...Niska latencja zapewnia szybką reakcję DAW na sterowanie oraz instrumentów wirtualnych do gry na żywo, ale ma też minusy: [...]
Uwierz mi na slowo, ze doskonale zdaje sobie sprawe z korzysci plynacych z niskiej latenji, jak rowniez problemow z tego wynikajacych. Jednak moge tylko ponowic moje pytanie - po kiego 64 bajtowy bufor do obslugi Abletona?!? I nie pisz mi prosze takich rzeczy jak "kazdy ma inne wymagania". Owszem, ma, ale czlowiek jak gatunek zwierzecy ma swoje granice percepcji i nikt nie jest w stanie nawet w spreparowanym tescie odroznic 1 ms od 5 ms a co dopiero w Abletonie, gdzie z tego co wiem to sie tylko wysyla sygnal co od nastepnego taktu bedzie gralo. Niska latencja jest dobra jak sie nagrywa i chcesz miec monitor sygnalu plus wynik dzialania wtyczki. Do miksowania to w ogole mozna sobie ustawic bufor na 1024 lub wiecej. Na upartego powinno tez to wystraczyc do "klikania" w Abletonie. Jesli zauwazasz, ze miedzy 1ms nie czujesz opuznienia a przy 5 juz tak to nie jest to na pewno faktyczna latencja brutto wynikajaca z podzielenia dlugosci bufora przez czestotliwosc probkowania. Cos po drodze musi jeszcze spowalniac. Pomijam juz tez, ze nie rozumiem po co "nadajesz" na zywo na 96 kHz? Zakladam, ze uzywasz tego Abletona jako "szafe grajaca" i na zywo "kombinujesz" co bedzie gralo (sorry, ale nie moge sie przemoc nazwac tego graniem).
Nie ma problemu nazwij jak chcesz, ale na wirtualach gram na żywo, przez efekty przepuszczam sygnał z tych wirtuali oraz sygnały z wejść w interfejsie audio, ale zostawmy to - temat dytyczył iPada, a autor tematu wspomniał o problemach z Live dlatego moja sugestia o SSD.
Był też problem ze zmianą scen (scena to zestaw klipów audio lub MIDI odtwarzanych na różnych śladach na raz, sceny można przełączać w trakcie odtwarzania, co odbywa się bez żadnego zniekształcenia dźwięku, tempa, metrum , chyba że te są zaprogramowane), a także poszczególnych klipów na pojedynczym śladzie - przy czym te problemy nie występowały jeśli przełączanie odbywało się z wyprzedzeniem np 0.3 s. Ale już takie 0.1 s - czyli tak zwane w ostatniej chwili - sprawiało że program dropił i zniekształcał przez ułamek sekundy.
To po co przelanczasz az tak pozno?
Improwizacja , eksperymentowanie mają swoje prawa, nie wszystko da się przewidzieć.
Jeśli wszyskie ślady i sample były by w pamięci jak pisałeś to nie było by problemu, ale na xp32 nie da rady umieścić 10gb sesję w ram, dlatego ssd rozwiązuje ten problem.
Ale co to znaczy "10 GBajtowa sesja"? Same sample w projekcie? Suma wszystkich sciezek? Przeciez nie ma potrzeby trzymac wszystkich sampli w RAMie. A nawet jesli... Troche matematyki: masz sesje na 96 kHz. Ile masz tam maksymalnie sladow ktore graja na raz? 20? Nie sadze, ze wiecej. Jesli twierdzisz, ze masz 10 GB sampli i zalozmy, ze sa uzyte wszystkie to by oznaczalo, ze taki projekt to niecale 2 godziny materialu. Nawet jesli mial bys podwojnie tyle sciezek to mial bys trzy kwadranse grania. To jest absurd. W zadnym projekcie nie masz 10 GB sampli ktore na raz trzeba miec "pod reka". Inteligentne samplery sa w stanie przeanalizowac projekt i zaladowac do RAMu tylko te sample ktore sa naprawde uzyte. Jesli Ableton tego nie potrafi to podtrzymuje to co powiedzialem wyzej - cienki program.
Nie chcę zaśmiecać wątku dalszą rozmową w tym temacie, bo temat jest inny.
Nieeee.. te Twoje 10 GB i SSD mnie nadal nie przekonuje. Sedno problemu predzej lezalo w partacko napisanych sterownikach, albo czyms co Ci w windowsie bruzdzilo. To mi wyglada na to jak bys mial zaciagniety hamulec reczny i zamiast go zwolnic podczas jazdy to wolisz zamontowac silnik od Porsche. Pytanie: czy jak wymieniles interfes na lepszy sprawdziles, czy z normalnym dyskiem nadal sa problemy?
...
Wierzę w Twoją dobrą intencję i chętnie bym kontynuował, ale to nie jest wątek o problemach jakie miałem 2 lata temu. Zadajesz wiele pytań i sugestii , ale nie na temat iPada do gry na żywo. Niemniej cieszę się , że są tu ludzie, którzy konstruktywnie krytykują dając w zamian inne rozwiązania. Oby było więcej tak skorych do pomcy specjalistów! Po prostu ta rozmowa wymaga trochę miejsca, a to nie ten temat, więc uszanujmy to. MEGafon dzięki wielkie za rozmowę.
Lubię: klawisze, samplery, realizację, programowanie, DIY. Muzyka dub i okolice.