Odpalanie midi z klawiszy

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
wiewil
Posty: 14
Rejestracja: niedziela 07 wrz 2003, 00:00

Odpalanie midi z klawiszy

Post autor: wiewil » wtorek 07 paź 2003, 00:08

Pytanie laika - czy można odpalić midi zebrane na komputerze przy pomocy klawisza ? I co jest do tego potrzebne ?

Awatar użytkownika
MB
Posty: 3318
Rejestracja: wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: Odpalanie midi z klawiszy

Post autor: MB » wtorek 07 paź 2003, 00:34

Odpalać z klawisza? Może po prostu wskazać kursorem i nacisnąć ENTER?

R.B.
Posty: 320
Rejestracja: czwartek 05 gru 2002, 00:00

Re: Odpalanie midi z klawiszy

Post autor: R.B. » wtorek 07 paź 2003, 08:31

Klawisz musi posiadać stacje dysków no i czytać SMF w GS ,GM

tzn. brzmienia sa poukładane w każdym instrumencie (np. Yamaha ,Roland, Korg) w tym samym miejscu

Czyli PG 1-piano, PG 2- np. gitara, PG 3- np.organy, itd........



Pozdrawiam

Jestem muzykiem z zawodu. Muzyka kręci się cały czas do okoła mnie i ostatnio fascynuje mnie nagrywanie muzy w swoim małym studiu domowym.

Awatar użytkownika
spiker
Posty: 1211
Rejestracja: czwartek 17 paź 2002, 00:00

Re: Odpalanie midi z klawiszy

Post autor: spiker » wtorek 07 paź 2003, 09:08

niektóre instrumenty (np. Yamaha) nie potrzebują stacji dysków. Wystraczy je podłączyć do komputera kablem MIDI (w obie strony) i zainstalować w PC program do wymiany danych. MOżna przesłać w ten sposób każdy ( byle nie za duży ) plik MIDI i o ile ( jak pisze przedmówca ) zachowano numerację instrumentów zgodną z GM lub XG to klawisz zagra to tak jak "oryginał" w PC-cie.

MOżesz również ( chyba, że nie o to chodzi) uruchomić sekwencer ( lub inny odtwarzacz MIDI) odpalić aranż MIDI i wyjście (MIDI OUT) podać zewnętrzny instrument (klawisz), wtedy PC będzie nim sterował. W tym układzie PC "stanie się" stacją dysków dla Twojego klawisza i nie musisz niczego przenosić z PC-ta na klawisz.