Save as mp3
Save as mp3
Witam, mam pytanie odnośnie exportu mono Mp3 w Sound Forgu, a mianowicie nie ma możliwościi zwiększenia bitrate powyżej 128Kbps, w stereo jest możliwość exportu o znacznie większym próbkowaniu mp3. Czy jest to spowodowane tym że w sygnale mono nie usłyszymy poprawy dźwięku powyżej 128kbps?
Re: Save as mp3
...Witam, mam pytanie odnośnie exportu mono Mp3 w Sound Forgu, a mianowicie nie ma możliwościi zwiększenia bitrate powyżej 128Kbps, w stereo jest możliwość exportu o znacznie większym próbkowaniu mp3. Czy jest to spowodowane tym że w sygnale mono nie usłyszymy poprawy dźwięku powyżej 128kbps?
...
**********************
Zależy od kompresora. Ale zwróć uwagę że 128 kbs przy mono to tak jak 256 kbs przy stereo. Kompresowana jest tylko jedna ścieżka, nie dwie.
...
**********************
Zależy od kompresora. Ale zwróć uwagę że 128 kbs przy mono to tak jak 256 kbs przy stereo. Kompresowana jest tylko jedna ścieżka, nie dwie.
Re: Save as mp3
......Witam, mam pytanie odnośnie exportu mono Mp3 w Sound Forgu, a mianowicie nie ma możliwościi zwiększenia bitrate powyżej 128Kbps, w stereo jest możliwość exportu o znacznie większym próbkowaniu mp3. Czy jest to spowodowane tym że w sygnale mono nie usłyszymy poprawy dźwięku powyżej 128kbps?
...
**********************
Zależy od kompresora. Ale zwróć uwagę że 128 kbs przy mono to tak jak 256 kbs przy stereo. Kompresowana jest tylko jedna ścieżka, nie dwie. ...
**********************
dobra, czyli chłopaki z SF uznali że lepsza jakość mono mp3 nikomu do niczego się nie przyda:)
pozdrawiam!
...
**********************
Zależy od kompresora. Ale zwróć uwagę że 128 kbs przy mono to tak jak 256 kbs przy stereo. Kompresowana jest tylko jedna ścieżka, nie dwie. ...
**********************
dobra, czyli chłopaki z SF uznali że lepsza jakość mono mp3 nikomu do niczego się nie przyda:)
pozdrawiam!
Re: Save as mp3
dobra, czyli chłopaki z SF uznali że lepsza jakość mono mp3 nikomu do niczego się nie przyda:)
pozdrawiam!...
**********************
Jest bardzo wiele różnych sposobów kompresji w ramach formatu mp3. Porównując więc kilka różnych kompresorów przy podobnym bitrate możesz uzyskać słyszalnie różną jakość dzwięku. Bo bitrate to nei jedyny parametr wplywający na sposób kompresji, ale jednak kluczowy.
Z doświadczenia jednak wiem że przy slepych testach nawet zawodowcy na wyskiej klasy sprzecie, przy uzyciu dobrego kodecka (np. Lame) mają trudnosci z jednoznaczym wskazaniem która wersja jest mp3 nawet przy 192kbs stereo i czystym 16 bit WAV (z filtrem ustawionym na 22050 hz oczywiscie).
pozdrawiam!...
**********************
Jest bardzo wiele różnych sposobów kompresji w ramach formatu mp3. Porównując więc kilka różnych kompresorów przy podobnym bitrate możesz uzyskać słyszalnie różną jakość dzwięku. Bo bitrate to nei jedyny parametr wplywający na sposób kompresji, ale jednak kluczowy.
Z doświadczenia jednak wiem że przy slepych testach nawet zawodowcy na wyskiej klasy sprzecie, przy uzyciu dobrego kodecka (np. Lame) mają trudnosci z jednoznaczym wskazaniem która wersja jest mp3 nawet przy 192kbs stereo i czystym 16 bit WAV (z filtrem ustawionym na 22050 hz oczywiscie).
Re: Save as mp3
jakim filtrem djozd?
bo mp3 obcina od 16 w gore wszystko - lepiej lub gorzej
bo mp3 obcina od 16 w gore wszystko - lepiej lub gorzej
Re: Save as mp3
...jakim filtrem djozd?
bo mp3 obcina od 16 w gore wszystko - lepiej lub gorzej...
**********************
Słusznie, ale czasami się zdarzają rózne presety mające w ustawieniach nisko postawiony próg, nawet nizej niz 16khz. Można jednak załozyć że 16 khz to generalnie próg możliwości kompresji. Reszta powyzej zostaje w śladowych ilościach, nawet przy wysokim bitrate.
bo mp3 obcina od 16 w gore wszystko - lepiej lub gorzej...
**********************
Słusznie, ale czasami się zdarzają rózne presety mające w ustawieniach nisko postawiony próg, nawet nizej niz 16khz. Można jednak załozyć że 16 khz to generalnie próg możliwości kompresji. Reszta powyzej zostaje w śladowych ilościach, nawet przy wysokim bitrate.
Re: Save as mp3
......jakim filtrem djozd?
bo mp3 obcina od 16 w gore wszystko - lepiej lub gorzej...
**********************
Słusznie, ale czasami się zdarzają rózne presety mające w ustawieniach nisko postawiony próg, nawet nizej niz 16khz. Można jednak załozyć że 16 khz to generalnie próg możliwości kompresji. Reszta powyzej zostaje w śladowych ilościach, nawet przy wysokim bitrate. ...
**********************
no dobra, są tam też takie parametry jak Quality oraz VBR Quality, widocznie to właśnie one odpowiadają za progi
bo mp3 obcina od 16 w gore wszystko - lepiej lub gorzej...
**********************
Słusznie, ale czasami się zdarzają rózne presety mające w ustawieniach nisko postawiony próg, nawet nizej niz 16khz. Można jednak załozyć że 16 khz to generalnie próg możliwości kompresji. Reszta powyzej zostaje w śladowych ilościach, nawet przy wysokim bitrate. ...
**********************
no dobra, są tam też takie parametry jak Quality oraz VBR Quality, widocznie to właśnie one odpowiadają za progi
Re: Save as mp3
no dobra, są tam też takie parametry jak Quality oraz VBR Quality, widocznie to właśnie one odpowiadają za progi...
**********************
Nie. Quality to parametr sterujący tylko i wyłącznie przepływnością (bit rate), jego przeznaczeniem jest dać możliwość sterowania koderem dla osób, które nie rozumieją co to jest bit rate. Przy stałej przepływności (CBR) wartość quality jest bezpośrednio tłumaczona na konkretną wartość bit rate za pomocą prostej tabelki. Przy zmiennej przepływności (VBR) sprawa jest bardziej skomplikowana - ten parametr reguluje pracę algorytmu automatycznie dobierającego chwilowo zmienną przepływność w zależności od stopnia skomplikowania nagrania w danej chwili czasu.
DJOZD: Kompresja pliku stereo nie generuje 2 razy większego strumienia do pliku mono, bowiem w przypadku stereo koder unika dwukrotnego kodowania składowych, które są wspólne dla obu kanałów. W rezultacie strumień jest większy zaledwie o 12-20%
I jeszcze jedno: model psychoakustyczny MP3 zakłada z góry, że składowe powyżej 15kHz są niesłyszalne, dlatego kodek je wycina w pień. Zawsze. To oznacza, że nie można wygenerować pliku z zakodowanymi składowymi powyżej 15kHz - taki plik nie byłby zgodny ze standardem.
**********************
Nie. Quality to parametr sterujący tylko i wyłącznie przepływnością (bit rate), jego przeznaczeniem jest dać możliwość sterowania koderem dla osób, które nie rozumieją co to jest bit rate. Przy stałej przepływności (CBR) wartość quality jest bezpośrednio tłumaczona na konkretną wartość bit rate za pomocą prostej tabelki. Przy zmiennej przepływności (VBR) sprawa jest bardziej skomplikowana - ten parametr reguluje pracę algorytmu automatycznie dobierającego chwilowo zmienną przepływność w zależności od stopnia skomplikowania nagrania w danej chwili czasu.
DJOZD: Kompresja pliku stereo nie generuje 2 razy większego strumienia do pliku mono, bowiem w przypadku stereo koder unika dwukrotnego kodowania składowych, które są wspólne dla obu kanałów. W rezultacie strumień jest większy zaledwie o 12-20%
I jeszcze jedno: model psychoakustyczny MP3 zakłada z góry, że składowe powyżej 15kHz są niesłyszalne, dlatego kodek je wycina w pień. Zawsze. To oznacza, że nie można wygenerować pliku z zakodowanymi składowymi powyżej 15kHz - taki plik nie byłby zgodny ze standardem.
Re: Save as mp3
no dobra, są tam też takie parametry jak Quality oraz VBR Quality, widocznie to właśnie one odpowiadają za progi...
**********************
a jaka masz tam maksymalna bitrate w przypadku pliku stereo?
fan dobrego brzmienia ;)