Odsłuch, a okno - adaptacja akustyczna

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
TheLA
Posty: 8
Rejestracja: sobota 24 sty 2015, 00:00

Odsłuch, a okno - adaptacja akustyczna

Post autor: TheLA » poniedziałek 02 mar 2015, 21:46

Witam,

Mam mały ograniczony pokój. I jedyne sensowne miejsce odsłuchu na którym będą monitory to ściana z oknem. Monitory mają tylni bass reflex i będą odsunięte nieco od tej ściany z oknem. Chcę nieco poprawić sytuację z odbiciami od okna, dlatego wpadłem na pomysł zastosowania kotary akustycznej tej firmy. A może ma ktoś lepszy pomysł, coś co się lepiej sprawdzi w takiej sytuacji (poza zamurowaniem okna :P)

http://www.hoohacoustic.com/sklep_poch.html

laser777
Posty: 370
Rejestracja: czwartek 17 kwie 2014, 00:00

Re: Odsłuch, a okno - adaptacja akustyczna

Post autor: laser777 » wtorek 03 mar 2015, 11:05

nie znam się na tych materiałach ale testowałem na oknie materiał tłumiący stosowany do wytłumiania kolumn.
I choć tego materiału nie było dużo to różnica była odczuwalna więc myślę że warto zasłaniać okno.
Możesz sobie zrobić coś w rodzaju żaluzji z jednego z tych materiałów.
Jak chcesz to możesz zrobić tak jak ja planuje zrobić i do sprzętu zbudować lekkie biurko na kółkach z wbudowaną listwą do zasilania żeby z łatwością wyciągnąć sobie sprzęt na środek pomieszczenia.Monitory też mogły by być mobilne

Awatar użytkownika
MB
Posty: 3318
Rejestracja: wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: Odsłuch, a okno - adaptacja akustyczna

Post autor: MB » wtorek 03 mar 2015, 14:09

Ani kotara ani żaluzja nie stanowią żadnej przeszkody dla małych częstotliwości. Jeśli w tym miejscu jest problem z niskimi częstotliwościami (czyli typowo), to tego typu zabiegi na pewno w niczym nie pomogą, poza ewentualnym wytłumieniem wyższych częstotliwości, które mogą powodować rezonansowe wzbudzenia szyby okiennej (jeśli okno ma dużą powierzchnię i kiepską konstrukcję).

Zbynia
Posty: 7665
Rejestracja: sobota 09 paź 2004, 00:00