Behringer MDX 2600... aż się zdziwiłam
Re: Behringer MDX 2600... aż się zdziwiłam
ad.1 Niestety na -6dB sie sparzylem (facet sie troche przysunal blizej mikrofonu co dodalo dobre 4dB)
...
**********************
no widzisz gdybyś korzystał z kompresora pewnie byłbyś się nie sparzył :)
Pozdrawiam Ula :)
Re: Behringer MDX 2600... aż się zdziwiłam
Ja również podzielam zdanie fanów nagrywania sygnału 'dziewiczego'... Wystarczy chwila czasu więcej nad ustawieniem gainu i sprawa załatwiona. Niepoddany obróbce sygnał daje w każdym przypadku więcej możliwości jego późniejszej obróbki- a jeżeli komuś coś się przesterowuje przy nagraniach typu 'wokal w kabinie'- no cóż- ma małą wyobraźnię ;) Co do wypowiedzi Szkudlika- cenię je za fachowość i rzetelność... wypowiedzi 'Blastera'- szkoda gadać... ale to już kiedyś zauważył MB...
Pozdrawiam
Cyprio!
P.S. Każdy ma swoją 'wizję'. Jedni lubię 'nasycenie' brzmienia, inni (tak jak ja) odczuwają katusze wyobrażając sobie, jakie męki przechodzi sygnał poddany podczas nagraniu ustawionym w sposób przypadkowy kompresorom, limiterom i (nie daj boże ;)) reverbom...
Pozdrawiam
Cyprio!
P.S. Każdy ma swoją 'wizję'. Jedni lubię 'nasycenie' brzmienia, inni (tak jak ja) odczuwają katusze wyobrażając sobie, jakie męki przechodzi sygnał poddany podczas nagraniu ustawionym w sposób przypadkowy kompresorom, limiterom i (nie daj boże ;)) reverbom...
Re: Behringer MDX 2600... aż się zdziwiłam
no widzisz gdybyś korzystał z kompresora pewnie byłbyś się nie sparzył :) ...
**********************
Kompresor/limiter wprowadza zniekształcenia do sygnału czyz nie, więc logiczym chyba jest, ze powinno sie tak ustawić poziom wejściowy zybe nawet ten wasz nieszczęsny limiter nie musiła nic obcinac, przeceiz nawet jak jest ten limiter to skoro on zaczyna działąc tzn ze sygnał jest przesterowany, czy to tak cięzko zrozumiec jak ktos chce sobie "ułatwiac zycie" limiterem to prosze bardzo tlyko nie sprzeawajcie takiego kitu innym. Moze dawniej uzywanie limitera było konieczne ale teraz sa inne czasy mamy 24 bity karty maja duzy zapas dynamiki, a posiedziec minute i ustawić gain to nie problem co innego kiedy nagryway live wtedy limiter na wokalu jak najbardziej ale w studiu
Prościej sie już nie da i tak ktoś znou napsze trzeba uzyc limitera ale niech tam
**********************
Kompresor/limiter wprowadza zniekształcenia do sygnału czyz nie, więc logiczym chyba jest, ze powinno sie tak ustawić poziom wejściowy zybe nawet ten wasz nieszczęsny limiter nie musiła nic obcinac, przeceiz nawet jak jest ten limiter to skoro on zaczyna działąc tzn ze sygnał jest przesterowany, czy to tak cięzko zrozumiec jak ktos chce sobie "ułatwiac zycie" limiterem to prosze bardzo tlyko nie sprzeawajcie takiego kitu innym. Moze dawniej uzywanie limitera było konieczne ale teraz sa inne czasy mamy 24 bity karty maja duzy zapas dynamiki, a posiedziec minute i ustawić gain to nie problem co innego kiedy nagryway live wtedy limiter na wokalu jak najbardziej ale w studiu
Prościej sie już nie da i tak ktoś znou napsze trzeba uzyc limitera ale niech tam
Mam 18 lat, jestem klawiszowcem, interesuje się szeroko pojętym dźwiękiem i wszystkim co z nim związane.
Re: Behringer MDX 2600... aż się zdziwiłam
...Nie zgadzam sie z toba Bo to Amatorska Teoria ! ..... wiesz jak kupisz sobie zewnetrzny kompresor i nauczysz sie z nigo korzystac to sam zobaczysz jaka jest roznica . A tak , to twoja wypowiedz to jak by pisac patykiem po wodzie.
Z pewnoscia twoje nagrania beda Lepsze niz konkurecji...... w ogole jestes bez-konkurecyjny juz teraz
...
**********************
Z której strony ta teoria jest amatorska, amatorskie to jest twoje podejście, liznąłeś troche wiedzy i myslisz ze wszytko wiesz, mało tego myslisz, ze wszytkie twoje sposoby sa najlapsze, uzywaj sobie limitera kompresora i jeszce pogłosu przy nagraniu i nagrywaj to, nikt Ci nie broni, i szacunku troche bo szkudlik jest jednym z niewielu ludzi na tym forum który psize konkrety, zamiast snuć wyssane z palaca teorie, i weź sobie login zmień np. na blaste,r bo master to nie pasuje do tego co piszesz
...
**********************
Jestem za odpowiedzia mojego kolegi !!!!
Pare podpowiedzi SZKUDLIKA i wiem ze to sa konkrety bo on chce pomóc innym a nie plesc bzdur.Pozdrawiam Szkudlika!!!!!!!
Z pewnoscia twoje nagrania beda Lepsze niz konkurecji...... w ogole jestes bez-konkurecyjny juz teraz

**********************
Z której strony ta teoria jest amatorska, amatorskie to jest twoje podejście, liznąłeś troche wiedzy i myslisz ze wszytko wiesz, mało tego myslisz, ze wszytkie twoje sposoby sa najlapsze, uzywaj sobie limitera kompresora i jeszce pogłosu przy nagraniu i nagrywaj to, nikt Ci nie broni, i szacunku troche bo szkudlik jest jednym z niewielu ludzi na tym forum który psize konkrety, zamiast snuć wyssane z palaca teorie, i weź sobie login zmień np. na blaste,r bo master to nie pasuje do tego co piszesz

**********************
Jestem za odpowiedzia mojego kolegi !!!!
Pare podpowiedzi SZKUDLIKA i wiem ze to sa konkrety bo on chce pomóc innym a nie plesc bzdur.Pozdrawiam Szkudlika!!!!!!!
Jestem muzykiem z zawodu. Muzyka kręci się cały czas do okoła mnie i ostatnio fascynuje mnie nagrywanie muzy w swoim małym studiu domowym.
Re: Behringer MDX 2600... aż się zdziwiłam
Kompresor/limiter wprowadza zniekształcenia do sygnału czyz nie, więc logiczym chyba jest, ze powinno sie tak ustawić poziom wejściowy zybe nawet ten wasz nieszczęsny limiter nie musiła nic obcinac, przeceiz nawet jak jest ten limiter to skoro on zaczyna działąc tzn ze sygnał jest przesterowany, czy to tak cięzko zrozumiec jak ktos chce sobie "ułatwiac zycie" limiterem to prosze bardzo tlyko nie sprzeawajcie takiego kitu innym. Moze dawniej uzywanie limitera było konieczne ale teraz sa inne czasy mamy 24 bity karty maja duzy zapas dynamiki, a posiedziec minute i ustawić gain to nie problem co innego kiedy nagryway live wtedy limiter na wokalu jak najbardziej ale w studiu
Prościej sie już nie da i tak ktoś znou napsze trzeba uzyc limitera ale niech tam...
**********************
Rety jak się napuszyłeś, ochłoń trochę :) bo Ci cos pęknie i wtedy dopiero będą straty , Nikt nie sprzedaje żadnego kitu to nie sklep z szybami
, czy widzisz ze ktoś pisze o limiterze ?, przeczytaj najpierw dobrze a potem się wypowiadaj:) A w ogóle jak zerkniesz na temat tej dyskusji to mowa jest o konkretnym kompresorze a nie o kompresowaniu . Jak nie chcesz makaronix to nie kompresuj , co mnie to obchodzi , czy też kogoś w okolicy ?
Prościej sie już nie da i tak ktoś znou napsze trzeba uzyc limitera ale niech tam...
**********************
Rety jak się napuszyłeś, ochłoń trochę :) bo Ci cos pęknie i wtedy dopiero będą straty , Nikt nie sprzedaje żadnego kitu to nie sklep z szybami

Pozdrawiam Ula :)
-
- Posty: 243
- Rejestracja: czwartek 21 paź 2004, 00:00
Re: Behringer MDX 2600... aż się zdziwiłam
Akurat tak się złożyło ze TC jest tak wpięty ze nie bardzo mogłam go wyciągnąć, ale mowie ze od niedawna mam Behringera MDX 2600 i ze bez problemu może przyjechać i go brać ...
**********************
Ja przypominam Państwu, że to nie czas na kłótnie o kompresji, limitowaniu czy też innych zabiegach na dźwiękach...Ula stwierdziła fakt, że ktoś docenił Behringera. Na codzień plugawionego i niedocenianego. A tu zaraz wielkie aj waj i kłótnia...eeeech ten tostesteron
P.S. Jestem za metodą nagrywania "dziewiczego". Na resztę przychodzi czas później jeżeli trzeba. Pozdrawiam
**********************
Ja przypominam Państwu, że to nie czas na kłótnie o kompresji, limitowaniu czy też innych zabiegach na dźwiękach...Ula stwierdziła fakt, że ktoś docenił Behringera. Na codzień plugawionego i niedocenianego. A tu zaraz wielkie aj waj i kłótnia...eeeech ten tostesteron

P.S. Jestem za metodą nagrywania "dziewiczego". Na resztę przychodzi czas później jeżeli trzeba. Pozdrawiam

Re: Behringer MDX 2600... aż się zdziwiłam
Szkudlik pisze:
"Niestety na -6dB sie sparzylem (facet sie troche przysunal blizej mikrofonu co dodalo dobre 4dB) "
Ula pisze:
"no widzisz gdybyś korzystał z kompresora pewnie byłbyś się nie sparzył :)"
wnioskuje ze chodziło Ci o ustawieni kompresora jako limitera bo jak inaczej ustawić kompresor zeby "uchronił" sygnał przed przesterowaniem
Nie wiem czy wiesz, ale limiter to tez kompresor tylko odpowiedznio ustawiony
Sama piszesz szkudlikowi ze jakby miał kompresor to by sie nie zraził którego kompresora to dotyczy, bo nie bardzo widze,ten watek juz dawno zszedł na inny temat - ten o którym piszemy proponuje poczytac
Zacznij pisać konkrety, bardzo fajnie ze znasz sie na branzy budowlanej, ale to na inne forum
Ja sie nie napuszyłem, ja sie dobrze bawie , bo u mnie na wiosce nie mam z kim polemizowac na takie tematy
"Niestety na -6dB sie sparzylem (facet sie troche przysunal blizej mikrofonu co dodalo dobre 4dB) "
Ula pisze:
"no widzisz gdybyś korzystał z kompresora pewnie byłbyś się nie sparzył :)"
wnioskuje ze chodziło Ci o ustawieni kompresora jako limitera bo jak inaczej ustawić kompresor zeby "uchronił" sygnał przed przesterowaniem
Nie wiem czy wiesz, ale limiter to tez kompresor tylko odpowiedznio ustawiony
Sama piszesz szkudlikowi ze jakby miał kompresor to by sie nie zraził którego kompresora to dotyczy, bo nie bardzo widze,ten watek juz dawno zszedł na inny temat - ten o którym piszemy proponuje poczytac
Zacznij pisać konkrety, bardzo fajnie ze znasz sie na branzy budowlanej, ale to na inne forum
Ja sie nie napuszyłem, ja sie dobrze bawie , bo u mnie na wiosce nie mam z kim polemizowac na takie tematy

Mam 18 lat, jestem klawiszowcem, interesuje się szeroko pojętym dźwiękiem i wszystkim co z nim związane.
Re: Behringer MDX 2600... aż się zdziwiłam
...Szkudlik pisze:
"Niestety na -6dB sie sparzylem (facet sie troche przysunal blizej mikrofonu co dodalo dobre 4dB) "
Ula pisze:
"no widzisz gdybyś korzystał z kompresora pewnie byłbyś się nie sparzył :)"
wnioskuje ze chodziło Ci o ustawieni kompresora jako limitera bo jak inaczej ustawić kompresor zeby "uchronił" sygnał przed przesterowaniem
Nie wiem czy wiesz, ale limiter to tez kompresor tylko odpowiedznio ustawiony
Sama piszesz szkudlikowi ze jakby miał kompresor to by sie nie zraził którego kompresora to dotyczy, bo nie bardzo widze,ten watek juz dawno zszedł na inny temat - ten o którym piszemy proponuje poczytac
Zacznij pisać konkrety, bardzo fajnie ze znasz sie na branzy budowlanej, ale to na inne forum
Ja sie nie napuszyłem, ja sie dobrze bawie , bo u mnie na wiosce nie mam z kim polemizowac na takie tematy
...
**********************
Nie chce mi się już bo jest późno ale ustosunkuje się do tej wypowiedzi ...
jeśli się dobrze wczytasz , to napisane jest ...
(facet sie troche przysunal blizej mikrofonu co dodalo dobre 4dB)
wiesz jaka jest różnica miedzy dodać 4dB , a przesterować o 4dB ? bo odnoszę wrażenie ze albo niedokładnie czytasz albo nie masz pojęcia o czym piszesz . Jeśli do -6 dB dodasz 4 to nadal masz -2 dB , czy do sygnału -2dB potrzebny jest limiter ? chyba nie . natomiast nagła zmiana głośności o 4 dB a co z tym się wiąże i dynamiki można zredukować kompresorem . Co się tyczy limitera :) próbujesz zabłysnąć wiedza z ustawień kompresora ? bo nie bardzo rozumem
reszty twojej wypowiedzi nie będę komentowała .
"Niestety na -6dB sie sparzylem (facet sie troche przysunal blizej mikrofonu co dodalo dobre 4dB) "
Ula pisze:
"no widzisz gdybyś korzystał z kompresora pewnie byłbyś się nie sparzył :)"
wnioskuje ze chodziło Ci o ustawieni kompresora jako limitera bo jak inaczej ustawić kompresor zeby "uchronił" sygnał przed przesterowaniem
Nie wiem czy wiesz, ale limiter to tez kompresor tylko odpowiedznio ustawiony
Sama piszesz szkudlikowi ze jakby miał kompresor to by sie nie zraził którego kompresora to dotyczy, bo nie bardzo widze,ten watek juz dawno zszedł na inny temat - ten o którym piszemy proponuje poczytac
Zacznij pisać konkrety, bardzo fajnie ze znasz sie na branzy budowlanej, ale to na inne forum
Ja sie nie napuszyłem, ja sie dobrze bawie , bo u mnie na wiosce nie mam z kim polemizowac na takie tematy

**********************
Nie chce mi się już bo jest późno ale ustosunkuje się do tej wypowiedzi ...
jeśli się dobrze wczytasz , to napisane jest ...
(facet sie troche przysunal blizej mikrofonu co dodalo dobre 4dB)
wiesz jaka jest różnica miedzy dodać 4dB , a przesterować o 4dB ? bo odnoszę wrażenie ze albo niedokładnie czytasz albo nie masz pojęcia o czym piszesz . Jeśli do -6 dB dodasz 4 to nadal masz -2 dB , czy do sygnału -2dB potrzebny jest limiter ? chyba nie . natomiast nagła zmiana głośności o 4 dB a co z tym się wiąże i dynamiki można zredukować kompresorem . Co się tyczy limitera :) próbujesz zabłysnąć wiedza z ustawień kompresora ? bo nie bardzo rozumem

Pozdrawiam Ula :)
Re: Behringer MDX 2600... aż się zdziwiłam
Nie chce mi się już bo jest późno ale ustosunkuje się do tej wypowiedzi ...
jeśli się dobrze wczytasz , to napisane jest ...
(facet sie troche przysunal blizej mikrofonu co dodalo dobre 4dB)
wiesz jaka jest różnica miedzy dodać 4dB , a przesterować o 4dB ? bo odnoszę wrażenie ze albo niedokładnie czytasz albo nie masz pojęcia o czym piszesz . Jeśli do -6 dB dodasz 4 to nadal masz -2 dB , czy do sygnału -2dB potrzebny jest limiter ? chyba nie . natomiast nagła zmiana głośności o 4 dB a co z tym się wiąże i dynamiki można zredukować kompresorem . Co się tyczy limitera :) próbujesz zabłysnąć wiedza z ustawień kompresora ? bo nie bardzo rozumem

*********************
Umiem liczyc
Akurat -2 db to juz jest niebezpieczna granica oczywiście zależy dla kogo jak ustawiasz sobie limiter na 0dB to OK, poza tym gdzie tu logika jezeli szkudlik zraził sie jak sygnał podskoczył mu do -2 dB to zanczy ze wg niego i nie tylko, pzoziom jest za wysoki więc najprostsza i najszybsza metodą przykrecił troszke gain
Nie próbuje błyszczec wiedzą bo troche za mały na to jestem, tylko nie wiem po co ten kompresor, nagrywając zupełnie czysty sygnał masz wieksze mzliwości podczas mixu, w czym to pomaga wytłumacz mi to jakoś racjonalnie jakis chociaz jeden konkret bo ja jeszcze młody jestem i ciągle sie ucze
Mam 18 lat, jestem klawiszowcem, interesuje się szeroko pojętym dźwiękiem i wszystkim co z nim związane.
Re: Behringer MDX 2600... aż się zdziwiłam
nagła zmiana głośności a co z tym się wiąże i dynamiki można zredukować kompresorem .
*********************
tylko nie wiem po co ten kompresor, nagrywając zupełnie czysty sygnał masz wieksze mzliwości podczas mixu, w czym to pomaga wytłumacz mi to jakoś racjonalnie jakis chociaz jeden konkret bo ja jeszcze młody jestem i ciągle sie ucze
...
**********************
wczytaj sie w to co napisała Ula , a bedziesz miał odpowiedz na swoje pytanie ,
*********************
tylko nie wiem po co ten kompresor, nagrywając zupełnie czysty sygnał masz wieksze mzliwości podczas mixu, w czym to pomaga wytłumacz mi to jakoś racjonalnie jakis chociaz jeden konkret bo ja jeszcze młody jestem i ciągle sie ucze
...
**********************
wczytaj sie w to co napisała Ula , a bedziesz miał odpowiedz na swoje pytanie ,