Hejka!
Chcąc automatycznie narysować automatykę głośności wokalu pluginem Vocal Rider należy go umieścić na początku łańcucha (przed EQ i kompresorem) czy lepiej na końcu ?
Pozdrawiam
Hejka!
Chcąc automatycznie narysować automatykę głośności wokalu pluginem Vocal Rider należy go umieścić na początku łańcucha (przed EQ i kompresorem) czy lepiej na końcu ?
Pozdrawiam
jedno z drugim nie ma nic wspólnego :) - jedyne na co musisz zwrócić uwagę to efekt jaki uzyskasz w danym położeniu pluginu przy sterowaniu obwiednią
Myślę, że logicznym wyjściowym położeniem będzie koniec łańcucha - zwykle korygujesz poziom tłumikiem, który jest przecież po insertach. Z drugiej strony, jeżeli zmasakrujesz ślad kompresorem, to już niewiele po nim zostanie roboty dla vocal ridera :)
...
Myślę, że logicznym wyjściowym położeniem będzie koniec łańcucha - zwykle korygujesz poziom tłumikiem, który jest przecież po insertach. Z drugiej strony, jeżeli zmasakrujesz ślad kompresorem, to już niewiele po nim zostanie roboty dla vocal ridera :)
...
No właśnie Co innego jak ten plugin działa w trybie automtycznej głośności wokalu względem muzyki, a mi chodzi tylko o narysowanie automatyki wokalu i nic więcej ... Świetnie to działa i oszczędza masę czasu :) tyle, że zastanawiam się czy przed czy po łańcuchu efektowym ...
Spróbuj równolegle :) - może będzie ciekawszy efekt?
Witajcie! Właśnie rozgryzam ten plugin, szukam informacji i znalazłem tutaj ten wątek. No i mam pytanie. O ile kwestia tutaj roztrząsana "czy VR na początku czy na końcu toru" jest w miarę zrozumiała tak nurtuje mnie inna kwestia.
Ok, mam wyrównany wokal dynamicznie, siedzi w miksie w miarę. zapinam VR jako ostatni w szeregu i właczam side chain aby nakarmić go sygnałem całości muzyki, sumą, nazwijmy to grupą "Aranż". Leci wysyłka no i plugin zaczyna inaczej pracować - tutaj pojawia się pytanie. Co on tak naprawdę wówczas robi? Czy jeżeli jest fragment głośniejszej muzyki on również podnosi poziom wokalu? Skoro tak to przy cichszym fragmencie aranżu ściąga wokal tak?
Jeżeli tak to jaką funkcję wówczas mają pokrętła "Vocal" oraz "Music"? To pierwsze dalej steruje czymś w rodzaju "sensitivity", czułość działania tak? Lecz już nie pod kątem sygnału oryginalnego (ścieżki wokalu) lecz pod kątem muzyki wpuszczonej jako sygnał sidechain tak? W takim razie pokrętło "Music", które również steruje poziomem wejścia sygnału sidechain, dubluje się a dokładnie rzecz ujmując dubluje się jego funkcja... Trochę to dla mnie zagwostka gdyż mam dwa potencjometry sterujące w sumie tym samym - poziomem czułości działania.
Idąc dalej: Jeżeli karmię VR sygnałem Sch sumy instrumentalnej to już mam zupełnie inny plugin gdyż nie równa głośności ścieżki jako takiej tylko sygnał tłumienia/wzmocnienia jest zależny od sygnału wprowadzanego a nie od ścieżki wokalu tak? W takim przypadku, jeżeli używam VR karmiący się sygnałem Sch sumy instrumental, to powinienem mieć już gotowy dynamicznie sygnał gdyż przy pracy w trybie SCh plugin ten nie czyta już dynamiki ścieżki na której jest jako instert?
Gdyby ktoś obeznany z tym pluginem napisał jak on działa dokładnie w trybie sidechain karmiony sumą instrumental to będę wdzięczny...