słucham
Wzorce do porównania
- mr-hammond
 - Posty: 1416
 - Rejestracja: poniedziałek 08 gru 2003, 00:00
 
Re: Wzorce do porównania
a czy z naszych Polskich plyt jest cos dobrego ?:) 
słucham
 
			
									
									
						słucham
Re: Wzorce do porównania
...a czy z naszych Polskich plyt jest cos dobrego ?:) 
słucham
 
...
**********************
(rednacz nas za to wyrzuci z forum bo nie na temat ale...)
O.N.A. "Mrok" jest b.ardzo fajna, no i nowa Chylińska, tak to nie słyszałem, a "Czas ludzi cienia" Sweet Noise jeszcze. Jesteśmy 100lat za zachodem w produkcjach. Ludzie zaczynają się stawiać wytwórniom i sami robić i zaczyna być lepiej.
 
PS.
proponuję połączyć te tematy, jedni będą pisać o wzorcach a drudzy o produkcjach, albo jednym i drugim.
			
									
									słucham
...
**********************
(rednacz nas za to wyrzuci z forum bo nie na temat ale...)
O.N.A. "Mrok" jest b.ardzo fajna, no i nowa Chylińska, tak to nie słyszałem, a "Czas ludzi cienia" Sweet Noise jeszcze. Jesteśmy 100lat za zachodem w produkcjach. Ludzie zaczynają się stawiać wytwórniom i sami robić i zaczyna być lepiej.
PS.
proponuję połączyć te tematy, jedni będą pisać o wzorcach a drudzy o produkcjach, albo jednym i drugim.
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
						Re: Wzorce do porównania
...a czy z naszych Polskich plyt jest cos dobrego ?:) 
słucham
 
...
**********************
Niestety sluchajac niektorych znanych polskich realizacji mam wrazenie, ze material jest permanentnie psuty na etapie masteringu.
Czy ktos ma jakies typy z rejonu bardziej akustycznego, np jazz?
Dobrze zrealizowany kontrabas bez przesadnego przetwarzania jest bardzo trudny do poprawnego odtworzenia a jego chociazby zadowalajace brzmienie to juz powod do radosci z przyzwoitych niskich tonow i "punktualnosci" zestawu
 
Prawdziwy fortepian potrafi zamulic niejeden system, bardzo latwo na tym instrumencie wychwycic rownowage tonalna, czystosc srednicy itp. Np na kiepskich przetwornikach z najlepszego fortepianu potrafi sie zrobic "plastikowe" pianino bez.
Pozdrawiam,
MW
			
									
									
						słucham
...
**********************
Niestety sluchajac niektorych znanych polskich realizacji mam wrazenie, ze material jest permanentnie psuty na etapie masteringu.
Czy ktos ma jakies typy z rejonu bardziej akustycznego, np jazz?
Dobrze zrealizowany kontrabas bez przesadnego przetwarzania jest bardzo trudny do poprawnego odtworzenia a jego chociazby zadowalajace brzmienie to juz powod do radosci z przyzwoitych niskich tonow i "punktualnosci" zestawu
Prawdziwy fortepian potrafi zamulic niejeden system, bardzo latwo na tym instrumencie wychwycic rownowage tonalna, czystosc srednicy itp. Np na kiepskich przetwornikach z najlepszego fortepianu potrafi sie zrobic "plastikowe" pianino bez.
Pozdrawiam,
MW
Re: Wzorce do porównania
Z całwgo zbioru płyt  które posiadam  wybrałem kilka które  nigdy mnie nie zawiodły , w sytacji kiedy udawałem się na test/odsłuch . Jedna z nich to  ostatnia studyjna płyta  Talk Talk "Laughing stock"   Płyta zaskakująca pod wieloma względami  zarówno muzycznie jak i realizacyjnie  . Kiedy pierwszy raz jej słuchałem , to krzywiłem sie  niemal na  całą jej zawartość   Wydawało mi się że brzmi ona koszmarnie a prawda była taka, że to mój domowy sprzęt dawał ciała  . Ta płyta to akustyczno-psychodeliczy odlot muzyczny,takie akustyczne free  na dodatek bez żadnej  syntetcznej  chemii  .... i jeśli  ta produkcja brzmi "dobrze " to mam powody sądzić że mam do czynienie z naprawdę  ciekawymi odsłuchami. Moim skromnym zdaniem wcale nie musi to być płyta  która  została zrealizowana w jakiś  "haj-tech " sposób , raczej    powinna to być płyta/płyty które  macie osłuchane do bólu . I jeszcze jedno - to co macie na cd  po  masteringu  a surowy matreiał studyjny  to dwie , oddzielne pary kaloszy    .ryba 
 
			
									
									
						Re: Wzorce do porównania
- po rock- utwory z plyty ToTo "Mindfields" - jesli chodzi o przejzystosc oraz podzial pasmowy czy samo koncowe "dokopanie" material na etapie masteringu.. tam sie w ogole nie czuje zadnej kompresji.. po prostu plyta glosno gra i juz.. 
- wszelkie produkcje trevora horna oraz trevora rabina - kunszt totalny.. np seal-wszystkie plyty, yes - 90125, frankie goes to hollywood..itd
- wspolczesny metal - najnowsza plyta alice cooper'a - bardzo mi pomogla przy niedawnym realizowaniu materialu spod znaku brzytwy ;)
- jazz akustyczny - np norah jones - to dobre produkcje moim zdaniem
- pop - polecam produkcje firmy mike&the mechanics - bardzo dobrze brzmia w radiu :) i PRINCE - to jest alchemia mixu i masteringu - np Diamonds and Pearls :)
Jakbym sie tak zastanowil to wzorcow to od cholery bym znalazl..zawsze szukam czegos nowego..
Mam jeszcze uwage - ostatnio dosc duzo podczas sesji sluchalem produkcji spod znaku "new metal" - moim zdaniem wiekszosc to masteringowo straszne KUPY! Przekompresowane i w ogole okropne.. Ja nie wiem na czym sie tu wzorowac :) Ale sa wyjatki - niezle brzmi np POD czy Limp Bizkit.. W kazdym razie ja nie korzystam z takich wzorcow przy kreceniu metalu - sa lepsze rzeczy
[addsig]
			
									
									- wszelkie produkcje trevora horna oraz trevora rabina - kunszt totalny.. np seal-wszystkie plyty, yes - 90125, frankie goes to hollywood..itd
- wspolczesny metal - najnowsza plyta alice cooper'a - bardzo mi pomogla przy niedawnym realizowaniu materialu spod znaku brzytwy ;)
- jazz akustyczny - np norah jones - to dobre produkcje moim zdaniem
- pop - polecam produkcje firmy mike&the mechanics - bardzo dobrze brzmia w radiu :) i PRINCE - to jest alchemia mixu i masteringu - np Diamonds and Pearls :)
Jakbym sie tak zastanowil to wzorcow to od cholery bym znalazl..zawsze szukam czegos nowego..
Mam jeszcze uwage - ostatnio dosc duzo podczas sesji sluchalem produkcji spod znaku "new metal" - moim zdaniem wiekszosc to masteringowo straszne KUPY! Przekompresowane i w ogole okropne.. Ja nie wiem na czym sie tu wzorowac :) Ale sa wyjatki - niezle brzmi np POD czy Limp Bizkit.. W kazdym razie ja nie korzystam z takich wzorcow przy kreceniu metalu - sa lepsze rzeczy
[addsig]
pozdrawiam.
						Re: Wzorce do porównania
'Sultans of Swing' - Dire Straits: świetna dynamika i perkusja,
'Super Bass' - Ray Brown + John Clayton, Christian McBride: oto jak nagrywa się kontrabasowe trio,
'It's My Life' - No Doubt: nieźle wysmażony, wysokoenergetyczny a i tak czytelny.
			
									
									'Super Bass' - Ray Brown + John Clayton, Christian McBride: oto jak nagrywa się kontrabasowe trio,
'It's My Life' - No Doubt: nieźle wysmażony, wysokoenergetyczny a i tak czytelny.
ESI Juli@ + KRK RP8 gen2
						Re: Wzorce do porównania
Czy ktos ma jakies typy z rejonu bardziej akustycznego, np jazz? 
==============
Ja mam taki typ (dość stereotypowy): Metheny-Haden "Beyond the Missouri Sky" - to dla mnie wzór naturalnego kontrabasu, który brzmi tak jak powinien, tzn (w/g mnie) RÓŻNIE. W wielu nagraniach kontrabasu (np. G.Michael i wersja jego wersja Roxanne każdy dźwięk kontrabasu jest tak samo ciężki <ładny...ale ciężki>, jednakowo dynamiczny, jednakowo mięsisty...super wypełnia ten aranż w dolnym paśmie...ale jest nienaturalny),natomiast w Missouri Sky jest tak jak w naturze, są dźwieki głuche, są suche, są i "mięsne"...ja odbieram to właśnie tak jak gra kontrabasista na żywo i nikt mu nie poprawia niezbyt mocno szarpnietej czy stłumionej struny...
			
									
									==============
Ja mam taki typ (dość stereotypowy): Metheny-Haden "Beyond the Missouri Sky" - to dla mnie wzór naturalnego kontrabasu, który brzmi tak jak powinien, tzn (w/g mnie) RÓŻNIE. W wielu nagraniach kontrabasu (np. G.Michael i wersja jego wersja Roxanne każdy dźwięk kontrabasu jest tak samo ciężki <ładny...ale ciężki>, jednakowo dynamiczny, jednakowo mięsisty...super wypełnia ten aranż w dolnym paśmie...ale jest nienaturalny),natomiast w Missouri Sky jest tak jak w naturze, są dźwieki głuche, są suche, są i "mięsne"...ja odbieram to właśnie tak jak gra kontrabasista na żywo i nikt mu nie poprawia niezbyt mocno szarpnietej czy stłumionej struny...
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...
						Re: Wzorce do porównania
Właśnie, jeżeli chodzi o kontrabas, to jak napisałem wcześniej,
Patritia Barber "Companion". Drugi kawałek zaczyna się solo na tym instrumencie, cudo. Słychać każde muśnięcie powietrza przez struny, każdu niuans. Zresztą tak jet na całej płycie. Gra tam jeszcze: fortepian, gitara(elektryczna), hammond i cudna perkusja i instrumenty perkusyjne.
Na koniec grają cover "Black Magic Woman", lepszej wersji nie słyszałem!
			
									
									Patritia Barber "Companion". Drugi kawałek zaczyna się solo na tym instrumencie, cudo. Słychać każde muśnięcie powietrza przez struny, każdu niuans. Zresztą tak jet na całej płycie. Gra tam jeszcze: fortepian, gitara(elektryczna), hammond i cudna perkusja i instrumenty perkusyjne.
Na koniec grają cover "Black Magic Woman", lepszej wersji nie słyszałem!
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
						Re: Wzorce do porównania
O, przepraszam za błąd, pisze się Patricia a nie Patritia jak wcześniej napisałem.  
 
			
									
									SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
						- mr-hammond
 - Posty: 1416
 - Rejestracja: poniedziałek 08 gru 2003, 00:00
 
Re: Wzorce do porównania
Mysle że ostatnie płyty A.M.Jopek są na poziomie (jak na warunki w jakich nagrywali 
 ) , polecam obejżeć dvd z płyty "farat" tam jest wszystko pokazane :) heh 
Pozdrawiam
PAWEŁ
			
									
									
						Pozdrawiam
PAWEŁ