Witam was serdecznie!
Pierwszy raz piszę na forum eis. Zawsze czytałem wasze posty, szukałem odpowiedzi na moje różne zagwostki sprzętowe, ale teraz już chce się osobiście do was zwrócić o poradę.
Jeśli chodzi o mój główny tor audio, który jest podstawą mojego małego studia to wchodzi w niego interfejs Focusrite Saffire 56, preamp Igs Ne72, neumann tlm 103. Używam także pakietu Gold Wavsa, procesora Tl audio 5052, drawmera mx 30, vitralizera lampowego Spl i wielu innych urządzeń. Od dłuższego czasu, coś mi w jakości dźwięku, który z tych klocków otrzymuje nie pasowało. Zmieniałem więc mikrofony, preampy, kupiłem nawet sumator Spl Mixdream. Stosowałem różne zabiegi aby zatrzeć to moje złudzenie takiego komputerowego, kompletnie zamkniętego brzmienia. I do jakiegoś czasu zastanawiam się, że może problem nie tkwi we wszystkim do o koła, a może w ostatecznym podzespole, czyli interfejsie. Niby ten focusrite, to dość wysoka półka, ale czy myślicie, że w opozycji do całego sprzętu, którym dysponuje może właśnie degradować tylko to brzmienie?
Zacząłem myśleć o tym wtedy, gdy posłuchałęm nagrań,z innych studiów nagrań, które pracują na podobnym sprzęcie z wyjątkiem interfejsa, którego zastąpili np. Lynx Aurora 16. Mam wrażenie, że to co oni uzyskują jest pełniejsze, bardziej otwarte i ciepłe. A może to po prostu to moje złudne wrażenie..
Czy uważacie, że na etapie, w którym posiadamy zawodowe urządzenia zewnętrzne, dobre mikrofony, i wszystkie inne urządzenia nieodzowne w działalności studyjnej, to zmiana interfejsa audio na streakte przetworniki, może dać dużą różnice w dźwięku?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź! :)
Focusrite Saffire 56 a Lynx/Apogee - nowa jakość?
Re: Focusrite Saffire 56 a Lynx/Apogee - nowa jakość?
...Witam was serdecznie!
Pierwszy raz piszę na forum eis. Zawsze czytałem wasze posty, szukałem odpowiedzi na moje różne zagwostki sprzętowe, ale teraz już chce się osobiście do was zwrócić o poradę.
Jeśli chodzi o mój główny tor audio, który jest podstawą mojego małego studia to wchodzi w niego interfejs Focusrite Saffire 56, preamp Igs Ne72, neumann tlm 103. Używam także pakietu Gold Wavsa, procesora Tl audio 5052, drawmera mx 30, vitralizera lampowego Spl i wielu innych urządzeń. Od dłuższego czasu, coś mi w jakości dźwięku, który z tych klocków otrzymuje nie pasowało. Zmieniałem więc mikrofony, preampy, kupiłem nawet sumator Spl Mixdream. Stosowałem różne zabiegi aby zatrzeć to moje złudzenie takiego komputerowego, kompletnie zamkniętego brzmienia. I do jakiegoś czasu zastanawiam się, że może problem nie tkwi we wszystkim do o koła, a może w ostatecznym podzespole, czyli interfejsie. Niby ten focusrite, to dość wysoka półka, ale czy myślicie, że w opozycji do całego sprzętu, którym dysponuje może właśnie degradować tylko to brzmienie?
Zacząłem myśleć o tym wtedy, gdy posłuchałęm nagrań,z innych studiów nagrań, które pracują na podobnym sprzęcie z wyjątkiem interfejsa, którego zastąpili np. Lynx Aurora 16. Mam wrażenie, że to co oni uzyskują jest pełniejsze, bardziej otwarte i ciepłe. A może to po prostu to moje złudne wrażenie..
Czy uważacie, że na etapie, w którym posiadamy zawodowe urządzenia zewnętrzne, dobre mikrofony, i wszystkie inne urządzenia nieodzowne w działalności studyjnej, to zmiana interfejsa audio na streakte przetworniki, może dać dużą różnice w dźwięku? Bo w kosztach niestety na pewno. Lynx Aurora 16 z kartą to wydatek koło14000zł..
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź! :)...
Pierwszy raz piszę na forum eis. Zawsze czytałem wasze posty, szukałem odpowiedzi na moje różne zagwostki sprzętowe, ale teraz już chce się osobiście do was zwrócić o poradę.
Jeśli chodzi o mój główny tor audio, który jest podstawą mojego małego studia to wchodzi w niego interfejs Focusrite Saffire 56, preamp Igs Ne72, neumann tlm 103. Używam także pakietu Gold Wavsa, procesora Tl audio 5052, drawmera mx 30, vitralizera lampowego Spl i wielu innych urządzeń. Od dłuższego czasu, coś mi w jakości dźwięku, który z tych klocków otrzymuje nie pasowało. Zmieniałem więc mikrofony, preampy, kupiłem nawet sumator Spl Mixdream. Stosowałem różne zabiegi aby zatrzeć to moje złudzenie takiego komputerowego, kompletnie zamkniętego brzmienia. I do jakiegoś czasu zastanawiam się, że może problem nie tkwi we wszystkim do o koła, a może w ostatecznym podzespole, czyli interfejsie. Niby ten focusrite, to dość wysoka półka, ale czy myślicie, że w opozycji do całego sprzętu, którym dysponuje może właśnie degradować tylko to brzmienie?
Zacząłem myśleć o tym wtedy, gdy posłuchałęm nagrań,z innych studiów nagrań, które pracują na podobnym sprzęcie z wyjątkiem interfejsa, którego zastąpili np. Lynx Aurora 16. Mam wrażenie, że to co oni uzyskują jest pełniejsze, bardziej otwarte i ciepłe. A może to po prostu to moje złudne wrażenie..
Czy uważacie, że na etapie, w którym posiadamy zawodowe urządzenia zewnętrzne, dobre mikrofony, i wszystkie inne urządzenia nieodzowne w działalności studyjnej, to zmiana interfejsa audio na streakte przetworniki, może dać dużą różnice w dźwięku? Bo w kosztach niestety na pewno. Lynx Aurora 16 z kartą to wydatek koło14000zł..
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź! :)...
-
- Posty: 7
- Rejestracja: czwartek 30 gru 2010, 00:00
Re: Focusrite Saffire 56 a Lynx/Apogee - nowa jakość?
Cześć,
Nie chcę reklamować sprzętu, którym handlujemy w MBSie, więc nie wypowiem się na temat całości Twojego "problemu" (spytam może tylko jak u Ciebie z adaptacją akustyczną?), ale gdybyś chciał sprawdzić, co da Ci wymiana przetwornika, to z przyjemnością pożyczę Ci najnowszy interfejs/przetwornik Apogee Symphony I/O do niezobowiązujących nieodpłatnych testów.
Jeśli jesteś zainteresowany, napisz proszę na adamb@mbspro.com.pl
Pozdrawiam Cię
Adam Bielewicz
P.S.
Polski test Apogee Symphony I/O:
http://e-muzyk.pl/testy-muzyczne-mainmenu-34/sprzet-studyjny-mainmenu-63/3185-apogee-symphony-io-funkcjonalny-przetwornik-adda-o-budowie-modularnej-dla-komputerow-mac
Nie chcę reklamować sprzętu, którym handlujemy w MBSie, więc nie wypowiem się na temat całości Twojego "problemu" (spytam może tylko jak u Ciebie z adaptacją akustyczną?), ale gdybyś chciał sprawdzić, co da Ci wymiana przetwornika, to z przyjemnością pożyczę Ci najnowszy interfejs/przetwornik Apogee Symphony I/O do niezobowiązujących nieodpłatnych testów.
Jeśli jesteś zainteresowany, napisz proszę na adamb@mbspro.com.pl
Pozdrawiam Cię
Adam Bielewicz
P.S.
Polski test Apogee Symphony I/O:
http://e-muzyk.pl/testy-muzyczne-mainmenu-34/sprzet-studyjny-mainmenu-63/3185-apogee-symphony-io-funkcjonalny-przetwornik-adda-o-budowie-modularnej-dla-komputerow-mac
Zapraszam do siedziby MBS Sp. z o.o. na ul. Sarmacką 5B w Wilanowie oraz na www.mbspro.pl