Mastering wtyczkowy - CD
Mastering wtyczkowy - CD
Znalazłem ciekawą wypowiedż , i interesuje mnie jak się szanowni koledzy ustosunkujecie do tego:
"Nie będę się rozwodził się nad porównywaniem masteringu wykonanego na wtyczkach software, do masteringu na sprzęcie wartym setki tysięcy złotych, jedyna analogia która mi przychodzi do głowy to porównanie jazdy Fiatem 126p do jazdy luksusową limuzyną. Różnica nie polega na porównaniu jakości pojedynczej wtyczki software do podobnie działającego urządzenia hardware, takie porównanie może dać do złudzenia podobny rezultat. Profesjonalny mastering z uwzględnieniem dzisiejszych wysokich standardów może być wykonany jedynie za pomocą kilku połączonych urządzeń. Niestety po połączeniu kilku wtyczek software jedyne co możemy uzyskać to zniekształcenia fazowe powodujące zanik transjentów i ogólne spłaszczenie dźwięku. W przypadku urządzeń hardware wygląda to dokładnie odwrotnie - każde nastepne urządzenie wzbogaca działenia poprzedniego, powodując w końcowej fazie oczekiwany rezultat, niemożliwy do osiągnięcia w żaden inny sposób."
"Nie będę się rozwodził się nad porównywaniem masteringu wykonanego na wtyczkach software, do masteringu na sprzęcie wartym setki tysięcy złotych, jedyna analogia która mi przychodzi do głowy to porównanie jazdy Fiatem 126p do jazdy luksusową limuzyną. Różnica nie polega na porównaniu jakości pojedynczej wtyczki software do podobnie działającego urządzenia hardware, takie porównanie może dać do złudzenia podobny rezultat. Profesjonalny mastering z uwzględnieniem dzisiejszych wysokich standardów może być wykonany jedynie za pomocą kilku połączonych urządzeń. Niestety po połączeniu kilku wtyczek software jedyne co możemy uzyskać to zniekształcenia fazowe powodujące zanik transjentów i ogólne spłaszczenie dźwięku. W przypadku urządzeń hardware wygląda to dokładnie odwrotnie - każde nastepne urządzenie wzbogaca działenia poprzedniego, powodując w końcowej fazie oczekiwany rezultat, niemożliwy do osiągnięcia w żaden inny sposób."
Magister Sztuki
Re: Mastering wtyczkowy - CD
"Nie będę się rozwodził się nad ...
**********************
A to Kononowicz może teraz w tej branży majstruje:)
pozdrawiam
drummer
Re: Mastering wtyczkowy - CD
Generalnie zgadzam się. Od kilku lat robę mastering wyłącznie na hardware. Używam najczęściej pasywnego EQ, później preampu a na końcu lampowego kompresora typu vari mu. Dźwięk uzyskuję na prawdę okrągły i szlachetny. Takiego efektu nie potrafię osiągnąć za pomocą żadnych wtyczek
_____________
www.igsaudio.pl
_____________
www.igsaudio.pl
www.igsaudio.pl
Re: Mastering wtyczkowy - CD
Oczywiscie ze oprogramowanie sie nie nadaje do niczego
uzywaja go tylko najgorsi partacze, np. tacy jak Tom Meyer (studio Master & Servant w Hamburgu)
http://www.avt.pl/pobierz.php?id=3419
(do sciagniecia dla prenumeratorow lub za SMS dla reszty; atrykul ukazal sie w EiS 06/2005)
[addsig]
uzywaja go tylko najgorsi partacze, np. tacy jak Tom Meyer (studio Master & Servant w Hamburgu)
http://www.avt.pl/pobierz.php?id=3419
(do sciagniecia dla prenumeratorow lub za SMS dla reszty; atrykul ukazal sie w EiS 06/2005)




[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Mastering wtyczkowy - CD
Jedynie za pomocą sprzętowych eq uda nam się zrobić korekcję sygnału bez zniekształceń fazowych! Przecież PSP Neon to jakaś ściema i Bob Katz też jest w błędzie (wiadomo - partacz jak ten mejer!!)
:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D
- Secondhand
- Posty: 18
- Rejestracja: piątek 06 kwie 2007, 00:00
Re: Mastering wtyczkowy - CD
niewątpliwie najgorszym wyciągnietym wnioskiem z wyczytanych "gdzies tam" opinii na temat software'u czy hardwar'u jest: "jeżeli on tego używa to musi być to naprawde dobre, więc i ja tego bede uzywał".Przecież głównie chodzi o komfort pracy i (pożądany) efekt który uzyska się po użyciu np, kompresora lampowego badz software'owego.
...Przecież PSP Neon to jakaś ściema i Bob Katz też jest w błędzie (wiadomo - partacz jak ten mejer!!)...
Ktos taki jak Bob Katz chyba raczej nie używa PSP Neon tylko dlatego że jest to lepszego od "kolcka". Myśle że bierze pod uwagę kwestie brzmieniowe materaiłu i dobiera do tego odpowiedni sprzęt\\oprogramowanie. Bądź poprostu dostał pewną kwotę za to, że pochwalił w wywiadzie ten korektor.
Stwierdzenia typu: ..."Nie będę się rozwodził się nad porównywaniem masteringu wykonanego na wtyczkach software, do masteringu na sprzęcie wartym setki tysięcy złotych, jedyna analogia która mi przychodzi do głowy to porównanie jazdy Fiatem 126p do jazdy luksusową limuzyną. Różnica nie polega na porównaniu jakości pojedynczej wtyczki software do podobnie działającego urządzenia hardware, takie porównanie może dać do złudzenia podobny rezultat. Profesjonalny mastering z uwzględnieniem dzisiejszych wysokich standardów może być wykonany jedynie za pomocą kilku połączonych urządzeń. Niestety po połączeniu kilku wtyczek software jedyne co możemy uzyskać to zniekształcenia fazowe powodujące zanik transjentów i ogólne spłaszczenie dźwięku. W przypadku urządzeń hardware wygląda to dokładnie odwrotnie - każde nastepne urządzenie wzbogaca działenia poprzedniego, powodując w końcowej fazie oczekiwany rezultat, niemożliwy do osiągnięcia w żaden inny sposób."...należą do wybitnych fachowców bądź entuzjastów.
...Przecież PSP Neon to jakaś ściema i Bob Katz też jest w błędzie (wiadomo - partacz jak ten mejer!!)...
Ktos taki jak Bob Katz chyba raczej nie używa PSP Neon tylko dlatego że jest to lepszego od "kolcka". Myśle że bierze pod uwagę kwestie brzmieniowe materaiłu i dobiera do tego odpowiedni sprzęt\\oprogramowanie. Bądź poprostu dostał pewną kwotę za to, że pochwalił w wywiadzie ten korektor.
Stwierdzenia typu: ..."Nie będę się rozwodził się nad porównywaniem masteringu wykonanego na wtyczkach software, do masteringu na sprzęcie wartym setki tysięcy złotych, jedyna analogia która mi przychodzi do głowy to porównanie jazdy Fiatem 126p do jazdy luksusową limuzyną. Różnica nie polega na porównaniu jakości pojedynczej wtyczki software do podobnie działającego urządzenia hardware, takie porównanie może dać do złudzenia podobny rezultat. Profesjonalny mastering z uwzględnieniem dzisiejszych wysokich standardów może być wykonany jedynie za pomocą kilku połączonych urządzeń. Niestety po połączeniu kilku wtyczek software jedyne co możemy uzyskać to zniekształcenia fazowe powodujące zanik transjentów i ogólne spłaszczenie dźwięku. W przypadku urządzeń hardware wygląda to dokładnie odwrotnie - każde nastepne urządzenie wzbogaca działenia poprzedniego, powodując w końcowej fazie oczekiwany rezultat, niemożliwy do osiągnięcia w żaden inny sposób."...należą do wybitnych fachowców bądź entuzjastów.
Re: Mastering wtyczkowy - CD
Oto część wywiadu z Tomem Meyerem:
Czy korzystasz z rozwiązań programowych przy masterowaniu przykładowo do analizowania nagrań na początku lub podczas samego procesu?
Tom Meyer: Cóż, od oprogramowania nie da się uciec. Nie korzystam jednak z pluginów. Może za pięć lat komputery będą wystarczająco szybkie aby móc w czasie rzeczywistym obsługiwać takie procesy jak regulację dynamiki. Obecnie nie mam zaufania do typowych pluginów softwareowych, podobnie jak wielu moich kolegów po fachu.
cytuję za studio.use.pl
Czy korzystasz z rozwiązań programowych przy masterowaniu przykładowo do analizowania nagrań na początku lub podczas samego procesu?
Tom Meyer: Cóż, od oprogramowania nie da się uciec. Nie korzystam jednak z pluginów. Może za pięć lat komputery będą wystarczająco szybkie aby móc w czasie rzeczywistym obsługiwać takie procesy jak regulację dynamiki. Obecnie nie mam zaufania do typowych pluginów softwareowych, podobnie jak wielu moich kolegów po fachu.
cytuję za studio.use.pl
...kto pyta nie błądzi :-)) Niech milczę jesli nie mam nic ciekawego do powiedzenia...
Re: Mastering wtyczkowy - CD
czyzby komputery byly za wolne czy moze to cyctat sprzed 10 lat???
Re: Mastering wtyczkowy - CD
Ktos taki jak Bob Katz chyba raczej nie używa PSP Neon tylko dlatego że jest to lepszego od "kolcka". Myśle że bierze pod uwagę kwestie brzmieniowe materaiłu i dobiera do tego odpowiedni sprzęt\\oprogramowanie. Bądź poprostu dostał pewną kwotę za to, że pochwalił w wywiadzie ten korektor.
Jasne... A pozniej znowu dostal kase, zeby np. na Gearslutz wypowiedziec sie o wyzszosci Neona nad LinEQ Waves. I podobnie bylo z Silvermanem i innymi...
Jasne... A pozniej znowu dostal kase, zeby np. na Gearslutz wypowiedziec sie o wyzszosci Neona nad LinEQ Waves. I podobnie bylo z Silvermanem i innymi...


Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Mastering wtyczkowy - CD
...czyzby komputery byly za wolne czy moze to cyctat sprzed 10 lat???...
**********************
Wywiad jest sprzed dwoch lat, a wiec sprzed Core Duo. Nie wiem jak inni, ale za siebie moge powiedziec, ze bardzo szybko potrafie "zajechac" na masteringu procesor E6600, korzystajac zarowno z wtyczek, jak i z zewnetrznych urzadzen. Po prostu korzystam z kilku tak silnie obciazajacych wtyczek na tym etapie pracy.
A co tak naprawde mial na mysli Meyer, ciezko powiedziec, bo wypowiedz nie jest precyzyjna, bowiem z tej odpowiedzi mozna wnioskowac, ze cyfrowy sprzet, ktory ma swoje odpowiedniki w postaci wtyczek, jest rownie niedobry jak wtyczki.
Czyli np. taki TC MDx czy Weiss musialby byc skreslony.
**********************
Wywiad jest sprzed dwoch lat, a wiec sprzed Core Duo. Nie wiem jak inni, ale za siebie moge powiedziec, ze bardzo szybko potrafie "zajechac" na masteringu procesor E6600, korzystajac zarowno z wtyczek, jak i z zewnetrznych urzadzen. Po prostu korzystam z kilku tak silnie obciazajacych wtyczek na tym etapie pracy.
A co tak naprawde mial na mysli Meyer, ciezko powiedziec, bo wypowiedz nie jest precyzyjna, bowiem z tej odpowiedzi mozna wnioskowac, ze cyfrowy sprzet, ktory ma swoje odpowiedniki w postaci wtyczek, jest rownie niedobry jak wtyczki.
Czyli np. taki TC MDx czy Weiss musialby byc skreslony.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!