Mastering pod TV
Re: Mastering pod TV
Zeby nie byc gołosłownym:
http://www.filmsound.org/QA/ADR-Discussion.htm
cytuje:
"Is hard to give you an exact figure on percentages, but in general most feature films today will have about 90% original production sound, the rest ADR."
Carl Warner
Oczywiscie sa rozne przypadki, sa filmy akcji gdzie poprawnie nie mozna zarejstrowac dzwieku z planu itp. Niemniej dla dzwiekowca w postprodukcji nie ma nic lepszego niz dobrze zarejestrowana setka.
pzdr
http://www.filmsound.org/QA/ADR-Discussion.htm
cytuje:
"Is hard to give you an exact figure on percentages, but in general most feature films today will have about 90% original production sound, the rest ADR."
Carl Warner
Oczywiscie sa rozne przypadki, sa filmy akcji gdzie poprawnie nie mozna zarejstrowac dzwieku z planu itp. Niemniej dla dzwiekowca w postprodukcji nie ma nic lepszego niz dobrze zarejestrowana setka.
pzdr
Re: Mastering pod TV
A skąd masz, kolego, takie precyzyjne informacje? Podaj jakieś żródło/źródła, proszę... Owszem, jest taka tendencja, ale nie uzbiera się jej na 70-80%. Poza tym te setki nagrywa się nieco inaczej...
...
**********************
Zrodla podalem, sam zgrywam filmy moze nie w hollywood ale techniki sa podobne zeby nie powiedziec takie same budzety tylko inne.
Co to znaczy ze setki sie nagrywa inaczej ?, albo sie nagrywa setki albo pilota...
A moze ty podasz zrodla wg ktorych postsynchrony to zwyczajna i najlepsza metodologia udzwiekawnia filmow...
Re: Mastering pod TV
Ja opierałem się na innych źródłach, wg których stosunek wynosił 30-40% setki i 60-70% ADR. Mam to w jakichś pismach branżowych - musiałbym pogrzebać w archiwum. W Twoim źródle koleś mówi dość luzacko, poza tym ten tekst powstał siedem lat temu...
Mówiąc, że setki nagrywa się "nieco inaczej", miałem na myśli głównie przepaść, jaka dzieli produkcje tutejsze o tamtejszych pod względem budżetów. Mam wrażenie, że przynajmniej co tego się zgadzamy. Żeby uściślić, chodzi mi o arsenał sprzętowy, ale przede wszystkim o ludzi (liczbowo i warsztatowo).
Efekty takich oszczędności słyszą nawet laicy. Czy ostatnio pojawił się jakiś polski film z przyzwoitym dźwiękiem (w wersjach: kino, DVD, TV) , którym można by się pochwalić na forum międzynarodowym?
Mówiąc, że setki nagrywa się "nieco inaczej", miałem na myśli głównie przepaść, jaka dzieli produkcje tutejsze o tamtejszych pod względem budżetów. Mam wrażenie, że przynajmniej co tego się zgadzamy. Żeby uściślić, chodzi mi o arsenał sprzętowy, ale przede wszystkim o ludzi (liczbowo i warsztatowo).
Efekty takich oszczędności słyszą nawet laicy. Czy ostatnio pojawił się jakiś polski film z przyzwoitym dźwiękiem (w wersjach: kino, DVD, TV) , którym można by się pochwalić na forum międzynarodowym?
Re: Mastering pod TV
W Twoim źródle koleś mówi dość luzacko, poza tym ten tekst powstał siedem lat temu...
----------------
Wiesz 8 lat temu powstal np. "Szeregowy Ryan" itp to zaden argument Francuzi i nie tylko dalej nagrywaja na starej, poczciwej i sprawdzonej Nagrze choc ta ma ponad 20 lat.
Czy luzacko nie wiem, opieram sie na doswiadczeniu wlasnym i konsultacjach z fachowcami z Wielkiej Brytanii oraz firmy Dolby. Film setkowy to podstawa wiekszosci tamtejszych produkcji.
----
Mówiąc, że setki nagrywa się "nieco inaczej", miałem na myśli głównie przepaść, jaka dzieli produkcje tutejsze o tamtejszych pod względem budżetów. Mam wrażenie, że przynajmniej co tego się zgadzamy. Żeby uściślić, chodzi mi o arsenał sprzętowy, ale przede wszystkim o ludzi (liczbowo i warsztatowo).
-------
Tu sie zgadzam. Choc dobrze nagrana setka to wypadkowa sprzetu ktorym sie dysponuje, podejscia producenta i rezysera do spraw dzwieku oraz doswiadczenia dzwiekowca.
-------
Efekty takich oszczędności słyszą nawet laicy. Czy ostatnio pojawił się jakiś polski film z przyzwoitym dźwiękiem (w wersjach: kino, DVD, TV) , którym można by się pochwalić na forum międzynarodowym?
...
**********************
Bez przesady, moze nie jestem obiektywny ale ostatnio wiele polskich filmow ma przyzwoity dzwiek.
"Superprodukcja", "Dzien Swira", "Symetria"...
----------------
Wiesz 8 lat temu powstal np. "Szeregowy Ryan" itp to zaden argument Francuzi i nie tylko dalej nagrywaja na starej, poczciwej i sprawdzonej Nagrze choc ta ma ponad 20 lat.
Czy luzacko nie wiem, opieram sie na doswiadczeniu wlasnym i konsultacjach z fachowcami z Wielkiej Brytanii oraz firmy Dolby. Film setkowy to podstawa wiekszosci tamtejszych produkcji.
----
Mówiąc, że setki nagrywa się "nieco inaczej", miałem na myśli głównie przepaść, jaka dzieli produkcje tutejsze o tamtejszych pod względem budżetów. Mam wrażenie, że przynajmniej co tego się zgadzamy. Żeby uściślić, chodzi mi o arsenał sprzętowy, ale przede wszystkim o ludzi (liczbowo i warsztatowo).
-------
Tu sie zgadzam. Choc dobrze nagrana setka to wypadkowa sprzetu ktorym sie dysponuje, podejscia producenta i rezysera do spraw dzwieku oraz doswiadczenia dzwiekowca.
-------
Efekty takich oszczędności słyszą nawet laicy. Czy ostatnio pojawił się jakiś polski film z przyzwoitym dźwiękiem (w wersjach: kino, DVD, TV) , którym można by się pochwalić na forum międzynarodowym?
...
**********************
Bez przesady, moze nie jestem obiektywny ale ostatnio wiele polskich filmow ma przyzwoity dzwiek.
"Superprodukcja", "Dzien Swira", "Symetria"...
Re: Mastering pod TV
Czy oglądaliście ostatnio Filmy Bareji "Zmiennicy" lub "Alternatywy 4"?
Filmy te są obecnie zdigitalizowane. Dźwięk jest gorszy niż był w oryginale. Ciche miejsca są zciszone, a głośne są zgłośnione. Tego nie daje się słuchać bez pilota w ręku Jest to prawdopodobnie skutkiem użycia w procesie digitalizacji noise gate'a lub expandera ze źle ustawionymi progami. Prawdopodobnie robią to ludzie nie mający o tym pojęcia.
Filmy te są obecnie zdigitalizowane. Dźwięk jest gorszy niż był w oryginale. Ciche miejsca są zciszone, a głośne są zgłośnione. Tego nie daje się słuchać bez pilota w ręku Jest to prawdopodobnie skutkiem użycia w procesie digitalizacji noise gate'a lub expandera ze źle ustawionymi progami. Prawdopodobnie robią to ludzie nie mający o tym pojęcia.
reżyser dźwięku, rencista
Re: Mastering pod TV
a mnie sie wydaje ze glowny problem to kontrola "dołu" no i zgodnosc z mono , rozejrzyj sie moze po sieci, nie wierze ze ten temat nie jest gdzies poruszany
Re: Mastering pod TV
...Czy oglądaliście ostatnio Filmy Bareji "Zmiennicy" lub "Alternatywy 4"?
Filmy te są obecnie zdigitalizowane. Dźwięk jest gorszy niż był w oryginale. Ciche miejsca są zciszone, a głośne są zgłośnione. Tego nie daje się słuchać bez pilota w ręku Jest to prawdopodobnie skutkiem użycia w procesie digitalizacji noise gate'a lub expandera ze źle ustawionymi progami. Prawdopodobnie robią to ludzie nie mający o tym pojęcia....
**********************
Piszesz o emisji telewizyjnej czy jakis wydaniach na DVD?
Re: Mastering pod TV
...a mnie sie wydaje ze glowny problem to kontrola "dołu" no i zgodnosc z mono , rozejrzyj sie moze po sieci, nie wierze ze ten temat nie jest gdzies poruszany...
**********************
Wiesz te filmy sa w mono wiec sa zgodne w 100%.
**********************
Wiesz te filmy sa w mono wiec sa zgodne w 100%.
Re: Mastering pod TV
Ciekawe, czy Unique spodziewał się, że to będzie taki hitowy temat?
