Jakie monitory do Surround?
Jakie monitory do Surround?
Witam.
krótko, szukam sprzętu, monitorów/głośników wzmacniacza z dobrze liniową charakterytyką. Np: np: żeby wpełnli delektować się moja ulubioną wtyczka Absynth i nie tylko. Pod kartę miamidi 5.1 na wyjscie S/PDIF.
Hm.......;-) a jak wam idzie w surroundzie :>. Czy to ciągle temat "tabu" ?.
Cena... narazie wole nie ryzykować, dlatego nie zapytam się.
krótko, szukam sprzętu, monitorów/głośników wzmacniacza z dobrze liniową charakterytyką. Np: np: żeby wpełnli delektować się moja ulubioną wtyczka Absynth i nie tylko. Pod kartę miamidi 5.1 na wyjscie S/PDIF.
Hm.......;-) a jak wam idzie w surroundzie :>. Czy to ciągle temat "tabu" ?.
Cena... narazie wole nie ryzykować, dlatego nie zapytam się.
Re: Jakie monitory do Surround?
Przez jedno łącze SP/dif można przesłać max 2 kanały PCM, więc potrzebne Ci będą 2 pary + 1 (5 głośników) Genelec 8130A ( przenoszą -3db od 55 Hz więc sub raczej możesz sobie odpuścić. Cena takiego rozwiązania to kilkanaście tys. ( 11+ ) ale nie powinieneś marudzić na jakość.
ps. łączyć oczywiście trzeba 3 łączami sp/dif
ps. łączyć oczywiście trzeba 3 łączami sp/dif
-
- Posty: 573
- Rejestracja: wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
Re: Jakie monitory do Surround?
elvira porywa sie na 5.1 - no prosze
od razu SPDIF sobie odpuść... 3xSPDIF ?? no to ciekawe... która karta posiada 3SPDIF out? bo jakoś nie natrafiłem na takową.
Ja od dłużeszego czasu pracuje na 5.1 - do tego używam VEGAS v5.0
ogólnie do pracy potrzebne CI:
1. aktywne monitory 5.1 (np M-Audio - zestaw chyba LX4 + upgrade do 5.1 - cena coś poniżej 2000pln)
2. inne monitory np ADAM (coś zestawik najtańszy wyjdzie z 10.000pln)
ja osobiście aż tak zasobny w gotówke nie jestem, mój tor odsłuchowy kosztował 3150pln
kupiłem Amplituner KODA AV505x (6x100W) - podpinam do niego kolumny serii 600 (C/F/S 600 + Sub SW952)
z karty wychodzę na DirectIN amplitunera - czyli 6x Jack(MONO)-Chinch(Mono)
jakość jest ok, pracuje analogowo, bo innaczej sie nie da.
o SPDIF możesz zapomnieć, ono posłuży Ci tylko do odsłuchu zakodowanego sygnału (już jako AC3) - a takowego nie bardzo sobie poedytujesz ;];]
ogólnie zabawa z 5.1 to nie takie proste, siedzę w tym jakieś 2 lata i dalej wiem tyle co nic... szczególnie przy masteringu tego dziadostwa. encodowanie to też nie prosta sprawa - masz tyle ustawień że głowa mała... bez przeszkolenia ciężko samemu dojść do rozwiązania problemów natury realizatorskiej :)
jestem ciągle daleko od tego co bym chciał (a encodery to cena dobrego softu do edycji, czasem 2x droższa sprawa)
bleeech
[addsig]
od razu SPDIF sobie odpuść... 3xSPDIF ?? no to ciekawe... która karta posiada 3SPDIF out? bo jakoś nie natrafiłem na takową.
Ja od dłużeszego czasu pracuje na 5.1 - do tego używam VEGAS v5.0
ogólnie do pracy potrzebne CI:
1. aktywne monitory 5.1 (np M-Audio - zestaw chyba LX4 + upgrade do 5.1 - cena coś poniżej 2000pln)
2. inne monitory np ADAM (coś zestawik najtańszy wyjdzie z 10.000pln)
ja osobiście aż tak zasobny w gotówke nie jestem, mój tor odsłuchowy kosztował 3150pln
kupiłem Amplituner KODA AV505x (6x100W) - podpinam do niego kolumny serii 600 (C/F/S 600 + Sub SW952)
z karty wychodzę na DirectIN amplitunera - czyli 6x Jack(MONO)-Chinch(Mono)
jakość jest ok, pracuje analogowo, bo innaczej sie nie da.
o SPDIF możesz zapomnieć, ono posłuży Ci tylko do odsłuchu zakodowanego sygnału (już jako AC3) - a takowego nie bardzo sobie poedytujesz ;];]
ogólnie zabawa z 5.1 to nie takie proste, siedzę w tym jakieś 2 lata i dalej wiem tyle co nic... szczególnie przy masteringu tego dziadostwa. encodowanie to też nie prosta sprawa - masz tyle ustawień że głowa mała... bez przeszkolenia ciężko samemu dojść do rozwiązania problemów natury realizatorskiej :)
jestem ciągle daleko od tego co bym chciał (a encodery to cena dobrego softu do edycji, czasem 2x droższa sprawa)
bleeech
[addsig]
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
Re: Jakie monitory do Surround?
No niestety, moja karta nie tylko 2 wyjscia analogowe (pomimo, ze spokojnie mozna ja ustawic(virtualnie) 6 analogowych wyjść, niestety fizycznie ma tylko 2, po co to ?.
Czyli pies pogrzebany ?. A mogłobyć tak ciekawie .
Ale widzę, ze surround to ciagle takie "pół tabu". Sam dopierpo zaczynam się tym interesować. Wydawało mi się, ze S/PDIF, na mojej mimidi spokojnie sobier poradzi......... z jakims zestawem monitorów 5.1, np: Studiophile LX4 5.1 Set. Oczywiscie tak, żeby w razie potrzeby zrobić materiał w stereo ale jak zajdzie potrzeba też w 5.1. Tylko, że te monitory to niestety analogi. A dekoder S/PDIF na analog to mówisz... cieżka sprawa ?.
Czyli pies pogrzebany ?. A mogłobyć tak ciekawie .
Ale widzę, ze surround to ciagle takie "pół tabu". Sam dopierpo zaczynam się tym interesować. Wydawało mi się, ze S/PDIF, na mojej mimidi spokojnie sobier poradzi......... z jakims zestawem monitorów 5.1, np: Studiophile LX4 5.1 Set. Oczywiscie tak, żeby w razie potrzeby zrobić materiał w stereo ale jak zajdzie potrzeba też w 5.1. Tylko, że te monitory to niestety analogi. A dekoder S/PDIF na analog to mówisz... cieżka sprawa ?.
-
- Posty: 573
- Rejestracja: wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
Re: Jakie monitory do Surround?
Chcesz sie zabierać za 5.1 - a widać, ze raczkujesz w pojęciach.
1. Pracujesz na niekodowanych plikach (czyli PCM WAV)
2. Aby odsłuchać 5.1 musisz mieć te 5+1 głosników (2przednie, 1centralny, 2tylne) oraz tor dla kanału LFE (Subwoofer'a)
3. Kanałem SPDIF (coaxial/optical) - prześlesz tylko sygnał zakodowany - czyli nie WAV - niekodowany sygnał przez SPDIF poleci tylko jako 2xmono (1xstereo)
4. Zabawa z 5.1 to nie takie hopsiup - trzeba softu, trzeba odsłuchu, trzeba encoderów DD lub/i DTS - oraz tak naprawdę profesjonalnego toru audio/video (bo kodowanie do DD/DTS to ostatni etap całego procesu)
5. Ustawienia głosników też są różne dla Movie/Audio etc. - dla movie zaleca się ustawianie nie w kwadracie tylko w kole.
6. masterng przed kodowaniem do DD/DTS to proces megażmudny - bez wiedzy sie nie obejdzie - często końcowe masteringi wykonuje się na salach kinowych (dla kina)
7. Warto sie zapoznać co to wogóle jest DD i DTS, czym sie charakteryzują itp itd. Jakie mają wady/zalety - kiedy używamy DD, kiedy DTS, jak wyglada proces późniejszej obróbki materiału (zapis na taśme / płytę etc)
ogólnie temat tabu? mysle że nie - po prostu dosyć skomplikowana sprawa - o ile stereo może zrobić prawie każdy o tyle w 5.1 sprawa sie nieco komplikuje... dochodzą kolejne ogniwa itp.
Podczas pracy nad 5.1 - (przed procesem kodowania) prcujesz na zwykłych WAV, wiec tor audio w 98% jest analogowy - na cyfrowym ja nie słyszałem by ktoś pracował - nie wiem czy to wogóle możliwe - jesli tak to chyba przy sprzętowych encoderach/decoderach.
Nie wiem, może sie wypowie jeszcze ktoś, kto w tym temacie wie wiecej ode mnie.
1. Pracujesz na niekodowanych plikach (czyli PCM WAV)
2. Aby odsłuchać 5.1 musisz mieć te 5+1 głosników (2przednie, 1centralny, 2tylne) oraz tor dla kanału LFE (Subwoofer'a)
3. Kanałem SPDIF (coaxial/optical) - prześlesz tylko sygnał zakodowany - czyli nie WAV - niekodowany sygnał przez SPDIF poleci tylko jako 2xmono (1xstereo)
4. Zabawa z 5.1 to nie takie hopsiup - trzeba softu, trzeba odsłuchu, trzeba encoderów DD lub/i DTS - oraz tak naprawdę profesjonalnego toru audio/video (bo kodowanie do DD/DTS to ostatni etap całego procesu)
5. Ustawienia głosników też są różne dla Movie/Audio etc. - dla movie zaleca się ustawianie nie w kwadracie tylko w kole.
6. masterng przed kodowaniem do DD/DTS to proces megażmudny - bez wiedzy sie nie obejdzie - często końcowe masteringi wykonuje się na salach kinowych (dla kina)
7. Warto sie zapoznać co to wogóle jest DD i DTS, czym sie charakteryzują itp itd. Jakie mają wady/zalety - kiedy używamy DD, kiedy DTS, jak wyglada proces późniejszej obróbki materiału (zapis na taśme / płytę etc)
ogólnie temat tabu? mysle że nie - po prostu dosyć skomplikowana sprawa - o ile stereo może zrobić prawie każdy o tyle w 5.1 sprawa sie nieco komplikuje... dochodzą kolejne ogniwa itp.
Podczas pracy nad 5.1 - (przed procesem kodowania) prcujesz na zwykłych WAV, wiec tor audio w 98% jest analogowy - na cyfrowym ja nie słyszałem by ktoś pracował - nie wiem czy to wogóle możliwe - jesli tak to chyba przy sprzętowych encoderach/decoderach.
Nie wiem, może sie wypowie jeszcze ktoś, kto w tym temacie wie wiecej ode mnie.
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
Re: Jakie monitory do Surround?
...Chcesz sie zabierać za 5.1 - a widać, ze raczkujesz w pojęciach.
1. Pracujesz na niekodowanych plikach (czyli PCM WAV)
2. Aby odsłuchać 5.1 musisz mieć te 5+1 głosników (2przednie, 1centralny, 2tylne) oraz tor dla kanału LFE (Subwoofer'a)
3. Kanałem SPDIF (coaxial/optical) - prześlesz tylko sygnał zakodowany - czyli nie WAV - niekodowany sygnał przez SPDIF poleci tylko jako 2xmono (1xstereo)
4. Zabawa z 5.1 to nie takie hopsiup - trzeba softu, trzeba odsłuchu, trzeba encoderów DD lub/i DTS - oraz tak naprawdę profesjonalnego toru audio/video (bo kodowanie do DD/DTS to ostatni etap całego procesu)
5. Ustawienia głosników też są różne dla Movie/Audio etc. - dla movie zaleca się ustawianie nie w kwadracie tylko w kole.
6. masterng przed kodowaniem do DD/DTS to proces megażmudny - bez wiedzy sie nie obejdzie - często końcowe masteringi wykonuje się na salach kinowych (dla kina)
7. Warto sie zapoznać co to wogóle jest DD i DTS, czym sie charakteryzują itp itd. Jakie mają wady/zalety - kiedy używamy DD, kiedy DTS, jak wyglada proces późniejszej obróbki materiału (zapis na taśme / płytę etc)
ogólnie temat tabu? mysle że nie - po prostu dosyć skomplikowana sprawa - o ile stereo może zrobić prawie każdy o tyle w 5.1 sprawa sie nieco komplikuje... dochodzą kolejne ogniwa itp.
Podczas pracy nad 5.1 - (przed procesem kodowania) prcujesz na zwykłych WAV, wiec tor audio w 98% jest analogowy - na cyfrowym ja nie słyszałem by ktoś pracował - nie wiem czy to wogóle możliwe - jesli tak to chyba przy sprzętowych encoderach/decoderach.
Nie wiem, może sie wypowie jeszcze ktoś, kto w tym temacie wie wiecej ode mnie.
...
**********************
Faktycznie, nie jestem biegły w tym temacie. Dlatego sorry.
W manualu od Miamidi jest napisane:
"The WDM drivers support transmitting surround sound-encoded data in either Windows Media
Audio or Dolby Digital formats via your hardware’s S/PDIF output."
Do tego w samej consoli w Digital, jest do wyboru:" 1. consumer format S/PDIF" i druga opcja " professional format AES/EBU". Tego drugiego nie rozumiem. Do czego jest ta 2 opcja. I z tego co widze encoded, mia dekoduje... ale moze mówie "masło maślane".
1. Pracujesz na niekodowanych plikach (czyli PCM WAV)
2. Aby odsłuchać 5.1 musisz mieć te 5+1 głosników (2przednie, 1centralny, 2tylne) oraz tor dla kanału LFE (Subwoofer'a)
3. Kanałem SPDIF (coaxial/optical) - prześlesz tylko sygnał zakodowany - czyli nie WAV - niekodowany sygnał przez SPDIF poleci tylko jako 2xmono (1xstereo)
4. Zabawa z 5.1 to nie takie hopsiup - trzeba softu, trzeba odsłuchu, trzeba encoderów DD lub/i DTS - oraz tak naprawdę profesjonalnego toru audio/video (bo kodowanie do DD/DTS to ostatni etap całego procesu)
5. Ustawienia głosników też są różne dla Movie/Audio etc. - dla movie zaleca się ustawianie nie w kwadracie tylko w kole.
6. masterng przed kodowaniem do DD/DTS to proces megażmudny - bez wiedzy sie nie obejdzie - często końcowe masteringi wykonuje się na salach kinowych (dla kina)
7. Warto sie zapoznać co to wogóle jest DD i DTS, czym sie charakteryzują itp itd. Jakie mają wady/zalety - kiedy używamy DD, kiedy DTS, jak wyglada proces późniejszej obróbki materiału (zapis na taśme / płytę etc)
ogólnie temat tabu? mysle że nie - po prostu dosyć skomplikowana sprawa - o ile stereo może zrobić prawie każdy o tyle w 5.1 sprawa sie nieco komplikuje... dochodzą kolejne ogniwa itp.
Podczas pracy nad 5.1 - (przed procesem kodowania) prcujesz na zwykłych WAV, wiec tor audio w 98% jest analogowy - na cyfrowym ja nie słyszałem by ktoś pracował - nie wiem czy to wogóle możliwe - jesli tak to chyba przy sprzętowych encoderach/decoderach.
Nie wiem, może sie wypowie jeszcze ktoś, kto w tym temacie wie wiecej ode mnie.
...
**********************
Faktycznie, nie jestem biegły w tym temacie. Dlatego sorry.
W manualu od Miamidi jest napisane:
"The WDM drivers support transmitting surround sound-encoded data in either Windows Media
Audio or Dolby Digital formats via your hardware’s S/PDIF output."
Do tego w samej consoli w Digital, jest do wyboru:" 1. consumer format S/PDIF" i druga opcja " professional format AES/EBU". Tego drugiego nie rozumiem. Do czego jest ta 2 opcja. I z tego co widze encoded, mia dekoduje... ale moze mówie "masło maślane".

Re: Jakie monitory do Surround?
nie dekoduje tylko koduje zeby puscic te 6 kanalow po spdif.....a aes/ebu to wersja profesjonalna zbalansowana formatu spdif(zlacza xlr zbalansowane o mocniejszym sygnale,impedancja 110 ohm - spdif 75ohm,o)
Re: Jakie monitory do Surround?
/karta/ ...nie dekoduje tylko koduje zeby puscic te 6 kanalow po spdif.....
**********************
Nie koduje tylko przepuszcza sygnal juz zakodowany...
-
- Posty: 573
- Rejestracja: wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
Re: Jakie monitory do Surround?
Nie koduje tylko przepuszcza sygnal juz zakodowany...
...
**********************
No i tak jest poprawnie...
swoją drogą chciałbym by moja karta była encoderem DD i DTS ;]
...
**********************
No i tak jest poprawnie...
swoją drogą chciałbym by moja karta była encoderem DD i DTS ;]
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
Re: Jakie monitory do Surround?
A coś takiego ? z tego co wnioslue ma wejse cyfrowe....a więc dekoduje sygnał?:
http://www.proacousticsusa.com/productdetail.php?pId=3380
Analog and digital I/O. Tylko te satelitki z nich nie może być dobrego dzwięku?.Najlepiej chyba, to włąsnie mieć dekoder i np: 4x Aliasis MK2
Jeszcze jedna propozycja, czy ktoś oglądał Tutorial do ABSYNTH. Koleś ma tam monitory 5 monitorów z taką dziwna białą bembraną. Gdzieś to kiedyś widziałem w sieci ale nie mogę sobie przypomnieć, jaka to nazwa.
http://www.proacousticsusa.com/productdetail.php?pId=3380
Analog and digital I/O. Tylko te satelitki z nich nie może być dobrego dzwięku?.Najlepiej chyba, to włąsnie mieć dekoder i np: 4x Aliasis MK2
Jeszcze jedna propozycja, czy ktoś oglądał Tutorial do ABSYNTH. Koleś ma tam monitory 5 monitorów z taką dziwna białą bembraną. Gdzieś to kiedyś widziałem w sieci ale nie mogę sobie przypomnieć, jaka to nazwa.