Konwertery ADDA - główne zastosowania, łączenie w łańcuchu

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Centrala
Posty: 2
Rejestracja: wtorek 08 wrz 2009, 00:00

Konwertery ADDA - główne zastosowania, łączenie w łańcuchu

Post autor: Centrala » wtorek 08 wrz 2009, 12:41

Witam serdecznie,


Jako wieloletni DAWowiec jakoś ominęły mnie kwestie związane z konwersją sygnału ADDA. Dopiero teraz sposobię się, by dokupić kilka analogowych klocków. Analogi zamierzam wykorzystywać przy miksie zarówno na pojedynczych śladach, jak i na sumie.Na dobrą sprawę mógłbym wypuszczać sygnał liniowo z kilku outów, które mam w interfejsie (MOTU Traveler) i powracać nimi. W takim wypadku - jaka jest zasadnicza różnica pomiędzy takim łączeniem, a użyciem konwertera - strata na jakości? Czy może coś  jeszcze?


Ujmując prosto - jakie są podstawowe sytuacje studyjne, kiedy powinno się/należy korzystać z konwertera?


Ponadto - czy w moim przypadku, posiadając interfejs audio z wyjściem cyfrowym powinienem wypuszczać sygnał właśnie cyfrowo na konwerter, a dopiero z niego na instancje analogowe? Jakie jest najwłaściwsze rozwiązanie?


I jeszcze jedno: czy bardziej rozbudowane konwertery można tak pospinać, by np. dwie ścieżki z sesji włączyć w dwa oddzielne tory analogowe, zaś sumę w jeszcze kolejny tor - by potem za jednym zamachem zgrać całość?


Będę wdzięczny za wyjaśnienia.


Pozdrawiam!


Paweł
[addsig]

ciasteczkowypotwor35
Posty: 16
Rejestracja: wtorek 17 mar 2009, 00:00

Re: Konwertery ADDA - główne zastosowania, łączenie w łańcuchu

Post autor: ciasteczkowypotwor35 » wtorek 08 wrz 2009, 13:33

...
Witam serdecznie,
Jako wieloletni DAWowiec jakoś ominęły mnie kwestie związane z konwersją sygnału ADDA. Dopiero teraz sposobię się, by dokupić kilka analogowych klocków. Analogi zamierzam wykorzystywać przy miksie zarówno na pojedynczych śladach, jak i na sumie.Na dobrą sprawę mógłbym wypuszczać sygnał liniowo z kilku outów, które mam w interfejsie (MOTU Traveler) i powracać nimi. W takim wypadku - jaka jest zasadnicza różnica pomiędzy takim łączeniem, a użyciem konwertera - strata na jakości? Czy może coś  jeszcze?
Ujmując prosto - jakie są podstawowe sytuacje studyjne, kiedy powinno się/należy korzystać z konwertera?
Ponadto - czy w moim przypadku, posiadając interfejs audio z wyjściem cyfrowym powinienem wypuszczać sygnał właśnie cyfrowo na konwerter, a dopiero z niego na instancje analogowe? Jakie jest najwłaściwsze rozwiązanie?
I jeszcze jedno: czy bardziej rozbudowane konwertery można tak pospinać, by np. dwie ścieżki z sesji włączyć w dwa oddzielne tory analogowe, zaś sumę w jeszcze kolejny tor - by potem za jednym zamachem zgrać całość?
Będę wdzięczny za wyjaśnienia.
Pozdrawiam! Paweł ...
 


 


Najwłaściwsze jest takie aby w obwodzie mieć jak najmniej klocków, bo każdy robi dodatkowego laga. Ja proponuję rozwiązanie z wykorzystaniem MOTU jako  mostka AD-DA do analogowych preyferiów. Chyba że stać Cię ja MOTU 24IO jako osobna kartę, tylko do zabawek.


Awatar użytkownika
ZgibniewZiobor
Posty: 242
Rejestracja: sobota 07 mar 2009, 00:00

Re: Konwertery ADDA - główne zastosowania, łączenie w łańcuchu

Post autor: ZgibniewZiobor » wtorek 08 wrz 2009, 13:41

...
.Na dobrą sprawę mógłbym wypuszczać sygnał liniowo z kilku outów, które mam w interfejsie (MOTU Traveler) i powracać nimi 
 


Powracać INami:P


 


 W takim wypadku - jaka jest zasadnicza różnica pomiędzy takim łączeniem, a użyciem konwertera - strata na jakości? Czy może coś  jeszcze?
Ujmując prosto - jakie są podstawowe sytuacje studyjne, kiedy powinno się/należy korzystać z konwertera?


:D Interfacy maja wbydowane konwertery, tu już zależy jaki intereface.
Proponuję zacząć od zapełnienią O/I znajdujących się na Interface, a potem myśleć nad zewnetrznym przetwornikiem. Traveler z tego co wiem oferuje bardzo przyzwoitą jakość ADDA


Ponadto - czy w moim przypadku, posiadając interfejs audio z wyjściem cyfrowym powinienem wypuszczać sygnał właśnie cyfrowo na konwerter, a dopiero z niego na instancje analogowe? Jakie jest najwłaściwsze rozwiązanie?


Tylko cyfrowo I/O z zewnetrznym przetwornikiem inaczej to debilizm:D


I jeszcze jedno: czy bardziej rozbudowane konwertery można tak pospinać, by np. dwie ścieżki z sesji włączyć w dwa oddzielne tory analogowe, zaś sumę w jeszcze kolejny tor - by potem za jednym zamachem zgrać całość?
Będę wdzięczny za wyjaśnienia.



Dowolnie konfigurujesz


 




Centrala
Posty: 2
Rejestracja: wtorek 08 wrz 2009, 00:00

Re: Konwertery ADDA - główne zastosowania, łączenie w łańcuchu

Post autor: Centrala » wtorek 08 wrz 2009, 22:01

Dziękuję Panowie! (zakładam, że Rozmówcy płci męskiej - tylko proszę nie pytać "a dlaczegóż to?" ;) )


 


W mej głowie jest jaśniej w tym temacie. I o to chodziło! Skoro mnie tak ładnie odpowiedziano, to chyba i ja pomisjonarzę na tym forum w tematach, które ogarniam. Dobrem za dobro płać :D


 


Serdeczności!


Paweł


Davi
Posty: 442
Rejestracja: wtorek 05 kwie 2005, 00:00

Re: Konwertery ADDA - główne zastosowania, łączenie w łańcuchu

Post autor: Davi » wtorek 08 wrz 2009, 22:33

Jeśli miksujesz poważne żeczy i na poważnych klockach to dobry konwenter w miksowaniu i masteringu przy użyciu hardware to podstawa - wręcz obowiązek ! inaczej szumy i spora na parwdę spora utrata jakości. Za takie min ja uznaję np starego Lucida 8824 te lepsze ( nowsze ) konwentery niestety.... sporo już kosztują.


 


Pozdr.


ODPOWIEDZ