Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
...Jedno przestaje ,ale inne zaczyna się znosić....
**********************
niby dlaczego, skoro przesunięcie pomiędzy sygnałami będzie ZERO?
do licha, czy tak ciężko pojąć, że A+B-B=A ?...
**********************
A czy tak trudno pojąć, że poszczególne częstotliwości składowe sygnałów mają różne różnice fazowe. Opóźnienie jednego sygnału spowoduje to, że to inne częstotliwości będą w przeciwfazie.
**********************
niby dlaczego, skoro przesunięcie pomiędzy sygnałami będzie ZERO?
do licha, czy tak ciężko pojąć, że A+B-B=A ?...
**********************
A czy tak trudno pojąć, że poszczególne częstotliwości składowe sygnałów mają różne różnice fazowe. Opóźnienie jednego sygnału spowoduje to, że to inne częstotliwości będą w przeciwfazie.
reżyser dźwięku, rencista
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
A czy tak trudno pojąć, że poszczególne częstotliwości składowe sygnałów mają różne różnice fazowe. Opóźnienie jednego sygnału spowoduje to, że to inne częstotliwości będą w przeciwfazie....
*****************
czy nie rozumiesz, że te różnice fazowe wynikają właśnie z opóźnienia czyli różnej odległości mikrofonów od źródła?
zajmujesz się nagrywaniem a masz elementarne braki w wiedzy fizycznej i akustyce?
*****************
czy nie rozumiesz, że te różnice fazowe wynikają właśnie z opóźnienia czyli różnej odległości mikrofonów od źródła?
zajmujesz się nagrywaniem a masz elementarne braki w wiedzy fizycznej i akustyce?
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
1. Skoro sa zasady, wiec po co liczyc?

2. Zapewniam Cie, ze z tymi zasadami jest gorzej, niz myslisz.
Chciałęm policzyć dla zwykłej ciekawości ile trwa jeden okres czyli 360 stopni dla różnych częstotliwości i wtedy będzie to miało odniesienie do opóźnienia.
ad.2. Rozumiem,że stawiasz mikrofony i idziesz słuchać, potem korygujesz ustawienie i idziesz słuchać, potem znó korygujesz i idziesz słuchać itd....
a potem już nikomu się nic niechce.
reżyser dźwięku, rencista
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Chciałęm policzyć dla zwykłej ciekawości ile trwa jeden okres czyli 360 stopni dla różnych częstotliwości i wtedy będzie to miało odniesienie do opóźnienia.
**********************
Jasne. Po opóźnieniu sygnału o zadaną wartosć w oczywisty sposób na każdej częstotliwości pojawi się inne przesunięcie fazowe. Są to elementarne wiadomości z trygonometrii (matematyka, mniej więcej 2ga lub 3cia klasa liceum).
W równie oczywisty sposób MB ma 155% racji że wprowadzenie odwrotnego opóźnienia zlikwiduje problem, gdyż na każdej częstotliwości wprowadzi odpowiednie odwrotne przesunięcie fazowe (na każdej częstotliwości inne).
Mam podać wzory?
[addsig]
**********************
Jasne. Po opóźnieniu sygnału o zadaną wartosć w oczywisty sposób na każdej częstotliwości pojawi się inne przesunięcie fazowe. Są to elementarne wiadomości z trygonometrii (matematyka, mniej więcej 2ga lub 3cia klasa liceum).
W równie oczywisty sposób MB ma 155% racji że wprowadzenie odwrotnego opóźnienia zlikwiduje problem, gdyż na każdej częstotliwości wprowadzi odpowiednie odwrotne przesunięcie fazowe (na każdej częstotliwości inne).
Mam podać wzory?
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
...Chciałęm policzyć dla zwykłej ciekawości ile trwa jeden okres czyli 360 stopni dla różnych częstotliwości i wtedy będzie to miało odniesienie do opóźnienia.
**********************
Jasne. Po opóźnieniu sygnału o zadaną wartosć w oczywisty sposób na każdej częstotliwości pojawi się inne przesunięcie fazowe. Są to elementarne wiadomości z trygonometrii (matematyka, mniej więcej 2ga lub 3cia klasa liceum).
W równie oczywisty sposób MB ma 155% racji że wprowadzenie odwrotnego opóźnienia zlikwiduje problem, gdyż na każdej częstotliwości wprowadzi odpowiednie odwrotne przesunięcie fazowe (na każdej częstotliwości inne).
Mam podać wzory?
No podaj te wzory, bo stary jestem i nie pamiętam.
Co to znaczy odwrotne opóźnienie ?
...
**********************
**********************
Jasne. Po opóźnieniu sygnału o zadaną wartosć w oczywisty sposób na każdej częstotliwości pojawi się inne przesunięcie fazowe. Są to elementarne wiadomości z trygonometrii (matematyka, mniej więcej 2ga lub 3cia klasa liceum).
W równie oczywisty sposób MB ma 155% racji że wprowadzenie odwrotnego opóźnienia zlikwiduje problem, gdyż na każdej częstotliwości wprowadzi odpowiednie odwrotne przesunięcie fazowe (na każdej częstotliwości inne).
Mam podać wzory?
No podaj te wzory, bo stary jestem i nie pamiętam.
Co to znaczy odwrotne opóźnienie ?
...
**********************
reżyser dźwięku, rencista
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
...A czy tak trudno pojąć, że poszczególne częstotliwości składowe sygnałów mają różne różnice fazowe. Opóźnienie jednego sygnału spowoduje to, że to inne częstotliwości będą w przeciwfazie....
*****************
czy nie rozumiesz, że te różnice fazowe wynikają właśnie z opóźnienia czyli różnej odległości mikrofonów od źródła?
zajmujesz się nagrywaniem a masz elementarne braki w wiedzy fizycznej i akustyce?...
**********************
I tak doszliśmy do stereofonii w systemie AB.
W przypadku tematu tego forum mamy do czynienia z różnicami głośników, bo kolega jeden mikrofon przystawił do jednego głośnika wzmacniacza gitarowego, a drugi do drugiego.
*****************
czy nie rozumiesz, że te różnice fazowe wynikają właśnie z opóźnienia czyli różnej odległości mikrofonów od źródła?
zajmujesz się nagrywaniem a masz elementarne braki w wiedzy fizycznej i akustyce?...
**********************
I tak doszliśmy do stereofonii w systemie AB.
W przypadku tematu tego forum mamy do czynienia z różnicami głośników, bo kolega jeden mikrofon przystawił do jednego głośnika wzmacniacza gitarowego, a drugi do drugiego.
reżyser dźwięku, rencista
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
No podaj te wzory, bo stary jestem i nie pamiętam.
**********************
RAZ
DWA
Acha, mówimy o opoźnieniu więc t2 jest ujemne.
piszę to tylko dlatego że nie cierpię jak ktoś gada bzdury i mąci innym. Chłopak miał jedno źródło, dwa mikrofony w różnych odległościach. W oczywisty sposób robi to problemy, próbował podejść ze złej strony zmieniając fazę co w żadnym wypadku nie da nic pozytywnego. Receptą jest opóźnienie sygnału z bliższego mikrofonu o odpowiedni czas, co wprowadzi tam identyczne zmiany jak do dalszego wprowadziło powietrze. A cała reszta (łącznie z tą dziecinną matematyką wyżej, w końcu jedyną operacją tam jest dodawanie i mnożenie!) to bla bla bla bla

[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
piszę to tylko dlatego że nie cierpię jak ktoś gada bzdury i mąci innym. Chłopak miał jedno źródło, dwa mikrofony w różnych odległościach. W oczywisty sposób robi to problemy, próbował podejść ze złej strony zmieniając fazę co w żadnym wypadku nie da nic pozytywnego. Receptą jest opóźnienie sygnału z bliższego mikrofonu o odpowiedni czas, co wprowadzi tam identyczne zmiany jak do dalszego wprowadziło powietrze. A cała reszta (łącznie z tą dziecinną matematyką wyżej, w końcu jedyną operacją tam jest dodawanie i mnożenie!) to bla bla bla bla

...
To wiadomo, tylko weź pod uwagę założenie, że jest to dla jednej częstotliwości. Dla innej wartości omega będzie inny czas.
Chłopak miał jedno źródło, tylko mikrofony przystawił każdy do innego głośnika i dlatego oprócz odległości wpływ miała różnica w charakterystykach głośnikaów. Gdyby odległość mikrofonów od głośnikow byłą większa wtedy nie było by efektu flangera. Wtedy miałbyś całkowitą rację.
reżyser dźwięku, rencista
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
To wiadomo, tylko weź pod uwagę założenie, że jest to dla jednej częstotliwości. Dla innej wartości omega będzie inny czas.
********************
ależ nieprawda! dlaczego ma brać pod uwagę założenie, które jest całkowicie fałszywe?
Chłopak miał jedno źródło, tylko mikrofony przystawił każdy do innego głośnika i dlatego oprócz odległości wpływ miała różnica w charakterystykach głośnikaów. Gdyby odległość mikrofonów od głośnikow byłą większa wtedy nie było by efektu flangera. Wtedy miałbyś całkowitą rację.
**********************
różnica charakterystyk częstotliwościowych 2 głośników nie będzie powodować takich efektów. Te różnice to różnice amplitudowe a nie fazowe, bo przecież faza ściśle zależy od trajektorii membrany głośnika a ta jest ściśle kontrolowana wartością chwilową prądu, który daje wzmacniacz. Z kolei ten prąd jest taki sam, zatem głośniki pracują idealnie synchronicznie.
Jedynym źródłem kancelacji jest różnica odległości mikrofonów i tę różnicę idealnie kompensuje zastosowanie opóźnienia na jednym z sygnałów tak, a by łączne opóźnienia się wyrównały czyli różnica wyniosła ZERO. To jest proste jak drut i naprawdę niepotrzebnie mącisz.
********************
ależ nieprawda! dlaczego ma brać pod uwagę założenie, które jest całkowicie fałszywe?
Chłopak miał jedno źródło, tylko mikrofony przystawił każdy do innego głośnika i dlatego oprócz odległości wpływ miała różnica w charakterystykach głośnikaów. Gdyby odległość mikrofonów od głośnikow byłą większa wtedy nie było by efektu flangera. Wtedy miałbyś całkowitą rację.
**********************
różnica charakterystyk częstotliwościowych 2 głośników nie będzie powodować takich efektów. Te różnice to różnice amplitudowe a nie fazowe, bo przecież faza ściśle zależy od trajektorii membrany głośnika a ta jest ściśle kontrolowana wartością chwilową prądu, który daje wzmacniacz. Z kolei ten prąd jest taki sam, zatem głośniki pracują idealnie synchronicznie.
Jedynym źródłem kancelacji jest różnica odległości mikrofonów i tę różnicę idealnie kompensuje zastosowanie opóźnienia na jednym z sygnałów tak, a by łączne opóźnienia się wyrównały czyli różnica wyniosła ZERO. To jest proste jak drut i naprawdę niepotrzebnie mącisz.
Re: Odwracanie fazy w momencie rejestracji
Mamy skompensować fi2 nieprawdaż?
fi2=omega *t2
Jeżeli mamy stałe t2, to fi2 będzie się zmieniało wraz z omega czyli z częstotliwocią - prawda?
Czyli opóźniając przebieg o czas t2, przesuniemy fazę o inną wartość dla poszczególnych częstotliwości.
Charakterystyka fazowa jest ściśle powiązana z charakterystyką częstotliwościową
Wartość prądu płynącego przez głośniki jest zależna od napięcia na wyjściu wzmacniacza i od impedancji głośników. Impedancja głośników bardzo się zmienia, zwłąszcza w dolnym zakresie częstotliwości i może nie być taka w każdym egzemplarzu głośnika.
fi2=omega *t2
Jeżeli mamy stałe t2, to fi2 będzie się zmieniało wraz z omega czyli z częstotliwocią - prawda?
Czyli opóźniając przebieg o czas t2, przesuniemy fazę o inną wartość dla poszczególnych częstotliwości.
Charakterystyka fazowa jest ściśle powiązana z charakterystyką częstotliwościową
Wartość prądu płynącego przez głośniki jest zależna od napięcia na wyjściu wzmacniacza i od impedancji głośników. Impedancja głośników bardzo się zmienia, zwłąszcza w dolnym zakresie częstotliwości i może nie być taka w każdym egzemplarzu głośnika.
reżyser dźwięku, rencista