Post
autor: JoachimK » środa 09 mar 2016, 13:39
Nie pomogę co do presetu, natomiast faktycznie to jest jakaś plaga z tymi samplami. Ostatnio dostałem do zmiksowania ślady, dwie ścieżki to były sample fortepianu. Jedna prawie zupełnie znikała na mono i trzeba było kombinować, by w ogóle ślad był używalny.
Mało tego - nie dość, że w przeciwfazie, to bywa że same w sobie dźwięki nie są rozłożone wcale szeroko rozłożone w panoramie (nie "biegają" tak bogato po bazie stereo podczas grania, jak to jest w przypadku "żywego" instrumentu), za to są bardziej rozmyte...
Naprawdę nie rozumiem, dlaczego producenci sampli nie zadbają o inżyniera dźwięku, który prawidłowo ustawi mikrofony. Dotyczy nie tylko fortepianów, ale innych sampli. Od lat zastanawiają mnie ślady niektórych popularnych sampli overheadów i room bębnów. Jakaś zagadka. Obstawiam, że próbki nagrywa osoba, która bardziej ma do czynienia z produkcją oprogramowania, a nie z samym w sobie procesem prawidłowej rejestracji śladów.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!