Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
			
		
		
			- 
				
								Markus							
 
									
		- Posty: 280
 		- Rejestracja: piątek 17 maja 2002, 00:00
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Markus » środa 28 mar 2007, 23:41
			
			
			
			
			
Taka jest prawda, ale nie wiem czy mozna by nazwac, juz moze nie aranzacją, a dobrym miksem, cos co  ma -20 RMSu, **********************
Aha, czyli widocznie Gawłowski przyjmuje tylko słabe miksy ...
faq
 
  
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Markus							
 
									
		- Posty: 280
 		- Rejestracja: piątek 17 maja 2002, 00:00
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Markus » środa 28 mar 2007, 23:57
			
			
			
			
			Aa, np. David Foster pisząc aranż do Celine Dion popełnił błąd, bo we wstępie i 1 zwrotce jest tylko fortepian i kwintet pianissimo, co prawda w drugiej wchodzi sekcja ale w piano, to chociaż na zakończenie jest maksymalny power - sekcja, przesterowane gitary, big band, cała orkiestra symfoniczna i ogromny chór ...    to już niestety nie osiągnie -10 RMS. 
No cóż, musi się chłopak jeszcze podszkolić w aranżu ... 
  
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								rb338							
 
									
		- Posty: 83
 		- Rejestracja: czwartek 27 kwie 2006, 00:00
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: rb338 » czwartek 29 mar 2007, 08:13
			
			
			
			
			 to twoj numer nie jest optymalnie zmisowany. 
**********************
co rozumiesz przez "optymalnie zmiksowany"?
			
									
									Tworzę muzykę jak narazie tylko i wyłącznie na PCecie. Cubase 3 + VST instruments... Emu 0404
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			
								Zbynia							 
									
		- Posty: 7665
 		- Rejestracja: sobota 09 paź 2004, 00:00
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Zbynia » czwartek 29 mar 2007, 09:40
			
			
			
			
			odpowiednio dobierane pasma czestotliwosci dzwiekow by sie nie zapychaly a wypelnialy calosc....wtedy mozna cisnac.....
wciaz nie rozumiem po co - mozna wziasc glosniej jak sie slucha - no chyba ze komus zakres w discmanie sie skonczyl to stwierdzil ze bedzie prasowal na -8.......
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								grembo							
 
									
		- Posty: 2289
 		- Rejestracja: czwartek 16 mar 2006, 00:00
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: grembo » czwartek 29 mar 2007, 20:59
			
			
			
			
			... to twoj numer nie jest optymalnie zmisowany. 
**********************
co rozumiesz przez "optymalnie zmiksowany"?...
**********************
na poczatek zaloz filtr ponizej 50hz - wybramkuj stope - etc - to sa rzeczy ktorze wilele nie wnosza a cigna poziom w gore ;)
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								rb338							
 
									
		- Posty: 83
 		- Rejestracja: czwartek 27 kwie 2006, 00:00
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: rb338 » czwartek 29 mar 2007, 21:24
			
			
			
			
			na poczatek zaloz filtr ponizej 50hz - wybramkuj stope - etc - to sa rzeczy ktorze wilele nie wnosza a cigna poziom w gore ;)...
**********************
filtr zawsze robie... z bramką gorzej, nie znam się na niej kompletnie, ciężko też pojmuje kompresor, szukam książek na ten temat i nic  
  
			
									
									Tworzę muzykę jak narazie tylko i wyłącznie na PCecie. Cubase 3 + VST instruments... Emu 0404
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								LucasRose							
 
									
		- Posty: 51
 		- Rejestracja: niedziela 04 mar 2007, 00:00
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: LucasRose » czwartek 29 mar 2007, 22:38
			
			
			
			
			
filtr zawsze robie... z bramką gorzej, nie znam się na niej kompletnie, ciężko też pojmuje kompresor, szukam książek na ten temat i nic  

 ...
**********************
w miejskiej ksiegarni u mnie sa setki kg ksiazek dla masteringowcow :/ ale niestety to nie polska i wszystko jest w jezyku ang. jesli chcesz moge ci cos polecic. tylko ostrzegam trzeba bardzo dobrze znac techniczny angielski zeby to ogarnac. ja po przeczytaniu pieciu zdan odlozylem ksiazke na polke :/
cheers
 
			
									
									wiek 24 lata, wyzsze studia, w branzy od 5 lat ; moja pasja to muzyka i wszystko co z nia zwiazane ! programy : AbletonLive, Cubase.Sprzet : DualCore2, 4gb ram, 500 gb hdd, RME9632 ; Access Virus TI (comming soon)  ;-)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								grembo							
 
									
		- Posty: 2289
 		- Rejestracja: czwartek 16 mar 2006, 00:00
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: grembo » czwartek 29 mar 2007, 22:59
			
			
			
			
			to sa te elementy (przykładowe) złego aranzu - raczej miksu, o ktorych moze myslal jeden z przedmowcow. Zly aranz to zle miksujace sie insstrumenty - np. gitara, fortepian,ale i to fachowcy obrobic potrafia :) 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								DJOZD							
 
									
		- Posty: 2594
 		- Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: DJOZD » czwartek 29 mar 2007, 23:17
			
			
			
			
			... to twoj numer nie jest optymalnie zmisowany. 
**********************
co rozumiesz przez "optymalnie zmiksowany"?...
**********************
Rozumiem to że - optymalnie zmiksowany utwor to taki gdzie jakość miksu nie umniejsza wartosci estetycznej aranżacji. Jedno z drugim ma scisły związek, bo jesli chcesz osiągnać dobrze brzmiący kawałek musisz go dobrze zaaranżować (mam na mysli dobrze zagrac, dobrze dobrac brzmienia, dobrze skomponować) a potem całość dobrze zmiksować. Jesli tego nie zrobisz a kawałek będzie dość gęsty a jednocześnie wymagasz od niego mocy - żaden limiter nie da sobie z tym rady. Nie osiągniesz głosnosci i energi - bo takiej nie ma w nagraniu. Jesli cos ci przesteruje i sie kaszani musisz popracowac nad miksem, czasem nawet zmianach w aranżacji. 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								rb338							
 
									
		- Posty: 83
 		- Rejestracja: czwartek 27 kwie 2006, 00:00
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: rb338 » czwartek 29 mar 2007, 23:32
			
			
			
			
			
w miejskiej ksiegarni u mnie sa setki kg ksiazek dla masteringowcow :/ ale niestety to nie polska i wszystko jest w jezyku ang. jesli chcesz moge ci cos polecic. tylko ostrzegam trzeba bardzo dobrze znac techniczny angielski zeby to ogarnac. ja po przeczytaniu pieciu zdan odlozylem ksiazke na polke :/
cheers...
**********************
nie ma problemu, możesz podać, znam angielski  
  
			
									
									Tworzę muzykę jak narazie tylko i wyłącznie na PCecie. Cubase 3 + VST instruments... Emu 0404