...i jak sprawdzał ktoś ten nowy OS ? Warto go wgrać ? Nic nie knoci z instrumentem ? ...
Może zacznijmy od początku.
Firma Waldorf rzeczywiście udostępniła nowy system (1.15) do Blofelda dnia Pańskiego 01.04.2010 r. Tyle, że nowy system z owego dnia miał "dziwną" przypadłość - otóż na koniec jego wgrywania userzy zobaczyli na ekranach swych Blofeldów raczej smutny komunikat z którego wynikało, iż pracują na sprzęcie kradzionym(!).
Sytuacja zmieniła się już dnia następnego (02.04.2010) gdy plik o tej samej nazwie po załadowaniu do instrumentu generował obrazek jak obok.
Biegli szaradziści pewnie od razu załapaliby, że owy adres (LIRPA1 przed @) z pierwszego obrazka jest prostym anagramem słowa 1APRIL, a co za tym idzie od razu wywęszyliby podstęp. I to prawda, bo firma na pytania od swych userów wysyłała z tego adresu i tego dnia bardzo mocno śmieszny komunikat : "April April! We wish you fun with Blofeld and a happy Easter Holiday!". I może rzeczywiście byłoby to śmiesznie gdyby nie to, że przedświątecznie zapracowany muzyk ma w nosie takie akcje, bo potrzebuje narzędzia za które już uczciwie kiedyś zapłacił, a nie jakowyś pojechanych łamigłówek.
Wedle firmy Waldorf miał to być pewnie doskonały żart a moim zdaniem jest to znakomita okazja aby ew. wyrwać od nich parę groszy (osobiście strasznie mocno się wkurzyłem ). W podobnej sytuacji firma produkująca np. firmware dla komputerów samochodowych poszłaby pewnie z ciężkimi torbami, w miarę siną dal.
Dalej też nie jest za wesoło, bo o tym co nowy system wnosi nowego, zamiast z prostego pliku tekstowego dołączonego do systemu, dowiadywać musimy się na światowych forach, choćby od userów na serwisie KVR Audio.
I tak więc to głównie od nich mamy następujące info w sprawie nowości:
- odbiór komunikatów MIDI Clock (na razie mocno dla mnie problematyczny, muszę pewnie jeszcze nad tym posiedzieć),
- system obsługi Exclusive (przecież to już było, choćby przez możliwość zmiany systemu, hmm...),
- w oryginalnym zapisie "workaround for USB on MAC" - nie mam MAC-a, nie bardzo wiem o co tu chodzi ,
- Sample/WT, czyli nowy tryb modulacji (tu akurat chodzi o nowe opcje O1 WT/Smp i O2 WT/Smp w zakładce Modulation/Destination - patrz obrazek obok),
- Wavetables użytkownika.
Jak na razie to właśnie głównie ta ostatnia innowacja jest dla mnie naprawdę mocną zagwozdką gdyż do tej pory w trybie Play Sound (Single) jako oscylatory były do użycia:
• 4 przebiegi "analogowe" (fabryczne),
• Wavetable Alt1/Alt2 (fabryczne),
• Wavetable 01 - 66 (fabryczne),
• komórki dla własnych sampli (A01 - A69 - dla userów z Licencją SE, ładowane za pomocą programu Spectre).
W nowym systemie mamy zaś to, co powyższe oraz dodatkowo:
• komórki 67 - 79 - jako RESERVED(?),
• komórki na sample 80 - 118 - jako User Wavetable (czyżby dla userów bez licencji SL?),
• komórki na sample A01 - A69 (dla userów z Licencją SL),
• ponoć drobne poprawki (cholera wie jakie ),
• weryfikacja czy sprzęt nie jest kradziony (to już przerobiliśmy powyżej),
• dla wersji modelu z klawiaturą opartą o chipset v.12(?) coś, co określono jako "nigdy więcej wieszania się czarnych klawiszy". Tu akurat panowie luzacy z Waldorfni ponoć początkowo popisali się tak w swej angielszczyźnie, że sprawy oparły się wręcz o rasizm .
Póki co z nowym systemem wszystkie moje wcześniejsze projekty chodzą prawidłowo, tyle, że w żadnym nie korzystałem z własnych sampli jako źródła dla oscylatorów (tu wietrzę skuchę).
I to tyle na dziś, więcej jak tylko czas i goście pozwolą
[addsig]