Alesis'y
Re: Alesis'y
...a mnie nauczono kiedyś jednego: Lepiej odkęcić wzmacniacz np. 100W na 1/4 niż 50 W na 3/4 mimo iż teoretycznie w jakimś momencie oddają tę samą moc. Bo nie chodzi o moc lecz o JAKOŚĆ a ta jest w obu przypadkach "ganz different" (jak mawiają starzy rosjanie ), oczywiście na korzyść tego wzmacniacza który pracuje "na luziku" 1/4.
Ale do pewnego stopnia! Koncowki duzej mocy zwykle maja wentylator i nie za bardzo nadaja sie do studia a przede wszystkim bardzo zle graja na malej mocy. Tak wiec z umiarem!...
**********************
Mam przy okazji pytanie. Podłączając kartę (-10) prosto do wzmacniacza, jak jest generalnie lepiej dla odsłuchu -
1. dać go na połowę mocy i sterować głośnością w mikserze karty
2. wysterować kartę na maxa i kręcić we wzmacniaczu?
W tej chwili używam miksera (control room), ale rozważam jego pominięcie.
I pierwsze i drugie wyjście ma swoje wady i zalety, ale chciałbym poznać wasze opinie.
Ale do pewnego stopnia! Koncowki duzej mocy zwykle maja wentylator i nie za bardzo nadaja sie do studia a przede wszystkim bardzo zle graja na malej mocy. Tak wiec z umiarem!...
**********************
Mam przy okazji pytanie. Podłączając kartę (-10) prosto do wzmacniacza, jak jest generalnie lepiej dla odsłuchu -
1. dać go na połowę mocy i sterować głośnością w mikserze karty
2. wysterować kartę na maxa i kręcić we wzmacniaczu?
W tej chwili używam miksera (control room), ale rozważam jego pominięcie.
I pierwsze i drugie wyjście ma swoje wady i zalety, ale chciałbym poznać wasze opinie.
Re: Alesis'y
Mam przy okazji pytanie. Podłączając kartę (-10) prosto do wzmacniacza, jak jest generalnie lepiej dla odsłuchu -
1. dać go na połowę mocy i sterować głośnością w mikserze karty
2. wysterować kartę na maxa i kręcić we wzmacniaczu?
W tej chwili używam miksera (control room), ale rozważam jego pominięcie.
I pierwsze i drugie wyjście ma swoje wady i zalety, ale chciałbym poznać wasze opinie.
Mikser karty najprawdopodobniej jest cyfrowy, wiec pierwsze rozwiazanie jest calkowicie bez sensu, szczegolnie podczas nagrywania sladow, gdy poziom wyjsciowy i tak daleki jest od 0dBFS. Tylko drugie rozwiazanie! Analogowa regulacja glosnosci nie jest tala zla
1. dać go na połowę mocy i sterować głośnością w mikserze karty
2. wysterować kartę na maxa i kręcić we wzmacniaczu?
W tej chwili używam miksera (control room), ale rozważam jego pominięcie.
I pierwsze i drugie wyjście ma swoje wady i zalety, ale chciałbym poznać wasze opinie.
Mikser karty najprawdopodobniej jest cyfrowy, wiec pierwsze rozwiazanie jest calkowicie bez sensu, szczegolnie podczas nagrywania sladow, gdy poziom wyjsciowy i tak daleki jest od 0dBFS. Tylko drugie rozwiazanie! Analogowa regulacja glosnosci nie jest tala zla

Re: Alesis'y
Analogowa regulacja glosnosci nie jest tala zla
...
**********************
W sumie jeżeli dasz na karcie połowę sygnału t odo wzmacniacza trafi więcej szumu a i jego szum będzie bardziej słyszalny do tego dolicz jeszcze zniekształcenia.
P.S. Kurde prawie 3 a ja dopiero zajarzyłem miernictwo
Za 8 godzin kolokwium.

**********************
W sumie jeżeli dasz na karcie połowę sygnału t odo wzmacniacza trafi więcej szumu a i jego szum będzie bardziej słyszalny do tego dolicz jeszcze zniekształcenia.
P.S. Kurde prawie 3 a ja dopiero zajarzyłem miernictwo


Nie ma co
Re: Alesis'y
... Analogowa regulacja glosnosci nie jest tala zla
...
**********************
Jest najlepsza. Tylko że łamię wtedy zasadę (może nie do końca słuszną), że końcówka mocy powinna być na 50% i nieruszana. W konfiguracji z mikserem analogowym jest to proste - sterujemy gałką CtrlRoom, czy tam Monitor. Jestem właśnie ciekawy na ile tą zasadę można naginać.
Tym bardziej, że nie każdy ma wzmacniacz na biurku , a np. w racku.
A mikser jakby nie było ma dodatkowy wpływ na brzmienie, zwłaszcza gdy jest bardzo budżetowy - lepiej omijać ewentualne przeszkody.
A jak to wygłąda w mikserach cyfrowych,np. YAMAHA 01V. Czy tam regulujemy głośność sygnału po stronie analogowej czy jeszcze po cyfrowej - mam na myśli wyjście CtrlRoom, czy słuchawkowe?

**********************
Jest najlepsza. Tylko że łamię wtedy zasadę (może nie do końca słuszną), że końcówka mocy powinna być na 50% i nieruszana. W konfiguracji z mikserem analogowym jest to proste - sterujemy gałką CtrlRoom, czy tam Monitor. Jestem właśnie ciekawy na ile tą zasadę można naginać.
Tym bardziej, że nie każdy ma wzmacniacz na biurku , a np. w racku.
A mikser jakby nie było ma dodatkowy wpływ na brzmienie, zwłaszcza gdy jest bardzo budżetowy - lepiej omijać ewentualne przeszkody.
A jak to wygłąda w mikserach cyfrowych,np. YAMAHA 01V. Czy tam regulujemy głośność sygnału po stronie analogowej czy jeszcze po cyfrowej - mam na myśli wyjście CtrlRoom, czy słuchawkowe?
Re: Alesis'y
łamię wtedy zasadę (może nie do końca słuszną), że końcówka mocy powinna być na 50% i nieruszana.
Nie znam tej zasadzy
Na wszelki wypadek moja koncowka nie ma zadnych galek
W konfiguracji z mikserem analogowym jest to proste - sterujemy gałką CtrlRoom, czy tam Monitor. Jestem właśnie ciekawy na ile tą zasadę można naginać.
Zwykly potencjometr w metalowej obudowie i juz.
A jak to wygłąda w mikserach cyfrowych,np. YAMAHA 01V. Czy tam regulujemy głośność sygnału po stronie analogowej czy jeszcze po cyfrowej - mam na myśli wyjście CtrlRoom, czy słuchawkowe?
Nie jestem pewien, ale raczej analogowo, jak bowiem zrealizowane byloby wejscie 2trk czy jak tam jest nazywane?
Nie znam tej zasadzy

Na wszelki wypadek moja koncowka nie ma zadnych galek

W konfiguracji z mikserem analogowym jest to proste - sterujemy gałką CtrlRoom, czy tam Monitor. Jestem właśnie ciekawy na ile tą zasadę można naginać.
Zwykly potencjometr w metalowej obudowie i juz.
A jak to wygłąda w mikserach cyfrowych,np. YAMAHA 01V. Czy tam regulujemy głośność sygnału po stronie analogowej czy jeszcze po cyfrowej - mam na myśli wyjście CtrlRoom, czy słuchawkowe?
Nie jestem pewien, ale raczej analogowo, jak bowiem zrealizowane byloby wejscie 2trk czy jak tam jest nazywane?
Re: Alesis'y
Wygląda na to że podłączanie karty do monitorów aktywnych nie jest dobrym pomysłem (czytałem tutaj niejednokrotnie o takiej konfiguracji), gdyż pozostaje tylko regulacja w mikserze karty. Nie wierzę, aby ktoś robił to potencjometrami w monitorach.

Re: Alesis'y
...Wygląda na to że podłączanie karty do monitorów aktywnych nie jest dobrym pomysłem (czytałem tutaj niejednokrotnie o takiej konfiguracji), gdyż pozostaje tylko regulacja w mikserze karty. Nie wierzę, aby ktoś robił to potencjometrami w monitorach.
...
**********************
Ze zdumieniem czytam, o zmaganiach w doborze wzmacniacza , problemach mocy tego wzmacniacza i regulacji i poziomach syganłu...
Osobiscie korzystam z nEar05, mają charakterystyke kaształtowaną właśnie pod znane od lat monitory :Event20/20 bas i jako monitory bliskiego odsłuch sprawdzają się znakomicie.
gdyż posiadaja 1*: wejścia na XLRach a więc symetryczne ( daje to dużą dynamikę) 2* zabezpieczenia przed zniszczeniem głosników, 3*regulację głośności max ( bo resztę reguluję na mixerze z karty) a co najważniesze maja uważam swietnie dobrane wzmacniacze.
Poprzednio korzystałem z NS10 i wiem że na kazdym wzmacniaczu brzmiały inaczej no miały zdecydowanie mniej basu i sztucznie podbity srodek.
Jak pusciłem kiedyś mój mix w zachodnim studio ( własnie miksowany na NS10 tamtejszy realizator powiedział ,że chyba miksowałem to do "radia ustawionego w babcinej kuchni".

**********************
Ze zdumieniem czytam, o zmaganiach w doborze wzmacniacza , problemach mocy tego wzmacniacza i regulacji i poziomach syganłu...
Osobiscie korzystam z nEar05, mają charakterystyke kaształtowaną właśnie pod znane od lat monitory :Event20/20 bas i jako monitory bliskiego odsłuch sprawdzają się znakomicie.
gdyż posiadaja 1*: wejścia na XLRach a więc symetryczne ( daje to dużą dynamikę) 2* zabezpieczenia przed zniszczeniem głosników, 3*regulację głośności max ( bo resztę reguluję na mixerze z karty) a co najważniesze maja uważam swietnie dobrane wzmacniacze.
Poprzednio korzystałem z NS10 i wiem że na kazdym wzmacniaczu brzmiały inaczej no miały zdecydowanie mniej basu i sztucznie podbity srodek.
Jak pusciłem kiedyś mój mix w zachodnim studio ( własnie miksowany na NS10 tamtejszy realizator powiedział ,że chyba miksowałem to do "radia ustawionego w babcinej kuchni".

Re: Alesis'y
3*regulację głośności max ( bo resztę reguluję na mixerze z karty) **********************
Do jakiej karty je podpiąłeś, i mw. na jakich poziomach w mikserze tej karty pracujesz? Czy są daleko od zera?
Do jakiej karty je podpiąłeś, i mw. na jakich poziomach w mikserze tej karty pracujesz? Czy są daleko od zera?
Re: Alesis'y
Jak pusciłem kiedyś mój mix w zachodnim studio ( własnie miksowany na NS10 tamtejszy realizator powiedział ,że chyba miksowałem to do "radia ustawionego w babcinej kuchni".
...
A innych utworow miksowanych na NS10 nie puszczaliscie? Jakis Michael Jackson, czy cos w tym stylu? Tez brzmialy jak miksowane na glosniku w kuchni? No bo w takim razie Bee Gees miksowane na Auratonach to chyba zupelna popelina, nie?

A innych utworow miksowanych na NS10 nie puszczaliscie? Jakis Michael Jackson, czy cos w tym stylu? Tez brzmialy jak miksowane na glosniku w kuchni? No bo w takim razie Bee Gees miksowane na Auratonach to chyba zupelna popelina, nie?
