Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
-
ktm
- Posty: 242
- Rejestracja: poniedziałek 30 kwie 2007, 00:00
Post
autor: ktm » środa 06 paź 2010, 16:37
Witajcie, poszukuję rozwiązania które poprawi jakość dźwięku w wywiadach wideo. Do tej pory dźwięk był nagrywany z mikrofonu wbudowanego w kamerę SONY DCR VX 2100 E. Nie ma budżetu na realizatora więc w grę wchodzi shotgun przymocowany do kamery (myślałem o modelu Rode NTG-2) lub krawatowy - które zastosowanie się lepiej sprawdzi w niesprzyjających warunkach takich jak n.p. ulica. Może ktoś podpowie też czy jest możliwość rejestrowania dźwieku na inne źródło (cyfrowy rejestrator) - tylko co z synchronizacją?
Będę wdzięczny za odpowiedź
pozdrawiam
ktm
-
Tadeo
- Posty: 1609
- Rejestracja: piątek 31 sty 2003, 00:00
-
Kontakt:
Post
autor: Tadeo » czwartek 07 paź 2010, 13:40
rode to bardzo dobry i uniwersalny mikrofon, dźwiek wbijaj do kamery, zaoszczedzisz czasu na montazu
-
ktm
- Posty: 242
- Rejestracja: poniedziałek 30 kwie 2007, 00:00
Post
autor: ktm » czwartek 07 paź 2010, 18:17
...
rode to bardzo dobry i uniwersalny mikrofon, dźwiek wbijaj do kamery, zaoszczedzisz czasu na montazu
...
jeszcze jedno pytanie, na tym teście do tego mikrofonu jest podłączony adapter Beachtek DXA-4. Czy jest on w moim przypadku niezbędny? W kamerze jest wejście 1/8" więc chyba będzie.
-
Tadeo
- Posty: 1609
- Rejestracja: piątek 31 sty 2003, 00:00
-
Kontakt:
Post
autor: Tadeo » czwartek 07 paź 2010, 20:13
niezbedny to on nie jest, ma lepszej klasy przedwzmacniacze niz ten Twoj w kamerze
Jedynie to musisz dopasowac odpowiedni kabel z wtykiem do kamery, nie wiem czy rode taki w standardzie daje
-
danas
- Posty: 106
- Rejestracja: piątek 02 lis 2007, 00:00
Post
autor: danas » piątek 08 paź 2010, 02:11
Ja tam polecam Beyerdynamic MCE 86 II, jest do tych zastosowan o polke wyzej niz Rode :)
-
rzarek
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek 02 mar 2010, 00:00
Post
autor: rzarek » piątek 08 paź 2010, 11:00
To zagadnienie cieszy się dużym zainteresowaniem w kręgach ludzi, którzy filmują lustrzankami. Ze zrozumiałych względów przy takich produkcjach rzadko bywają zaangażowani dźwiękowcy, a autorzy tego typu filmów dążą do osiągania możliwie jak najbardziej profesjonalnego efektu, również pod względem audio. Można zajrzeć np. tu: http://inspiredbylife.pl/2009/12/01/mikrofon-i-dzwiek-podczas-filmowania-lustrzankami/. Temat został omówiony również pod kątem synchronizacji.
Sam się tym nie zajmuję, ale googlowałem temat przy okazji zakupu Zooma H1. Może skądinąd to jest jakieś rozwiązanie, naturalnie po zaopatrzeniu się w jakieś "martwego kota".
-
Tadeo
- Posty: 1609
- Rejestracja: piątek 31 sty 2003, 00:00
-
Kontakt:
Post
autor: Tadeo » piątek 08 paź 2010, 14:19
...
Ja tam polecam Beyerdynamic MCE 86 II, jest do tych zastosowan o polke wyzej niz Rode :)
...
dlaczego od razu nie polecisz np sennheiser'a MKH 70 który jest nawet kilka półek wyżej?
-
danas
- Posty: 106
- Rejestracja: piątek 02 lis 2007, 00:00
Post
autor: danas » piątek 08 paź 2010, 17:34
...
...
Ja tam polecam Beyerdynamic MCE 86 II, jest do tych zastosowan o polke wyzej niz Rode :)
...
dlaczego od razu nie polecisz np sennheiser'a MKH 70 który jest nawet kilka półek wyżej?...
Polecam go w zwiazku z prywatna wiadomoscia wyslana do autora, nie wiem czy ja przeczytal. W kazdym razie za cene niewiele wieksza niz Rode'a mozna kupic uzywanego Beyerdynamica, ktory jest znacznie lepszy :)
-
Tadeo
- Posty: 1609
- Rejestracja: piątek 31 sty 2003, 00:00
-
Kontakt:
Post
autor: Tadeo » piątek 08 paź 2010, 17:45
gdybym chcial sprzedac to nie posuwalbym sie az do takich bzdur jak slowo znacznie
-
danas
- Posty: 106
- Rejestracja: piątek 02 lis 2007, 00:00
Post
autor: danas » piątek 08 paź 2010, 18:41
...
gdybym chcial sprzedac to nie posuwalbym sie az do takich bzdur jak slowo znacznie
...
Pracowalem z jednym i z drugim nieraz i taka jest moja opinia. Polecam potestowac jeden obok drugiego, szczegolnie w trudnych warunkach. A co do sprzedarzy jednego z moich egzemplarzy to nie temat do tego, wiec skonczmy offtopic :)