Zgadzam się w całej rozciągłości
![](images/smilies/icon_wink.gif)
A skoro tak, to z całą odpowiedzialnością polecam program The Games Factory (rozwinięcie programu Klick&Play). Chociaż jego nazwa sugeruje, że jest to program do budowania gier (co jest jak najbardziej prawdą) to pozwala na tworzenie całkiem profesjonalnych programów edukacyjnych. Jako autor i konsultant wielu z nich, wiem o czym piszę. Kiedyś - całkiem niechcący - udało mi się nawet rozpętać małą burzę medialną na temat wyższości tego rodzaju programów nad ogólnie obecnie przyjętymi za standard w edukacyji dzieci. A chodziło o to, że po co bez sensu kopać (myszką) np. nieszczęsnego i siermiężnego żółwia (Logo Komeniusz) skoro od samego początku dzieciak mógłby być uczony jak radzić sobie z prostymi algorytmami (nie zdając sobie nawet sprawy, że chodzi o programowanie obiektowe) budując własny(!) i przydatny dla siebie program, bawiąc się przy tym przednie. Cała bitwa poszła nie tylko na argumenty, lecz także przykłady. I za każdym razem "ciału" pedagogicznemu oczy robiły się jak spodki, coraz większe, większe ... Mógłbym długo pisać.
Wracając do sprawy. Golabek, tylko skorzystanie z tego typu programu zagwarantuje Ci, że dotrzesz na czas do celu ze swym projektem. Ze swej strony (choć nie znam głównych założeń i zamierzeń), jestem przekonany, że w trzy miesiące - wliczając w to naukę samego programu - dasz radę go zrealizować.
Program The Games Factory 1.04 PL (free, polska wersja!) znajdziesz na płycie Twój Niezbędnik 04/2002 magazynu Komputer Świat Extra.
P.S. I jeszcze coś. Dając do ręki dzieciakowi "własnoręcznie spłodzony" program znacznie wzrasta (czasem mocno nadwątlony) autorytet ojcowski. Stwierdzone organoleptycznie
![](images/smilies/icon_wink.gif)
[addsig]