie widzialem podczas nagrania, ale skoro wiesz lepiej, jaki byl system pracy...
A wykonanie takie, ze plyta dostala nagrody na swiecie
Nie mieli.
Jakie to wykonanie przez zakatowanych ludzi?
Zakatowanych? No popatrz, nic nie widzialem podczas nagrania, ale skoro wiesz lepiej, jaki byl system pracy...
A wykonanie takie, ze plyta dostala nagrody na swiecie

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
...Po paru próba chustawiania i odsłuchiwania zatraca się zdolnośc oceny i nie wiadomo kiedy jest dobrze. Muzycy przez 3 dni grali na próbę i co? nie mieli dosyć?
Nie mieli.
Jakie to wykonanie przez zakatowanych ludzi?
Zakatowanych? No popatrz, nic nie widzialem podczas nagrania, ale skoro wiesz lepiej, jaki byl system pracy...
A wykonanie takie, ze plyta dostala nagrody na swiecie
...
**********************
Bez tej katorgi by nie dostała?
Nie mieli.
Jakie to wykonanie przez zakatowanych ludzi?
Zakatowanych? No popatrz, nic nie widzialem podczas nagrania, ale skoro wiesz lepiej, jaki byl system pracy...
A wykonanie takie, ze plyta dostala nagrody na swiecie

**********************
Bez tej katorgi by nie dostała?
reżyser dźwięku, rencista
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
...Jedno przestaje ,ale inne zaczyna się znosić....
**********************
niby dlaczego, skoro przesunięcie pomiędzy sygnałami będzie ZERO?
do licha, czy tak ciężko pojąć, że A+B-B=A ?...
**********************
A nie prościej nie rozkręcać panoramy na 100% w każdą stronę, jeśli piecyk miał 2 głośniki, więc wnioskuje, że combo ... Jeśli chcesz uzyskać dżdżdz to niech muzyk/Ty nagraj dubel partii i już ...
Ps. I jeszcze jedna rzecz, którą zapamiętałem z moich doświadczeń studyjnych z Paryża ... " czas poświęcony na ustawianie mikrofonów ( sound, fazy itp.) powinien być odwrotnie-proporcjonalny do grzebania w korektorach, pluginach itp." Jeśli nie użyjesz ani jednego korektora podczas nagrań, tylko wyciągniesz sound z instrumentów, pomieszczenia, ustawu mikrofonów to będziesz mistrzem !!! Potem przy miksie wystarczy poodejmować zbędne rzeczy, ale NIGDY odwrotnie. Więc chyba szybciej by było gdybyś nagrał to jeszcze raz z dbałością o ustawienie mikrofonów, niż zawracał sobie głowę dyskusjami, z których jak na razie nie wiele dla ciebie wynika. Nie obliczaj, tylko weź sobie do serca co mówię Ci koledzy i próbuj do tej pory, aż niec się nie będzie fazować ...
Życzę powodzenia w szukaniu ...
Pozdro
gapo
**********************
niby dlaczego, skoro przesunięcie pomiędzy sygnałami będzie ZERO?
do licha, czy tak ciężko pojąć, że A+B-B=A ?...
**********************
A nie prościej nie rozkręcać panoramy na 100% w każdą stronę, jeśli piecyk miał 2 głośniki, więc wnioskuje, że combo ... Jeśli chcesz uzyskać dżdżdz to niech muzyk/Ty nagraj dubel partii i już ...
Ps. I jeszcze jedna rzecz, którą zapamiętałem z moich doświadczeń studyjnych z Paryża ... " czas poświęcony na ustawianie mikrofonów ( sound, fazy itp.) powinien być odwrotnie-proporcjonalny do grzebania w korektorach, pluginach itp." Jeśli nie użyjesz ani jednego korektora podczas nagrań, tylko wyciągniesz sound z instrumentów, pomieszczenia, ustawu mikrofonów to będziesz mistrzem !!! Potem przy miksie wystarczy poodejmować zbędne rzeczy, ale NIGDY odwrotnie. Więc chyba szybciej by było gdybyś nagrał to jeszcze raz z dbałością o ustawienie mikrofonów, niż zawracał sobie głowę dyskusjami, z których jak na razie nie wiele dla ciebie wynika. Nie obliczaj, tylko weź sobie do serca co mówię Ci koledzy i próbuj do tej pory, aż niec się nie będzie fazować ...
Życzę powodzenia w szukaniu ...
Pozdro
gapo
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Bez tej katorgi by nie dostała?...
Pewny jestes swojego wypowiadajac sie w imieniu innych. Tym samym sobie sam opinie wystawiasz...
Pewny jestes swojego wypowiadajac sie w imieniu innych. Tym samym sobie sam opinie wystawiasz...
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
A nie prościej nie rozkręcać panoramy na 100% w każdą stronę, jeśli piecyk miał 2 głośniki, więc wnioskuje, że combo ... Jeśli chcesz uzyskać dżdżdz to niech muzyk/Ty nagraj dubel partii i już ...
Ps. I jeszcze jedna rzecz, którą zapamiętałem z moich doświadczeń studyjnych z Paryża ... " czas poświęcony na ustawianie mikrofonów ( sound, fazy itp.) powinien być odwrotnie-proporcjonalny do grzebania w korektorach, pluginach itp." Jeśli nie użyjesz ani jednego korektora podczas nagrań, tylko wyciągniesz sound z instrumentów, pomieszczenia, ustawu mikrofonów to będziesz mistrzem !!! Potem przy miksie wystarczy poodejmować zbędne rzeczy, ale NIGDY odwrotnie. Więc chyba szybciej by było gdybyś nagrał to jeszcze raz z dbałością o ustawienie mikrofonów, niż zawracał sobie głowę dyskusjami, z których jak na razie nie wiele dla ciebie wynika. Nie obliczaj, tylko weź sobie do serca co mówię Ci koledzy i próbuj do tej pory, aż niec się nie będzie fazować ...
Życzę powodzenia w szukaniu ...
Pozdro
--------------------------------------------
Wzmacniacz był dwugłośnikowyl. Nagrania dokonywane były bardzo szybko. Po prostu przystawiłem 2 mikrofony do dwóch głośnikow. W tej samej odległosci od głosnikow - okolo 2- 3 cm Były one przystawione prostopadle. W zyciu nie przypuszzcałbym, że takie problemy powstaną.
Nawet nie odsłuchałem tego dokladnie po nagraniu - wszsytko wyszło oczywiscie w miksach.
Swiadomie użyłem dwóch mikrofonów, ponieważ chciałem sobie kreowac brzmienie. Podczas miksowania nie rozkręcam panoramy 100% w prawo i lewo, przeszkadza tylko flanger i pływanie sygnału w panoramie.
Oczywiscie to byly szybkie nagranie demóweczki, bedzie to jeszzce raz nagrywane.
I chyba nie ma sensu rozpisywac wzory matematyczne i fizyczne tutaj.
Ktos napisał, że opóznienie trzeba wprowadzić przesuwając mikrofon, ale to przesunięcie ma być względem czego?? głośnika - czy drugiego mikrofonu??
Ps. I jeszcze jedna rzecz, którą zapamiętałem z moich doświadczeń studyjnych z Paryża ... " czas poświęcony na ustawianie mikrofonów ( sound, fazy itp.) powinien być odwrotnie-proporcjonalny do grzebania w korektorach, pluginach itp." Jeśli nie użyjesz ani jednego korektora podczas nagrań, tylko wyciągniesz sound z instrumentów, pomieszczenia, ustawu mikrofonów to będziesz mistrzem !!! Potem przy miksie wystarczy poodejmować zbędne rzeczy, ale NIGDY odwrotnie. Więc chyba szybciej by było gdybyś nagrał to jeszcze raz z dbałością o ustawienie mikrofonów, niż zawracał sobie głowę dyskusjami, z których jak na razie nie wiele dla ciebie wynika. Nie obliczaj, tylko weź sobie do serca co mówię Ci koledzy i próbuj do tej pory, aż niec się nie będzie fazować ...
Życzę powodzenia w szukaniu ...
Pozdro
--------------------------------------------
Wzmacniacz był dwugłośnikowyl. Nagrania dokonywane były bardzo szybko. Po prostu przystawiłem 2 mikrofony do dwóch głośnikow. W tej samej odległosci od głosnikow - okolo 2- 3 cm Były one przystawione prostopadle. W zyciu nie przypuszzcałbym, że takie problemy powstaną.
Nawet nie odsłuchałem tego dokladnie po nagraniu - wszsytko wyszło oczywiscie w miksach.
Swiadomie użyłem dwóch mikrofonów, ponieważ chciałem sobie kreowac brzmienie. Podczas miksowania nie rozkręcam panoramy 100% w prawo i lewo, przeszkadza tylko flanger i pływanie sygnału w panoramie.
Oczywiscie to byly szybkie nagranie demóweczki, bedzie to jeszzce raz nagrywane.
I chyba nie ma sensu rozpisywac wzory matematyczne i fizyczne tutaj.
Ktos napisał, że opóznienie trzeba wprowadzić przesuwając mikrofon, ale to przesunięcie ma być względem czego?? głośnika - czy drugiego mikrofonu??
eee tamm
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
--------------------------------------------
Wzmacniacz był dwugłośnikowyl.
- chyba mówisz o kolumnie, która miała 2 głośniki...
Nagrania dokonywane były bardzo szybko. Po prostu przystawiłem 2 mikrofony do dwóch głośnikow. W tej samej odległosci od głosnikow - okolo 2- 3 cm Były one przystawione prostopadle. W zyciu nie przypuszzcałbym, że takie problemy powstaną.
- i tak właśnie kończą się szybkie nagrania, żeby robić coś w miare szybko trzeba mieć wypracowane sposoby, które w 99% się sprawdzają ...
Nawet nie odsłuchałem tego dokladnie po nagraniu - wszsytko wyszło oczywiscie w miksach.
- sorry, ale jeśli nie kontrolujesz takich rzeczy podczas nagrania, to zawsze wyjdzie coś co będzie nie tak, a muzyk już wyjedzie ze studia ... i co wtedy? Dzwonisz i zapraszasz go na własny koszt ... Taniej jest sprawdzić od razu po nagraniu ...
Swiadomie użyłem dwóch mikrofonów, ponieważ chciałem sobie kreowac brzmienie.
- mam nadzieję, że były to różne mikrofony (modele) ... Bo jak te same to w identycznym ustawieniu nie wiele pokręcisz ... Po to stawia się 2,4 a nawet 8 mikrofonów i to różnych, aby przy miksie nie kręcić korektorem, a dobierać barwę poprzez łączenie i balansowanie śladami. I tu jest miejsce na sprawdzanie zgodności fazy ...
Podczas miksowania nie rozkręcam panoramy 100% w prawo i lewo, przeszkadza tylko flanger i pływanie sygnału w panoramie.
- nie wiele Ci da rozkręcanie panoramy nawet na "godz. 3" jeśli mirofony były ustawione jak napisałeś ... no nie wiele oprócz tego co CIę wkurza
Oczywiscie to byly szybkie nagranie demóweczki, bedzie to jeszzce raz nagrywane.
- baaaaaaaaaaaaaardzo słusznie
I chyba nie ma sensu rozpisywac wzory matematyczne i fizyczne tutaj.
Ktos napisał, że opóznienie trzeba wprowadzić przesuwając mikrofon, ale to przesunięcie ma być względem czego?? głośnika - czy drugiego mikrofonu??
- zastanów się przez chwilę ... masz tak naprawdę tylko 1 możliwość ... ruszać mikrofonem ... no chyba, że będziesz "prół" kolumnę i wkładał jeden głośnik głębiej, aż będzie ok ... Jak sam widzisz to nie najlepszy pomysł ...
A tak na koniec. Nigdy nie spiesz się podczas wbijania śladów, nigdy. Możesz położyć całe nagranie.
Pozdrawiam
gapo
...
**********************
