Z góry przepraszam, że zaśmiecam te forum takimi błachostkami, jednakże zastanawiają mnie następujące rzeczy:
1) Jak to jest z tymi mikserami? Często w niewielkich studiach, przeznaczonych głównie do nagrywania wokalu widać miksery na 150 różnych wejść i do każdego z nich coś jest podłączone. Jakie urządzenia są podłączane pod mikser? Spotkałem się z wypowiedziami, że mikser potrzebny jest tylko wtedy, kiedy chcemy rejestrować kilka różnych instrumentów jednocześnie. Jak to jest w rzeczywistości?
2) Jeżeli posiadamy załóżmy 3 urządzenia zewnętrzne takie jak przedwzmacniacz mikrofonowy, kompresor, equalizer; jak to wszystko jest podłączone? Gdzie wtedy podpinamy kabel od mikrofonu? Czy to właśnie przez mikser wszystko się łączy?
Podejrzewam, że napisąłem od groma bzdur w tym poście, proszę jednak o rozwianie moich wątpliwości.
Pozdrawiam
Pacinyo
2 lamerskie pytania
Re: 2 lamerskie pytania
Często w niewielkich studiach, przeznaczonych głównie do nagrywania wokalu widać miksery na 150 różnych wejść i do każdego z nich coś jest podłączone.
Jak do tylu, to pewnie żeby się pochwalić :) To jest tak zwany efekt profeszynela :) Nie. Tak naprawde, to wszystko zależy od okoliczności. Często ludzie robią tak, że z kanału do którego podpięty jest mikrofon, wysyłają wyjściem Aux (tzw. "wysyłką") sygnał podpinając go np. do pogłosu. Następnie wracając wyjściem z tegoż pogłosu wpinają go w kolejny kanał miksera. Ja lubię tak, choć można to zrobić również w nieco inny sposób. Podłączone mogą być również kable, ze względu na wygodę. Przypuśćmy, że wszystkie kable są podpięte do miksera, a w pomieszczeniu obok kończą się one skrzyneczką z wejściami. Zastanów się chwilę i dojdziesz do wniosku, że to ułatwienie sobie trochę życia :)
Spotkałem się z wypowiedziami, że mikser potrzebny jest tylko wtedy, kiedy chcemy rejestrować kilka różnych instrumentów jednocześnie. Jak to jest w rzeczywistości?
W sumie tak. Choć nie zastanawiałem się długo nad tą odpowiedzią, ale napewno nie postawiłbym tezy, że "tylko wtedy".
jak to wszystko jest podłączone? Gdzie wtedy podpinamy kabel od mikrofonu? Czy to właśnie przez mikser wszystko się łączy?
Kabel od mikrofonu > wejście w przedwzmacniaczu > wyjście z przedwzmacniacza ----kabel-----> wejście w korektorze > wy z korektora > -----kabel----- > wejście w kompresorze > wyjście z kompresora > ----kabel---- > wejście liniowe jednego z kanałów miksera/ew karty dźwiękowej, ew. innego rejestratora. To jest taki standardowy układ.
Podejrzewam, że napisąłem od groma bzdur w tym poście, proszę jednak o rozwianie moich wątpliwości.
Od tego tutaj w końcu jesteśmy :)
Pozdrawiam/Zone
P.S. Jak gadam głupoty to wybaczcie, miałem ciężki dzień.
Jak do tylu, to pewnie żeby się pochwalić :) To jest tak zwany efekt profeszynela :) Nie. Tak naprawde, to wszystko zależy od okoliczności. Często ludzie robią tak, że z kanału do którego podpięty jest mikrofon, wysyłają wyjściem Aux (tzw. "wysyłką") sygnał podpinając go np. do pogłosu. Następnie wracając wyjściem z tegoż pogłosu wpinają go w kolejny kanał miksera. Ja lubię tak, choć można to zrobić również w nieco inny sposób. Podłączone mogą być również kable, ze względu na wygodę. Przypuśćmy, że wszystkie kable są podpięte do miksera, a w pomieszczeniu obok kończą się one skrzyneczką z wejściami. Zastanów się chwilę i dojdziesz do wniosku, że to ułatwienie sobie trochę życia :)
Spotkałem się z wypowiedziami, że mikser potrzebny jest tylko wtedy, kiedy chcemy rejestrować kilka różnych instrumentów jednocześnie. Jak to jest w rzeczywistości?
W sumie tak. Choć nie zastanawiałem się długo nad tą odpowiedzią, ale napewno nie postawiłbym tezy, że "tylko wtedy".
jak to wszystko jest podłączone? Gdzie wtedy podpinamy kabel od mikrofonu? Czy to właśnie przez mikser wszystko się łączy?
Kabel od mikrofonu > wejście w przedwzmacniaczu > wyjście z przedwzmacniacza ----kabel-----> wejście w korektorze > wy z korektora > -----kabel----- > wejście w kompresorze > wyjście z kompresora > ----kabel---- > wejście liniowe jednego z kanałów miksera/ew karty dźwiękowej, ew. innego rejestratora. To jest taki standardowy układ.
Podejrzewam, że napisąłem od groma bzdur w tym poście, proszę jednak o rozwianie moich wątpliwości.
Od tego tutaj w końcu jesteśmy :)
Pozdrawiam/Zone
P.S. Jak gadam głupoty to wybaczcie, miałem ciężki dzień.
Sanok
Re: 2 lamerskie pytania
1) Jak to jest z tymi mikserami? Często w niewielkich studiach, przeznaczonych głównie do nagrywania wokalu widać miksery na 150 różnych wejść i do każdego z nich coś jest podłączone. Jakie urządzenia są podłączane pod mikser? Spotkałem się z wypowiedziami, że mikser potrzebny jest tylko wtedy, kiedy chcemy rejestrować kilka różnych instrumentów jednocześnie. Jak to jest w rzeczywistości?
Skad wiesz, ze tam sie tylko wokale nagrywa? Jezeli studio jest niewielkie a rezyserka spora (a musi byc taka, skoro miesci sie taki stol) to moze sie tam tez i zgrywa? Wtedy taki mikser sie zasadniczo przydaje. Poza tym nawet jezeli w takim studiu nagrywa sie tylko wokale, to te wokale do czegos sie nagrywa - a jak to cos to jest podklad Michaela J. (poniewaz jest oskarzony, to chyba nie mozna podawac nazwiska) i ten podklad jest na 48 sladach?
2) Jeżeli posiadamy załóżmy 3 urządzenia zewnętrzne takie jak przedwzmacniacz mikrofonowy, kompresor, equalizer; jak to wszystko jest podłączone? Gdzie wtedy podpinamy kabel od mikrofonu? Czy to właśnie przez mikser wszystko się łączy?
Powyzej masz dobra odpowiedz. Mozna eksperymentowac z kolejnoscia kompresor-korektor, ale generalnie to w sumie w zasadzie prawie wsio ryba. Mikser potrzebny jest, zeby to wszystko slyszec, razem z podkladem.
Skad wiesz, ze tam sie tylko wokale nagrywa? Jezeli studio jest niewielkie a rezyserka spora (a musi byc taka, skoro miesci sie taki stol) to moze sie tam tez i zgrywa? Wtedy taki mikser sie zasadniczo przydaje. Poza tym nawet jezeli w takim studiu nagrywa sie tylko wokale, to te wokale do czegos sie nagrywa - a jak to cos to jest podklad Michaela J. (poniewaz jest oskarzony, to chyba nie mozna podawac nazwiska) i ten podklad jest na 48 sladach?
2) Jeżeli posiadamy załóżmy 3 urządzenia zewnętrzne takie jak przedwzmacniacz mikrofonowy, kompresor, equalizer; jak to wszystko jest podłączone? Gdzie wtedy podpinamy kabel od mikrofonu? Czy to właśnie przez mikser wszystko się łączy?
Powyzej masz dobra odpowiedz. Mozna eksperymentowac z kolejnoscia kompresor-korektor, ale generalnie to w sumie w zasadzie prawie wsio ryba. Mikser potrzebny jest, zeby to wszystko slyszec, razem z podkladem.
Re: 2 lamerskie pytania
czegos sie nagrywa - a jak to cos to jest podklad Michaela J.
**********************
"Podkład" Michaela J. to 12-letni chłopcy
**********************
"Podkład" Michaela J. to 12-letni chłopcy

Mayewsky
(GG - 4039365)
(GG - 4039365)
Re: 2 lamerskie pytania
Quote: |
"Podkład" Michaela J. to 12-letni chłopcy |
no to pojechałeś -




Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu-następnie pokona doświadczeniem :)
Re: 2 lamerskie pytania
Często ludzie robią tak, że z kanału do którego podpięty jest mikrofon, wysyłają wyjściem Aux (tzw. "wysyłką") sygnał podpinając go np. do pogłosu. Następnie wracając wyjściem z tegoż pogłosu wpinają go w kolejny kanał miksera. Ja lubię tak, choć można to zrobić również w nieco inny sposób.
------------------------------------------------
Mam pytanie
w jakim przypadku używa się takiego połączenia z pogłosem i jakie są jego plusy?
POZDRAWIAM
------------------------------------------------
Mam pytanie
w jakim przypadku używa się takiego połączenia z pogłosem i jakie są jego plusy?
POZDRAWIAM
Re: 2 lamerskie pytania
wszelkie powroty z efektów włącza sie w tory główne gdy są wolne tory główne ;)
zalety s ą takie ze w szytkie regulacje sa na tłumikach obok siebie (powroty zwykle nie są w zbyt wygodnym miejscu i przeważnie na potencjometrach obrotowych, nie suwakowych)
poza tym dochodzi jeszcze korekcja, możliwosć kolejnej wysyłki itp
zalety s ą takie ze w szytkie regulacje sa na tłumikach obok siebie (powroty zwykle nie są w zbyt wygodnym miejscu i przeważnie na potencjometrach obrotowych, nie suwakowych)
poza tym dochodzi jeszcze korekcja, możliwosć kolejnej wysyłki itp
Re: 2 lamerskie pytania
...wszelkie powroty z efektów włącza sie w tory główne gdy są wolne tory główne ;)
zalety s ą takie ze w szytkie regulacje sa na tłumikach obok siebie (powroty zwykle nie są w zbyt wygodnym miejscu i przeważnie na potencjometrach obrotowych, nie suwakowych)
poza tym dochodzi jeszcze korekcja, możliwosć kolejnej wysyłki itp...
**********************
dzięki
zalety s ą takie ze w szytkie regulacje sa na tłumikach obok siebie (powroty zwykle nie są w zbyt wygodnym miejscu i przeważnie na potencjometrach obrotowych, nie suwakowych)
poza tym dochodzi jeszcze korekcja, możliwosć kolejnej wysyłki itp...
**********************
dzięki