Dokładnie tak
Jak widzę też załapałeś bakcyla. A skoro tak, to może teraz małe zadanko?
Załóżmy, że zrobimy sobie edytorek który pozwoli nam w konkretnym
DRUM KIT (1-32) na przyporządkowanie do każdego padu odpowiedniego brzmienia, ustawienia go w panoramie oraz nadanie mu odpowiedniej głośności. Mało tego, pozwoli na okraszenie całości odpowiednim efektem.
Wcześniej jednak musimy wyłowić co i za co odpowiada oraz w jakim ciągu. Oczywiście mowa o danych zapisanych za pomocą Bulk Dump (najlepiej jako ALL). Jak już wspomniałem nie jest to proste, sam Sherlock H. nie dałby rady, bo tu bez kompa ani rusz
Nam jednak udało się wszystko w tym zakresie już wyczaić. I co dalej z tym fantem zrobić?
Podpowiadam: posłużymy się najnowszą funkcją
multicontrol. Ta, genialna w swej prostocie a przy tym niezastąpiona przy dłuuugich ciągach sysex'u funkcja pozwoli nam na kontrolę dowolnej zmiennej zawartej w danym ciągu nie burząc przy tym ustawień dla pozostałych zmiennych.
Przykład:
multicontrol {
sysex F0 41 10 00 76 12 01 00:1F 00 00 00:0E 00:1E 00:1E 00:1E 00:1E 00:1E 00:1E 00:1E 00:1E 00:1E 00:71 00:0F 02 04 00:71 00:0F 02 06 00:71 00:0F 02 0E 00:71 00:0F 03 00 00:71 00:0F 02 0D 00:71 00:0F 02 09 00:71 00:0F 03 01 00:71 00:0F 03 09 00:71 00:0F 03 03 00:71 00:0F 02 08 00:71 00:0F 01 0A 00:71 00:0F 03 07 00:71 00:0F 03 04 00:71 00:0F 03 05 rolandcrc70 F7
... - definicje obiektów i elementów
}
A teraz zmienne w kolejności ich występowania w tym ciągu:
DRUM KIT EDIT
AMBIENCE & TYPE
PANORAMA - Kick
PANORAMA - Snare Head/Rim
PANORAMA - Hi-Hat Bow/Edge
PANORAMA - Tom 1
PANORAMA - Tom 2
PANORAMA - Tom 3
PANORAMA - Crash 1 Bow/Edge
PANORAMA - Crash 2 Bow/Edge
PANORAMA - Ride Bow/Edge
INSTRUMENT - Kick
LEVEL - Kick
INSTRUMENT - Snare Head
LEVEL - Snare Head
INSTRUMENT - HI-Hat Bow
LEVEL - HI-Hat Bow
INSTRUMENT - Tom 1
LEVEL - Tom 1
INSTRUMENT - Tom 2
LEVEL - Tom 2
INSTRUMENT - Tom 3
LEVEL - Tom 3
INSTRUMENT - Crash 1 Bow
LEVEL - Crash 1 Bow
INSTRUMENT - Crash 2 Bow
LEVEL - Crash 2 Bow
INSTRUMENT - Ride Bow
LEVEL - Ride Bow
INSTRUMENT - Snare Rim
LEVEL - Snare Rim
INSTRUMENT - HI-Hat Edge
LEVEL - HI-Hat Edge
INSTRUMENT - Crash 1 Edge
LEVEL - Crash 1 Edge
INSTRUMENT - Crash 2 Edge
LEVEL - Crash 2 Edge
INSTRUMENT - Ride Edge
LEVEL - Ride Edge
To "na dziś" wszystko

. Cała reszta już w Twych rękach. Przy czym, jak wiesz, aby "dostać się" do parametru konkretnego pada należy w niego uderzyć. A to akurat mało zawodowe rozwiązanie. Wszak jeśli zestaw będzie stał za szybą reżyserki to będziesz potrzebował pomocnika do walenia po plackach. Znacznie praktyczniejszym sposobem będzie zaimplementowanie w programie (na naszej Stronie) owych padów tak, aby po kliknięciu na któregokolwiek program sam zrozumiał co ma edytować. A można to zrobić posługując się prostymi już komunikatami note on/off.
Przykład:
#[coś tam] button [x y] " Hi-Hat Bow "
ON ctrl 99 46 127
OFF ctrl 89 46 0
comment "Bow|(Head)"
Aby nie być gołosłownym to taki edytorek (jako Strona) mógłby wyglądać np. tak:
Działa znakomicie
[addsig]