Strona 1 z 1
					
				Yamaha Motif ES - jak przypisać funkcję płynnego przejścia barw do kółka modulation?
				: sobota 30 sty 2016, 14:02
				autor: czupurwybryk
				Witam ponownie, siedze od jakiegos czasu  przy instrumencie i instrukcji. 
Chcialbym przypisac do kółka modulation funkcje plynnego przejscia jednej barwy na druga, nigdzie nie ma tego w instrukcji a wiem ze tak mozna bo na youtube facet tak zrobil, 
grajac dzwiekiem piana  przekrecajac kółkiem modulation zmienila sie barwa na np. akordeon. 
Bo to ze mozna rozne efekty i inne cuda przypisac do pitch band , modulation to juz wiem.
Druga sprawa , chcialbym podzielic klawiture na np 3 lub 4 czesci , przypisac do nich rozne barwy , ale nie wiem jak zrobic zeby ustawic na kazdej czesci klawiatury rozna wysokosc oktawy, np grajac na lewej rece zeby miec ladne tlo w sredniej skali klawiatury a np grajac na 4 podziale( najwyzsza czesc klawiatury ) grac  tez na  sredniej wysokosci.  I w jakim trybie to najlepiej zrobic?
			 
			
					
				Re: Yamaha Motif ES - jak przypisać funkcję płynnego przejścia barw do kółka modulation?
				: niedziela 31 sty 2016, 01:05
				autor: miro5530
				Witam ponownie, siedze od jakiegos czasu przy instrumencie i instrukcji. 
Chcialbym przypisac do kółka modulation funkcje plynnego przejscia jednej barwy na druga, nigdzie nie ma tego w instrukcji a wiem ze tak mozna bo na youtube facet tak zrobil, 
grajac dzwiekiem piana przekrecajac kółkiem modulation zmienila sie barwa na np. akordeon.
Takiej funkcji czyli płynnego przejścia z presetu np PRE1 A1 na PRE1 C8 nie ma.
Można jednak zrobić to w obrębie jednego presetu. Element np 1 i 2 to piano,
a 3 i 4 to akordeon. Do każdego elementu przypisujesz element volume i sterowanie
kółkiem modulacji. Trik polega natym, że element 1 i 2 dajesz głośniej (depth +64),
a el 3 i 4 ściszasz (depth -64).
Druga sprawa , chcialbym podzielic klawiture na np 3 lub 4 czesci , przypisac do nich rozne barwy , ale nie wiem jak zrobic zeby ustawic na kazdej czesci klawiatury rozna wysokosc oktawy...
To się ustawia następująco:
tryb voice funkcja corase (str. 196 Owner's manual) dla poszczególnych elementów
tryb performance funkcja note shift (str 218 Owner's manual) dla poszczególnych partów.
Zakres w którym ma być element lub part aktywny określa się funkcją note limit (str.216 i 191 Owner's manual)
Przykład rozmieszczenia elementów na klawiaturze pokazuje rys na str 160.
 
			 
			
					
				Re: Yamaha Motif ES - jak przypisać funkcję płynnego przejścia barw do kółka modulation?
				: niedziela 31 sty 2016, 01:12
				autor: miro5530
				 
W trybie performance płynne przejście między partami można też zrobić programując 
wcześniej presety voice podobnie jak opisałem wyżej.
 
			 
			
					
				Re: Yamaha Motif ES - jak przypisać funkcję płynnego przejścia barw do kółka modulation?
				: niedziela 31 sty 2016, 13:22
				autor: czupurwybryk
				super dzieki za odpowiedz , widze ze tylko ty jestes kumaty na tym porum bo na instrumentyklawiszowe.com to tylko sie przechwalaja ktory sprzet jest lepszy a konkretnych odpowiedzi nie uzyska sie. 
powiedz tylko co to jest to ta funkcja CORASE  bo tego nie widze w instrukcji a mam Polska instrukcje , i jak mam ustawic te strojenie zeby np lewa reka grala dzwieki w przedziale oktawy  np c2 do c3 
a np trzeci podzial czyli prawa reka grala dzwieki z przedzialu klawiszy c1 do c2
ogolnie wielkie dzieki za pomoc 
			 
			
					
				Re: Yamaha Motif ES - jak przypisać funkcję płynnego przejścia barw do kółka modulation?
				: niedziela 31 sty 2016, 19:08
				autor: miro5530
				 
Przepraszam podałem zły numer strony. Post poprawiłem.
Tryb voice funkcja corase (str. 196 Owner's manual) dla poszczególnych elementów.
Niestety polskiej instrukcji nie mam, zatem porównaj z angielską.
Funkcja corase odpowiada za odstrojenie w zakresie +/- 48 półtonów    Voice Edit mode/pitch/tune/corase
Dla element 1 lub part 1 (odpowiednio dla trybu voice i performance) ustawiasz odstrojenie na zero 
a note limit C1 do H1
dla element 2 lub part 2 ustawiasz -12 (o jedną oktawę niżej) a note limit C2 do H2.
Według tego schematu można ustawić do czterech stref. 
Np: 
el 1 lub part 1 piano
el 2 lub part 2 bas
el 3 lub part 3 smyczki 
el 4 lub part 4 organy
Strefy mogą na siebie nachodzić lub być ułożone obok siebie.
 
 
 
			 
			
					
				Re: Yamaha Motif ES - jak przypisać funkcję płynnego przejścia barw do kółka modulation?
				: niedziela 31 sty 2016, 21:56
				autor: czupurwybryk
				... 
Przepraszam podałem zły numer strony. Post poprawiłem.Tryb voice funkcja corase (str. 196 Owner's manual) dla poszczególnych elementów.Niestety polskiej instrukcji nie mam, zatem porównaj z angielską.Funkcja corase odpowiada za odstrojenie w zakresie +/- 48 półtonów    Voice Edit mode/pitch/tune/coraseDla element 1 lub part 1 (odpowiednio dla trybu voice i performance) ustawiasz odstrojenie na zero a note limit C1 do H1dla element 2 lub part 2 ustawiasz -12 (o jedną oktawę niżej) a note limit C2 do H2.Według tego schematu można ustawić do czterech stref. Np: el 1 lub part 1 pianoel 2 lub part 2 basel 3 lub part 3 smyczki el 4 lub part 4 organyStrefy mogą na siebie nachodzić lub być ułożone obok siebie.
 
Wielkie dzięki. Jeszcze małe pytanko czy można do jednego dźwięku zaprogramować różne grupy arpregia i tempa ?
Bo chciałbym np do dźwięku piano przypisać arp1 z grupy piano o jakimś wybranym pochodzie i tempie a np arpregio 2 z grupy organ lub smyki czy gitary i też inny pochód i tempo. Czy coś takiego jest Wogole możliwe . 
Kolejna sprawa który parametr (efekt) należy wykorzystać i co ustawić żeby było takie wibratory z wolnego na Max szybkie jak w Słodkiego miłego życia ? Na kółku modulation . 
 
...
			 
			
					
				Re: Yamaha Motif ES - jak przypisać funkcję płynnego przejścia barw do kółka modulation?
				: poniedziałek 01 lut 2016, 18:22
				autor: miro5530
				 
czy można do jednego dźwięku zaprogramować różne grupy arpregia?
 
Tak. To do jakiej grupy należą ma tylko znaczenie do szybkiego wyszukiwania i porządku.
 
czy można do jednego dźwięku zaprogramować różne tempa?
Nie. Tempo jest ustawiane tylko jedne.
 
Kolejna sprawa który parametr (efekt) należy wykorzystać i co ustawić żeby było takie wibratory z wolnego na Max szybkie jak w Słodkiego miłego życia ? Na kółku modulation .
 
Domyślam się że chodzi o syntezator na wstępie utworu.
Nie efekt a LFO (genrrator wolnych przebiegów).
 
Wariant 1
LFO przypisane (parametrem Destination) do reso lub fmd.
Kółko modulacji reguluje parametr LFO Wave Depth
KNOB CONTROL reguluje TempoSpeed (szybkość przebiegów)
Wzór przebiegu saw.
 
Wariant 2
Zamiast przypisywania do kółka modulacji LFO Wave Depth można opóźnić jego 
działanie. Efekt będzie taki że modulacja dzwięku będzie się aktywować po np. 2 sekundach
od wciśnięcia i przytrzymania dzwięku Delay (Delay Time) i FadeIn (Fade In Time)
 
			 
			
					
				Re: Yamaha Motif ES - jak przypisać funkcję płynnego przejścia barw do kółka modulation?
				: środa 03 lut 2016, 18:13
				autor: czupurwybryk
				Próbowałem rozpracowac te 2 warianty i nijak mi nie wychodzi. Możesz dokładniej opisać w jakim trybie to zrobić i co konkretnie i gdzie ustawić bo są różne dziwne skróty np LFO i kilka literek  w tych efektach i nie wiem które konkretnie ustawić i na jaką wartość. Możesz krok po kroku na chłopski rozum wyjaśnić dla niedoświadczonych 
			 
			
					
				Re: Yamaha Motif ES - jak przypisać funkcję płynnego przejścia barw do kółka modulation?
				: środa 03 lut 2016, 19:35
				autor: miro5530
				Przeczytaj jeszcze raz poprzedni mój post, ale ze zrozumieniem.
Przysiądz do instrukcji i odszukaj wskazane parametry.
Odpal instrument i zacznij kręcić gałami.
 
			 
			
					
				Re: Yamaha Motif ES - jak przypisać funkcję płynnego przejścia barw do kółka modulation?
				: poniedziałek 20 mar 2023, 13:16
				autor: tfanatic44
				Czy Ktoś ma instrukcje po Polsku do Motifa ES ?