Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
Mam pytanie. Czy pomieszczenie to powinno być głuche czy żywe? Jaki jest optymalny czas pogłosu do takiego pomieszczenia i jakimi materiałami powinno być ono wykończone? Wiele krąży opinii na temat nagrywania bębnów. Generalnie większość osób twierdzi że pomieszczenie to powinno być duże i wysokie. Dlaczego takie?
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
jestem zdania , że pomieszczenie powinno być duże aby dźwięk się w nim mieścił. Im mniejsze pomieszczenie tym mocniej wytłumione. Nie jestem zwolennikiem silnego tłumienia przesłuchów między mikrofonami. Zestaw perkusyjny to całość i poszczególne jego instrumenty wchodzą w intreakcje. Warto dodać ambient pomieszczenia stereomikrofonem z killku metrów z wysokości z jakiej słyszy widz. Spróbować można nagranie na otwartej przestrzeni (na polu)

zawodowo pracujący akustyk live i studio
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
...Mam pytanie. Czy pomieszczenie to powinno być głuche czy żywe? Jaki jest optymalny czas pogłosu do takiego pomieszczenia i jakimi materiałami powinno być ono wykończone? Wiele krąży opinii na temat nagrywania bębnów. Generalnie większość osób twierdzi że pomieszczenie to powinno być duże i wysokie. Dlaczego takie?...
**********************
Jeżeli pomieszczenie jest duże, to odbicia od ścian podłogi i sufitu są mniejsze niż w małym, ponieważ natężenie dźwięku maleje wraz kwadratem odległości i zanim dotrze do ściany, odbije się i wróci, to jego natężenie zmniejszysię bardziej, niż w małym pomieszczeniu, gdzie odległości są mniejsze.
Małe pomieszczenie powoduje konieczność wytłumiania ścian, ale to jest nieskuteczne dla niskich częstotliwości i powstają fale stojące powodujące dudnienie dla pewnych niskich częstotliwości.
**********************
Jeżeli pomieszczenie jest duże, to odbicia od ścian podłogi i sufitu są mniejsze niż w małym, ponieważ natężenie dźwięku maleje wraz kwadratem odległości i zanim dotrze do ściany, odbije się i wróci, to jego natężenie zmniejszysię bardziej, niż w małym pomieszczeniu, gdzie odległości są mniejsze.
Małe pomieszczenie powoduje konieczność wytłumiania ścian, ale to jest nieskuteczne dla niskich częstotliwości i powstają fale stojące powodujące dudnienie dla pewnych niskich częstotliwości.
reżyser dźwięku, rencista
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
sa mniejsze (odbicia)ale rowniez sa pozniej - nie wiem co jest wiekszym problemem......
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
...sa mniejsze (odbicia)ale rowniez sa pozniej - nie wiem co jest wiekszym problemem.........
**********************
załóżmy że mamy pomieszczenie 9 na 8 na 3 metry. Czym wyłożyć ściany żeby bębny zabrzmiały dobrze?
**********************
załóżmy że mamy pomieszczenie 9 na 8 na 3 metry. Czym wyłożyć ściany żeby bębny zabrzmiały dobrze?
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
no odpowiadać wkońcu coś ciekawego !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
......sa mniejsze (odbicia)ale rowniez sa pozniej - nie wiem co jest wiekszym problemem.........
**********************
załóżmy że mamy pomieszczenie 9 na 8 na 3 metry. Czym wyłożyć ściany żeby bębny zabrzmiały dobrze?
...
**********************
Jeżeli możesz to nagraj bębny w obecnym stanie pomieszczenia, potem można dyskutować co robić dalej. Jak będzie dobrze to tak zostawisz, a jak źle to usłyszysz co jest źle.
**********************
załóżmy że mamy pomieszczenie 9 na 8 na 3 metry. Czym wyłożyć ściany żeby bębny zabrzmiały dobrze?
...
**********************
Jeżeli możesz to nagraj bębny w obecnym stanie pomieszczenia, potem można dyskutować co robić dalej. Jak będzie dobrze to tak zostawisz, a jak źle to usłyszysz co jest źle.
reżyser dźwięku, rencista
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
moi drodzy jak wiemy złoty środek nie istnieje.
Zależne jest pomieszcze nie od muzyki, do jakiej bębny są nagrywane.
Z pomocą przychodzi nam pomieszczenie ze zmienną akustyką: inaczej do popu, inaczej do metalu (tam drewno, tam cegły...) Najprostsze, najtańsze i najbardziej uniwersalne (3in1) to niewielkie i stosunkowo mocne wytłumione pomieszczenie w którym z racji akustycznych odpadają ujęcia typu ambient...temat nie jest prosty i jednoznacznie jak na wstępie podkreśliłem nie da sie jednoznacznie owy problem określić
Zależne jest pomieszcze nie od muzyki, do jakiej bębny są nagrywane.
Z pomocą przychodzi nam pomieszczenie ze zmienną akustyką: inaczej do popu, inaczej do metalu (tam drewno, tam cegły...) Najprostsze, najtańsze i najbardziej uniwersalne (3in1) to niewielkie i stosunkowo mocne wytłumione pomieszczenie w którym z racji akustycznych odpadają ujęcia typu ambient...temat nie jest prosty i jednoznacznie jak na wstępie podkreśliłem nie da sie jednoznacznie owy problem określić
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
Można też zastosować pewien szwindel :) jesli nie mamy w planie dysponowania dobrym pomieszczeniem ( jak wiadomo z tym największa lipa) możemy użyć symulatora (trigera) np roland TD 20 sam się do niego przymierzam. Z tego urządzenia brać przy pomocy trigerów kotły, stopę, a werbel hi hot i blachy nagrać żywe, wysokie tony nie potrzebują takiej przestrzeni jak doły. ewentualnie cały zastaw z padami oczywiście te najnowoczesniejsze oddają w 99% technikę i sposób gry. Mogą mieć opory perkusisci jazzowi ale w Rocku się dośc sprawdza, tehnologia midi daje też możliwość zmiany zestawu juz po nagraniu perkusisty. To oczywiście technologia zastępcza ale efekt końcowy będzie raczej dobry, przy odrobinie wprawy praktycznie nie do rozpoznania jesli sie dobrze postarać. (robiłem takie jaja na ddrumie choć to nie jest tak nowoczesny moduł jak roland) Oczywiście trigery można podlączać do naturalnych garów.
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
...robiłem takie jaja na ddrumie...
**********************
jaja???
**********************
jaja???
www.myspace.com/pchelki