Kształcenie muzyczne - kilka pytań

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
TreVar
Posty: 11
Rejestracja: sobota 14 cze 2014, 00:00

Kształcenie muzyczne - kilka pytań

Post autor: TreVar » sobota 14 cze 2014, 19:45

Witam,


Jestem w klasie 2 gimn. i od września będę musiał się decydować do jakiej szkoły chcę iść. Z racji tego, że od ponad 6 lat jestem związany z muzyką postanowiłem udać się do Liceum Muzycznego, a następnie na Uniwersytet Muzyczny im. F. Chopina w Warszawie albo do Royal College of Art London, na wydział Kompozycja (i Teoria Muzyki). Uczę się jednak gry na pianinie prywatnie. Czy to nie będzie przeszkodą w dostaniu się do liceum muzycznego? Jakie najlepiej wybrać? Co powinienem umieć, żeby się dostać do takiego liceum?


Awatar użytkownika
acoto
Posty: 409
Rejestracja: środa 22 gru 2004, 00:00

Re: Kształcenie muzyczne - kilka pytań

Post autor: acoto » niedziela 15 cze 2014, 08:24

powinieneś umieć to co umie każdy kończący szkołę Gimbus. Na szkolnych stronach podawane są wymagania, poszukaj. Niemniej obowiązuje schemat : trudniejszy kawałek DWK Bacha, sonata klasyczna i utwór dowolny, najczęściej romantyczny + 2 ciekawe etiudy.
" Zapisz" się na lekcję u któregoś z profesorów wybranego liceum , on ci wybierze repertuar.
Oprócz instrumentu, oczywiście teoria,historia ,kształcenie słuchu.

Awatar użytkownika
PieTras!
Posty: 375
Rejestracja: piątek 07 cze 2013, 00:00

Re: Kształcenie muzyczne - kilka pytań

Post autor: PieTras! » niedziela 15 cze 2014, 12:28

Dobrze mówi acoto. Ja sam właśnie kończę kompozycję na Akademii Muz. Najlepszy sposób - pójdź do kogoś z nauczycieli na konsultacje - on ci powie dokładnie czego oczekują na wstępnych.

Klawisze, kompozycja, produkcja... :)

TreVar
Posty: 11
Rejestracja: sobota 14 cze 2014, 00:00

Re: Kształcenie muzyczne - kilka pytań

Post autor: TreVar » niedziela 15 cze 2014, 13:32