Ach te "tanie" lampy - proszę o pomoc
Ach te "tanie" lampy - proszę o pomoc
Zastanawiam sie nad kupnem pre-amp`a z budzetowj lini. Uwage skupilem na trzech produktach Behringer Mic100, Mic200 oraz odpowiednik Mic100 - ART Tube MP. Przegladajac zachodnie fora lepsze opinie zbieraja pre-amp`y behringer`a. Prosze Was o opinie - ktory z wymienionych jest godny uwagi, jak i o ewentualne sugestie co do zakupu innej "lampy".
P.S. Zastanawialem sie rowniez nad Fatmanem, ale to ustrojstwo z tego co zauwazylem chyba nie ma zasilania phantom +48V.
-------------------------------------------------------------------------
shieeeee!
P.S. Zastanawialem sie rowniez nad Fatmanem, ale to ustrojstwo z tego co zauwazylem chyba nie ma zasilania phantom +48V.
-------------------------------------------------------------------------
shieeeee!
shieee, mam 23 lata, zajmuje sie prod. muzyki hiphop/r&b. Na swoim koncie mam plye wydana w labelu FCS/Pomaton EMI.
Re: Ach te "tanie" lampy - proszę o pomoc
o którym Fatmanie mówisz ?o Fat1 czy Fat 2?z tego co wiem fat 2 ma fantom....
Dess Jobs - Producent Muzyczny www.dessjobs.pl
Re: Ach te "tanie" lampy - proszę o pomoc
...o którym Fatmanie mówisz ?o Fat1 czy Fat 2?z tego co wiem fat 2 ma fantom.......
**********************
.....a Fat 1 nie ma przedwzmacniacza mic.
**********************
.....a Fat 1 nie ma przedwzmacniacza mic.
Re: Ach te "tanie" lampy - proszę o pomoc
faktycznie nie zauwazylem - chodzilo mi o fat2 no i rzeczywiscie ma phantom. mozecie przyblizyc nieco jak sprawuje sie w praktyce? dzieki.
shieee, mam 23 lata, zajmuje sie prod. muzyki hiphop/r&b. Na swoim koncie mam plye wydana w labelu FCS/Pomaton EMI.
Re: Ach te "tanie" lampy - proszę o pomoc
napewno jest duo lepszy od wszystkich befrigerów,cy taniego bellari-tego ostatniego uzywam do produkcji lo fi :D . Fat 2 jest dość uniwerslny jako komresor...przedwzmacniac nie reprezentuje moze najwyszej klasy...ale jesli masz kupowac behrigera...wyór duo lepsy,czywiscie jesli potrzebujesz też kompresora....w innym wypaku wyzucisz pieniądze w błoto-a tę kasę mona kupić już cos lepszej jakosci ,bez komprespra...
Dess Jobs - Producent Muzyczny www.dessjobs.pl
Re: Ach te "tanie" lampy - proszę o pomoc
dejote pewnie masz racje, ze wyroby za 49€ (befrigery) nie moga reprezentowac najwyzszego poziomu, ale w Twojej wypowiedzi brak jekiegokolwiek uzasadnienia. Ja tez powatpiewam w dobra jakosc lampowego przedwzmacniacza (z Ua=48V) i chetnie dowiedzialbym sie czegos konkretnego na ten temat. Sadzac po ilosci gwiazdek przy Twoim nicku, masz duzo do powiedzenia i czesto dzielisz sie wiedza.
Bardzo prosze, napisz jak ta ogromna roznica w jakosci, przeklada sie na parametry wspomnianych przez Ciebie przedwzmacniaczy. Mniejsza o skomplikowane charakterystyki kompresorow, podaj tylko podstawowe, rzeczywiste dane (poziom szumow, zakres dynamiki, zmieksztalcenia).
Bardzo prosze, napisz jak ta ogromna roznica w jakosci, przeklada sie na parametry wspomnianych przez Ciebie przedwzmacniaczy. Mniejsza o skomplikowane charakterystyki kompresorow, podaj tylko podstawowe, rzeczywiste dane (poziom szumow, zakres dynamiki, zmieksztalcenia).
Re: Ach te "tanie" lampy - proszę o pomoc
Juz kiedyś pisałem... Chyba na tym forum, a może prmb... Zrobiłem mały teścik. Naprawdę dobrze brzmiący lektor, bardzo przyzwoita akustyka studia. W teście udział wzięły Focusrite Voice Master, Fatman 2, Aphex Tubessence (107) i konsoletka Mackie z preampami VLZ Pro, parę dni później trafił się też mały dbx "z lampką", a nieco później preamp z konsoletki Amek Big, oprócz tego stary lampowy (nawet ciężko mi określić markę, bo w papierach ma to chyba wpisane, że to Siemens...) i preamp robiony przez Pitera - bywającego na tym forum. Nie będę opisywał procedury testowej - generalnie starałe msię zachować maksimum powtarzalności. Czytał ten sam lektor, oprócz ostatniego testu, w którym posłużyłem się VM-1 lektora przemawiał przez U87. Słuchaliśmy na NS10 Studio, Genelec 1032A, AKG 240 DF, BD DT770/990 Pro, Alesis M1, ATC 150. Rejestrowałem do Pro Toolsa 24 Mix przez 888|24. Streszczę nasze wnioski. W pierwszym teście - Fatman sprawiał znakomite wrażenie, Focusrite cieniutko. Ale... złudne okazało się nagrywanie z załączonym kompresorem. Więc powtórzyliśmy test pozostawiając włączone jedynie gołe preampy bez wszystkich tych saturatorów, kompresorów itd. No i tu okazało się, że: dbx - szkoda na to pieniędzy; Tubessence - jak przez koc, wrócił do pudełka bez słowa sprzeciwu od słuchających, Focusrite - zimno i jakoś tak matowo. Fatman wypadł blado - bezsprzecznie Mackie oferował najlepsze preampy z tych wszystkich zabawek, mimo iż to nie dedykowane urządzenie, a konsoletka... Zrobiliśmy więc porównanie z włączonymi dodatkami - Fatman 2 wypadł całkiem nieźle, ale... do czasu kiedy na nagranie z gołego Mackie nie wstawiliśmy RenComp z pakietu Waves (TDM). Definitywnie - reszta bez szans w takim starciu.
Drugi test - ten "niby" Siemens, Amek i hand made by Piter. Wybór był trudny... Ale tylko dlatego, że Amek odpadł w przedbiegach - mniej więcej poziom Fatmana/Focusrite'a, a tranzystorowy preamp Pitera skutecznie walczył z tym genialnym lampowym monstrum za naprawdę grubą kasę. Ostatecznie ów lampiak zwyciężył w ocenie, ale nieznacznie. Powiem szczerze, że nie namierzyłem całej historii tego lampowego preampy, wiem tyle, że radio, w którym obecnie pracuję kupiło go ileś-tam lat temu za niezłe pieniądze - o ile się nie mylę, coś około 8 tys. zł za sztukę (mamy dwa).
Nie będę opisywał brzmienia, bo to bardzo subiektywne. Zreszta cała ta ocena jest subiektywna - ale nie jednej, a grupki osób, któe ze studiem miało trochę do czynienia... Wniosek dla nas jeden - oglądanie się za lampką w kwocię 500-3000 zł to raczej strata czasu i pieniędzy. Jeśli ktoś rejestruje w 24 bitach kupowanie w podobnych pieniążkach preampu z kompresorem czy limiterem - też jest bezcelowe. Zdecydowanie - naszym zdaniem (testujących) sens ma kupienie takiego Mackie 1202VLZ Pro - 4 preampy lub większego - jeśli ktoś potrzebuje więcej preampów. Taki Mackie poza preampami jest znakomitym urządzeniem rutującym sygnały do/z systemu rejestrującego. Oczywiście mowa jest o tanich rozwiążaniach, nie poruszamy tu tematu urządzeń za grube pieniążki. I podkreślam - ocena jest subiektywna, trzeba to samemu posłuchać. Ale zanim ktoś wyda pieniązde na "bardzo-pseudo-lampowe" brzmienie preampu za 1000zł proponuję głęboko się zastanowić, a przede wszystkim posłuchać. Te lampy w tych układach po prostu brudzą. Urok lampowego preampy nie leży w tym przedziale cenowym, niestety.
Pozdrowienia,
Jacek
Drugi test - ten "niby" Siemens, Amek i hand made by Piter. Wybór był trudny... Ale tylko dlatego, że Amek odpadł w przedbiegach - mniej więcej poziom Fatmana/Focusrite'a, a tranzystorowy preamp Pitera skutecznie walczył z tym genialnym lampowym monstrum za naprawdę grubą kasę. Ostatecznie ów lampiak zwyciężył w ocenie, ale nieznacznie. Powiem szczerze, że nie namierzyłem całej historii tego lampowego preampy, wiem tyle, że radio, w którym obecnie pracuję kupiło go ileś-tam lat temu za niezłe pieniądze - o ile się nie mylę, coś około 8 tys. zł za sztukę (mamy dwa).
Nie będę opisywał brzmienia, bo to bardzo subiektywne. Zreszta cała ta ocena jest subiektywna - ale nie jednej, a grupki osób, któe ze studiem miało trochę do czynienia... Wniosek dla nas jeden - oglądanie się za lampką w kwocię 500-3000 zł to raczej strata czasu i pieniędzy. Jeśli ktoś rejestruje w 24 bitach kupowanie w podobnych pieniążkach preampu z kompresorem czy limiterem - też jest bezcelowe. Zdecydowanie - naszym zdaniem (testujących) sens ma kupienie takiego Mackie 1202VLZ Pro - 4 preampy lub większego - jeśli ktoś potrzebuje więcej preampów. Taki Mackie poza preampami jest znakomitym urządzeniem rutującym sygnały do/z systemu rejestrującego. Oczywiście mowa jest o tanich rozwiążaniach, nie poruszamy tu tematu urządzeń za grube pieniążki. I podkreślam - ocena jest subiektywna, trzeba to samemu posłuchać. Ale zanim ktoś wyda pieniązde na "bardzo-pseudo-lampowe" brzmienie preampu za 1000zł proponuję głęboko się zastanowić, a przede wszystkim posłuchać. Te lampy w tych układach po prostu brudzą. Urok lampowego preampy nie leży w tym przedziale cenowym, niestety.
Pozdrowienia,
Jacek
Re: Ach te "tanie" lampy - proszę o pomoc
[...] kompresorem czy limiterem - też jest bezcelowe. Zdecydowanie - naszym zdaniem (testujących) sens ma kupienie takiego Mackie 1202VLZ Pro - 4 preampy lub większego - jeśli ktoś potrzebuje więcej preampów. [...]
Jacek...
**********************
a jeśli ktoś potrzebuje tylko jednego preampu? Chciałbym porządnie zarejestrować swoją gitarę basową - naprawdę nie widzę sensu kupowania miksera do nagrywania gitary. Od czasu do czasu będę chciał połączyć "jakiś" mikrofon, tylko po to, aby zarejestrować pomysł na linię wokalną...
pozdr.
Bartos
Jacek...
**********************
a jeśli ktoś potrzebuje tylko jednego preampu? Chciałbym porządnie zarejestrować swoją gitarę basową - naprawdę nie widzę sensu kupowania miksera do nagrywania gitary. Od czasu do czasu będę chciał połączyć "jakiś" mikrofon, tylko po to, aby zarejestrować pomysł na linię wokalną...
pozdr.
Bartos
Re: Ach te "tanie" lampy - proszę o pomoc
...Soundcraft Copmact4,
Wejście instrumentalne, dwa wejścia mikrofonowe.
Jak masz dobry basik, a zapewne masz, to nagrania wyjdą znakomicie, sprawdzone w praktyce ...
**********************
W pełni sie zgadzam. Miałem ostatnio w łapkach to urządzenie. Za taką kase???? W sam raz.
Poza tym najtańsze urządzenia lampowe godne uwagi (według mnie oczywiście) to seria Ivory - TL Audio.
Wejście instrumentalne, dwa wejścia mikrofonowe.
Jak masz dobry basik, a zapewne masz, to nagrania wyjdą znakomicie, sprawdzone w praktyce ...
**********************
W pełni sie zgadzam. Miałem ostatnio w łapkach to urządzenie. Za taką kase???? W sam raz.
Poza tym najtańsze urządzenia lampowe godne uwagi (według mnie oczywiście) to seria Ivory - TL Audio.
Re: Ach te "tanie" lampy - proszę o pomoc
...Soundcraft Copmact4,
Wejście instrumentalne, dwa wejścia mikrofonowe.
Jak masz dobry basik, a zapewne masz, to nagrania wyjdą znakomicie, sprawdzone w praktyce ...
**********************
Fakt - basik mam niezły. Prawdę mówiąc jestem zszokowany faktem, że na pytanie o pre-amp wszyscy polecają mi mikser :) ...ale widocznie coś w tym jest. W sumie w ogóle nie myślałem wcześniej o mikserze (po prostu nigdy nie widziałem potrzeby kupna czegoś takiego). Przeczytałem test na stronie http://wachmed.webpark.pl/compact4.htm ... już na wstępie autor testu podaje w wątpliwość sensowność kupna miksera... a co ciekawe - jego argumenty za, wcale mnie nie przekonują! Nurkowanie i przekładanie kabli ma być problemem?? Zawsze to robiłem. W tym momencie myślę, że w przyszyszłości możnaby zrobić z tego jakiś porzytek (mikser to mikser - nawet na małej domowej imprezce można podłączyć dwa cd-ki i zabawić się w dj, right?).
Co myślisz o zestawie echo mia midi + ten mikser? Obsłuży słuchawki :D
pozdr, Bartos.
Wejście instrumentalne, dwa wejścia mikrofonowe.
Jak masz dobry basik, a zapewne masz, to nagrania wyjdą znakomicie, sprawdzone w praktyce ...
**********************
Fakt - basik mam niezły. Prawdę mówiąc jestem zszokowany faktem, że na pytanie o pre-amp wszyscy polecają mi mikser :) ...ale widocznie coś w tym jest. W sumie w ogóle nie myślałem wcześniej o mikserze (po prostu nigdy nie widziałem potrzeby kupna czegoś takiego). Przeczytałem test na stronie http://wachmed.webpark.pl/compact4.htm ... już na wstępie autor testu podaje w wątpliwość sensowność kupna miksera... a co ciekawe - jego argumenty za, wcale mnie nie przekonują! Nurkowanie i przekładanie kabli ma być problemem?? Zawsze to robiłem. W tym momencie myślę, że w przyszyszłości możnaby zrobić z tego jakiś porzytek (mikser to mikser - nawet na małej domowej imprezce można podłączyć dwa cd-ki i zabawić się w dj, right?).
Co myślisz o zestawie echo mia midi + ten mikser? Obsłuży słuchawki :D
pozdr, Bartos.